PDA

Se full versjon : Robert Altman 1925-2006

holybear
22-11-2006, 16:28
Det var med stor sorg at jeg leste nyheten på tekst-tv i går kveld. En av mine store helter er borte. Bare se på alle de gode filmene han lagde.

MASH
Brewster McCloud
McCabe & Mrs. Miller
The Long Goodbye
Thieves Like Us
Nashville
3 Women
The Player
Cookie's Fortune
The Company

Faen.

Michalzy
22-11-2006, 21:13
Sinnsykt kjipt.

Du glemte (?):
Gosford Park
Short Cuts
Images

Faen, Altman var bra.

holybear
23-11-2006, 10:16
Sinnsykt kjipt.

Du glemte (?):
Gosford Park
Short Cuts
Images

Faen, Altman var bra.

Nei, dem glemte jeg ikke. så mye som jeg liker Altman så syns jeg at 90-talls arbeidet hans er fryktelig oppskrytt. Og Images har jeg ikke sett. Dette er vel tiden for å gjøre meg ferdig med katalogen hans. Håper noen gir ut Countdown nå.

Michalzy
29-11-2006, 09:36
Strengt tatt bare Short Cuts som er fra nittitallet, og den er jo fanfuckin'tastic! Og Gosford Park - omg - en tour de force i kinematografi. Men film kan være så subjektivt, at hvem vet.

Images er snygg. Altmans Repulsion, kan det hevdes.

holybear
29-11-2006, 11:04
Strengt tatt bare Short Cuts som er fra nittitallet, og den er jo fanfuckin'tastic! Og Gosford Park - omg - en tour de force i kinematografi. Men film kan være så subjektivt, at hvem vet.

Images er snygg. Altmans Repulsion, kan det hevdes.

La meg utvide og si at renessansen som startet på 90-tallet er oppskrytt da. Short Cuts er virkelig en prestasjon fra Altman, men karakterene er utrivelige og de kommer ingen vei.

En ting som Altman likte å gjøre var å la skuespillerene improvisere. Det funket fint som faen i Nashville. Så fint at han hadde planer om å utvide den og vise den på tv som en mini-serie.

Men andre ganger funket det ikke. Det gikk til helvete i Prêt-à-Porter og det ble kjedelig i Gosford Park. Bob Balaban spiller jo her produsenten av Charlie Chan-filmene og selve filmen er et nikk til den type filmer. Men Charlie Chan-filmene varte bare i en god time mens Gosford Park strekker seg over to. Så da hjelper det ikke at filmen er pen å se på.

Images skal finnes.