Se full versjon : Kraftbråk
holybear
09-12-2006, 12:41
Jeg trenger noe virkelig ballesteinpulveriserende musikk.
Jeg mener ikke deathmetal eller slikt, for jeg synes det blir ensformig kjapt, men sanger som The Whos My Generation, The Flaming Lips' Psychiatric Explorations of the Fetus With Needles eller Blurs Song 2.
My Bloody Valentine og The Jesus and Mary Chain er ikke kraftig nok.
Hjelp!
dramamin
09-12-2006, 13:07
prøv:
boris - pink
japansk. kanskje litt snilt, og om for snilt, prøv gjerne andre boris-album.
world's end girlfriend - the lay lie land
japansk. fantastisk album, uavhengig av støykvantitet.
sunn o))) - white2
det er sikkert fleire sunn 0)))-album som er verdt å sjekke, men eg har kun høyrd dette. fint buzznivå. rister golvet godt i hengslene.
discaholics anonymous trio - weapons of ass destrucion
ikkje heilt min kopp, men støyar frå seg. thurston moore, mats gustafsson og, hmm, hugsar ikkje sistemann. jim o'rourke er det vel kanskje.
fe-mail - syklubb fra hælvete
om ingenting av det over er drygt nok, er dette sikker medisin. eg trur ikkje det går å høyre gjennom dette albumet utan å ha eit snev av hovudverk etterpå. det trugar heile tida med å sprenge hovudet ditt innanfrå, men ein kan ikkje slutte å høyre på det.
holybear
09-12-2006, 13:12
Kan du nevne noen sanger fra de platene som jeg kan laste ned og smake på?
dramamin
09-12-2006, 13:21
eg kan prøve, men sidan den eksterne harddisken med all musikken min på blei stjelt er eg litt ustø på akkurat kva som er best å byrje med, fordi eg ikkje kan sjekke sjølv. men ok:
boris: just abondoned-myself er lang, men god på støynivå.
world's end girlfriend: black hole bird, meiner eg å hugse er ein av favorittane mine. satan veludo children skulle ein tru vil duge. phantasmagoria moth gate. eigentleg kva som helst frå dette albumet, det er eit av dei betre albumet eg eig.
sunn o))) og diskaholics kan eg ikkje hjelpe med, fordi eg ikkje kjenner dei godt nok.
fe-mail: tittelsporet er gloriøst og hardtslåande. jacob's toy og a merry day in the woods er meir kos, men køyrer hardt på, dei og.
dramamin
09-12-2006, 13:32
åh, at eg kunne gløyme:
lasse marhaug - the shape of rock to come
eg trur du kan finne albumet på nice price hos pk. det er det verdt.
sonic youth + the ex + icp - in the fishtank
litt meir jazz-aktig støy. fine saker.
supersilent - 6
fantastisk album. elektrojazz med litt støy inni.
dramamin
09-12-2006, 13:41
det er ikkje tomt endå:
clinic - internal wrangler
eit av dei beste album etter årtusenskifte, om ein går ut frå at årtusenskiftet skjedde mellom 99 og 00. om ikkje: eit av dei beste album dei siste ti åra.
last ned: hippy death suite, 2/4, distortions, the return of evil bill, nær sagt kva som helst.
holybear
09-12-2006, 13:42
Mmmmmjeg vet ikke. Det virker som om du nevner en del jazz/electronica. Det er vel fordi jeg nevnte The Flaming Lips. Men jeg mener ikke Yoshimi-Lips. Jeg tenker på Ronald Jones-Lips. Han lagde mye fin lyd :)
holybear
09-12-2006, 13:46
Tenk feedback og sprengte høytalere. Sonic Youth er flinke til slikt, men jeg har fordøyd alt av dem.
dramamin
09-12-2006, 13:46
det har ingenting med flaming lips å gjere, og "mykje" er eigentleg å ta i. verken boris, sunn o))), fe-mail, lasse marhaug eller clinic fall særleg nær jazzbåsen. om du vil unngå jazz og electronica, er det berre å unngå det eg ikkje nemnde no.
dramamin
09-12-2006, 13:47
Tenk feedback og sprengte høytalere. Sonic Youth er flinke til slikt, men jeg har fordøyd alt av dem.
ja riktig. sjå dei eg nemnde i førre post.
holybear
09-12-2006, 13:53
ja riktig. sjå dei eg nemnde i førre post.
Men Lasse Marhaug blir beskrevet som Avant-Garde. Det blir kanskje for kontrollert og ikke lavpannet nok da?
dramamin
09-12-2006, 14:02
tja. du må nesten høyre det sjølv. ikkje ta sånn båsplassering for god fisk, det er sjeldan konstruktivt. last ned "sleeper" og høyr. evt "headless piss" om du treng lavpanna titler og.
dramamin
09-12-2006, 18:22
tommel opp for lightning bolt, især dracula mountain. tommel ned for alle band med wolf i namnet.
holybear
11-12-2006, 10:23
tommel opp for lightning bolt, især dracula mountain. tommel ned for alle band med wolf i namnet.
Mener du at du ikke liker Wolfsbane! :D
dramamin
11-12-2006, 10:40
wolfsbane må eg vere ærleg å seie at eg ikkje har høyrd. eg har dog til gode å høyre eit wolf-band eg tykkjer særleg om. aller verst førebels er we are wolves og wolf parade. båe har eg kun sett live, og båe var dørgande keisame.
holybear
11-12-2006, 11:22
tja. du må nesten høyre det sjølv. ikkje ta sånn båsplassering for god fisk, det er sjeldan konstruktivt. last ned "sleeper" og høyr. evt "headless piss" om du treng lavpanna titler og.
Så han er ikke Avant-Garde i det hele tatt?
wolfsbane må eg vere ærleg å seie at eg ikkje har høyrd. eg har dog til gode å høyre eit wolf-band eg tykkjer særleg om. aller verst førebels er we are wolves og wolf parade. båe har eg kun sett live, og båe var dørgande keisame.
Jeje.
holybear
11-12-2006, 15:27
Jeje.
Ikke bry deg om det du. Lightning Bolt var gøyalt forresten.
Ikke bry deg om det du. Lightning Bolt var gøyalt forresten.
Jepp jepp. Dramamin og jeg klarer oss fint uenige.
Jeg har bare hørt Song 2 og My Generation av de du nevner, så jeg vet ikke hvor hardt du vil det skal være, men det hardeste jeg har i lista mi er vel Children of Bodom. Tror jeg. Spørs åssen du definerer det. Vomitron kanskje, men dem har jeg bare hørt to sanger av.
Ellers kan jeg nevne Coal Chamber, Cumshots og Slipknot (selv om jeg har liiite av sistnevnte, fordi kvaliteten er så varierende). Type O Negative, Mortiis og In Flames har også noe temmelig harde saker her og der, men det meste jeg hører på heller vel mer mot rock enn metal, tror jeg. Aldri vært helt stø på de kategoriene.
dramamin
11-12-2006, 22:55
Så han er ikke Avant-Garde i det hele tatt?
åh, drit i sjanger. eg veit ikkje om han er er eller ikkje er avant garde i det heile. du ville ha støy, det einaste eg veit som støyar stort meir enn han er fe-mail. gjer som du vil.
Cenotaph
11-12-2006, 23:23
Kevin Drumm - Sheer hellish miasma
Ikke helt min greie, og muligens er det ikke slikt bråk du er ute etter, men med unntak av "Cloudy" så støyer det noe aldeles forferdelig.
Ellers: co-sign på Sunn O)), er ikke spesielt kjent med dem jeg heller, føler det er noe litt klamt over greia de kjører med kapper og annen ooh-skummelt-gayness (korriger meg om jeg blander dem med noen) - men endel av musikken er virkelig some scary shit.
holybear
12-12-2006, 10:44
Jeg har bare hørt Song 2 og My Generation av de du nevner, så jeg vet ikke hvor hardt du vil det skal være, men det hardeste jeg har i lista mi er vel Children of Bodom. Tror jeg. Spørs åssen du definerer det. Vomitron kanskje, men dem har jeg bare hørt to sanger av.
Ellers kan jeg nevne Coal Chamber, Cumshots og Slipknot (selv om jeg har liiite av sistnevnte, fordi kvaliteten er så varierende). Type O Negative, Mortiis og In Flames har også noe temmelig harde saker her og der, men det meste jeg hører på heller vel mer mot rock enn metal, tror jeg. Aldri vært helt stø på de kategoriene.
Nå er det jo jeg som er på jakt etter hjelp her, men jeg kan ikke styre meg.
Du burde sjekke ut Helmet.
Takk for bidrag :D
Nå er det jo jeg som er på jakt etter hjelp her, men jeg kan ikke styre meg.
Du burde sjekke ut Helmet.
Takk for bidrag :D
Oh, det var slett ikke dumt nei. Utrolig bra instrumentalt. Hadde vokalen vært litt mindre gneldrete, litt dypere/mørkere (alá Type O Negative eller Moonspell f.eks.) så hadde dette vært fabelaktig. Men dette er musikk jeg kan høre på ja, hurra! Har lett etter nye band.
Forresten, har du hørt om pandora.com? Der er det store muligheter for at du finner ny musikk du liker. Vet jeg har funnet et par-tre glimrende band der, og det er veldig kjekt å bruke pandora når du bare vil høre på noe annet.
holybear
12-12-2006, 16:39
Oh, det var slett ikke dumt nei. Utrolig bra instrumentalt. Hadde vokalen vært litt mindre gneldrete, litt dypere/mørkere (alá Type O Negative eller Moonspell f.eks.) så hadde dette vært fabelaktig. Men dette er musikk jeg kan høre på ja, hurra! Har lett etter nye band.
Forresten, har du hørt om pandora.com? Der er det store muligheter for at du finner ny musikk du liker. Vet jeg har funnet et par-tre glimrende band der, og det er veldig kjekt å bruke pandora når du bare vil høre på noe annet.
Kult!
Desverre finner jeg at Pandora.com er en mangelfull side (de har heller ikke hørt Psychiatric Explorations of the Fetus With Needles) men de kommer seg sikkert etter hvert. Skal følge med.
Takk for tips.
holybear
12-12-2006, 16:39
Ja takk til dere alle.
holybear
03-03-2007, 11:23
Jeg har funnet det jeg trengte!
Rides andre plate, Going Blank Again. En lydspikermatte som konstant skraper i høytalerene med vakre, knapt merkbare melodier under. Ikke så ulikt My Bloody Valentine, men med større baller og mer konvensjonelle melodier.
Præ-hæ!
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.