PDA

Se full versjon : På tide å våkne?

turgay
11-12-2006, 18:09
Har i år bestemt meg for å være langt mer aktiv i forhold til verdier/ syn, og står nå som registrert medlem/støttemedlem o.l. i følgende organisasjoner (i alfabetisk rekkefølge);

Amnesty
Attac
Buddhistforbundet
Fremtiden i våre hender
Greenpeace
Karma Tashi Ling
Leger uten grenser
Organisasjonen mot politisk overvåking
Rinzai Zen Senter
Røde Kors
SOS barnelandsbyer
SOS Rasisme
WWF

En oppfordring til flere om å følge sine overbevisninger...
:)

toby christ
11-12-2006, 18:44
Meget interessante grupper. Har du noe politiske partier å foretrekke?

Jeg skal slutte å blande meg inn i Amnesty da medlemskapet tar knekken på meg, men samtidig skal jeg ta en større rolle i FN-sambandet for ungdom og muligens delta i organisasjoner som promoterer den internasjonale rettsdomstolen (ICJ og ICC).

Kan man gå inn for å ødelegge andres verdier? Jeg vil gjerne gjøre Vigrid ulovlig, og det skulle ikke forundre meg om at advokater rett og slett har hatt for mye å gjøre når de overser hvilken styggedom Vigrid er for det norske samfunnets rykte.

eirikws
11-12-2006, 19:13
Jeg vil gjerne gjøre Vigrid ulovlig, og det skulle ikke forundre meg om at advokater rett og slett har hatt for mye å gjøre når de overser hvilken styggedom Vigrid er for det norske samfunnets rykte.

yeah

Arekuna
11-12-2006, 20:21
Uuh, kult! Jeg synes dessuten du burde bli aktiv i RU! (**propaganda**)
Og Nei til Eu/Ungdom Mot EU er kule og koselige folk!
Dessuten: det er bedre å være aktiv medlem enn betalende medlem!

holybear
12-12-2006, 11:06
Kan man gå inn for å ødelegge andres verdier?

Jeg håper det. Jeg er ihvertfall godt i gang på Oppskrytte Helter-tråden.

Teller det?

toby christ
12-12-2006, 13:32
Jeg håper det. Jeg er ihvertfall godt i gang på Oppskrytte Helter-tråden.

Teller det?

Vel:

Uuh, kult! Jeg synes dessuten du burde bli aktiv i RU! (**propaganda**)
Og Nei til Eu/Ungdom Mot EU er kule og koselige folk!
Dessuten: det er bedre å være aktiv medlem enn betalende medlem!

Siden destruktive ideologier er med så sier jeg "kjør på". Jeg tror jeg blir med i ungdom mot EU og samtidig ungdom for EU, bare slik at ingen av barna går helt i styr over hvem som har det kuleste medlemmet.

Jeg så en tater på gaten som solgte medlemskap i Asker folf-klubb. Siden golf er så innmari viktig for Asker så kan jeg vel ikke la være å støtte dem? 6000kr i året? Pytt! "-'Tis but a trifle."

Vent, hva med å infiltrere Vigrid? :D

holybear
12-12-2006, 13:38
Vel:
Jeg så en tater på gaten som solgte medlemskap i Asker folf-klubb. Siden golf er så innmari viktig for Asker så kan jeg vel ikke la være å støtte dem? 6000kr i året? Pytt! "-'Tis but a trifle."

Asker folf-klubb?

Har de en Friends of Lighthouse Field avdeling i Asker altså? :D

Maidz
14-12-2006, 16:18
Jeg vil gjerne gjøre Vigrid ulovlig, og det skulle ikke forundre meg om at advokater rett og slett har hatt for mye å gjøre når de overser hvilken styggedom Vigrid er for det norske samfunnets rykte.

Å gjøre Vigrid uloveligt vil vel egentlig provose noe så utroligt mot nazister/nynazister, og tviler på at det vil ha noen positiv virkning, dessuten kommer de bare til å lage noe annet lignendes.

turgay
01-01-2007, 13:20
Et vanskelig emne, hvorvidt nynazismen o.l. skal forbys eller ikke. Jeg heller imidlertid til den oppfatning at nazismens destruktive ideologi (som bl.a historien har bevist ved flere anledninger - også i moderne tid) kvalifiserer seg til å kunne forbys fordi den er hatefull, diskriminerende og indirekte oppfordrer til vold mot andre personer.

toby christ
01-01-2007, 20:16
Å gjøre Vigrid uloveligt vil vel egentlig provose noe så utroligt mot nazister/nynazister, og tviler på at det vil ha noen positiv virkning, dessuten kommer de bare til å lage noe annet lignendes.

Det vil provosere nazister? Jammen det er jo poenget mitt her. Nynazismen er jo i seg selv en fornærmelse mot det siviliserte samfunnet. At de skal komme her til Norge og sippe som grinerunger med sine fascistverdier og beskytte sine medlemmer ved å bruke demokratiet som skjold, det er jo rene skjære nihilismen.
Skitthodene skal godta at deres destruktive ideologi er mindreverdig, og jeg støtter opp ved dette, fordi de ikke passer inn i samfunnet vårt. Enkelt og greit. De skader flere enn de gagner, og hele målet deres er å fordele et samfunn som avhenger av samhold. Akkurat som diktaturet så er det utdatert og mindreverdig.

Jeg forstår at nynazistene vil svare med vold, men det er fordi de uttrykker seg ved det. Det er så å si deres eneste politiske kampevne. De provoserer i diskusjonen og svarer til konkrete spørsmål om logikk med en red herring. At de attpåtil vernes av demokratiet fordi de ikke vil gå med på kompromissene våre viser deres svakhet. Enkelt nok, skal du ha en tro må den forsvares av et rammeverk. Hvilket rammeverk forsvarer så hatet?