Se full versjon : sletting av tekster pga. store bokstaver i tittelen.
Anonymous
19-12-2005, 13:55
en av mine tekster er blitt slettet pga. store bokstaver inne i teksten. det er forsåvidt greit det, men det hadde vært fint om man kunne fått en slags advarsel først, slik at man kunne fikset på det som var galt.
er det noen mulighet for å få det innført?
husket ikke den regelen pga. at jeg ikke har brukt dikt. no på et halvt år og det er sikkert mange som gjør slike små feil som det ikke er nødvendig å slette for å få ordnet slik at det blir "lovlig"
håper jeg får teksten min tilbake, spessielt glad i den:)
med vennlig hilsen maria(stardust)
Har ikke du en egen sikkerhetskopi? Uansett, jeg skal se på teksten din og se om ikke det er noe som kan gjøres.
titler med usaklige kombinasjoner av store og små bokstaver er ikke lov, og kan slettes.
Dette var slettegrunnen, og den er valid. Du er selv som bruker ansvarlig for å holde deg orientert om reglene her inne.
Selvfølgelig kunne vi advart brukerne om regelbrudd før vi merket for sletting, men det er en stor ekstrajobb for oss fordi vi da også må se etter om brukeren retter eller ikke. Jeg forstår at det ville vært fint med advarsler, men om dere hadde hatt noe innsyn i hvor mye jobb redaksjonsarbeidet kan være, ville dere nok forstått at det ikke er mulig å gjennomføre så lenge dette ikke er lønnet arbeid.
Forøvrig advarer vi noen ganger, om det er små feil, og brukeren ikke har gjort merkbare brudd på reglene før. Jeg gjør i alle fall det. Men prøv å hold deg oppdatert på reglene, titt innom de igjen om du har vært borte i lengre perioder.
Har sendt PM til Ludde, det skal vel fikses snart.
Hvis du leser gjennom mailen du mottok da du fikk den aktuelle teksten merket for sletting, ser du at teksten ikke er permanent slettet. I tillegg til første merking, må minst syv til si seg enig i merkingen i løpet av ti dager. Blir teksten permanent slettet skal jeg sørge for at du får en kopi.
Hun ble ikke advart, skal vi ikke egentlig advare FØR vi merker slike tekster?
I og med at brukere får tilsendt en kopi av tekstene ved sletting av tekst, har vi egentlig gått bort fra dette, men ettersom det er en bug på denne funksjonen gjør det saken litt unik.
Jente_88
20-12-2005, 15:51
Det var jeg som slettet teksten først og ikke ga deg en advarsel før den ble slettet. Men det er som Lacuna sa, at det blir for stor jobb for redaksjonen om vi skal gi advarsel til alle som har feil i tittelen. Tittler med grove feil (som jeg vil kalle det) er de som står i regelen, og der står det faktisk:
"Titler med usakelige kombinasjoner av store og små bokstaver er olle lov, og kan slettes."
Og jeg mener dette diktet ditt hadde det:
"Det er DIN skyld at DU lider!"
dette kaller jeg usakelige kombinasjoner av store og små bokstaver.
Og hadde du lest regelen (som du må gjøre), da hadde du ikke skrevet tittelen din sånn...
Anonymous
21-12-2005, 13:25
okey alle sammen. takk for svarene. det er virkelig flott at dere tar dere tid til å svare. jeg har nå lagt ut diktet mitt med små bokstaver og alt er greit.
lagde kanskje litt mye mas for dette men.. sånn kan det gå.
god jul til alle i redaksjonen.
hilsen maria :)
Anonymous
21-12-2005, 17:01
Det var jeg som slettet teksten først og ikke ga deg en advarsel før den ble slettet. Men det er som Lacuna sa, at det blir for stor jobb for redaksjonen om vi skal gi advarsel til alle som har feil i tittelen. Tittler med grove feil (som jeg vil kalle det) er de som står i regelen, og der står det faktisk:
"Titler med usakelige kombinasjoner av store og små bokstaver er olle lov, og kan slettes."
Og hadde du lest regelen (som du må gjøre), da hadde du ikke skrevet tittelen din sånn...
Jeg bare lurer, og nå har jeg ingenting med saken å gjøre, men jeg lurer som bruker av dikt.no-siden. Om dette var tittelen: "Det er DIN skyld at DU lider!" så ville jeg trodd dette var lovlig utheving av ord i tittelen. Og jeg syns ikke tittelen trenger disse uthevede ordene, og gjerne en annen tittel, har ikke noe med det å gjøre. Men i en tidligere tråd ble dette sagt:
"koss kan en trykklegge et ord i tittel uten å bryte med reglene
ex. 'han VAR min'"
"det er lov å fremheve et ord i tittel. les reglene så ser du det." og videre i tråden:
"DET ER LOV Å UTHEVE ET ORD I TITTEL, DET STÅR I REGLENE."
"store bokstaver.
gjør det enklere og bedre."
Jeg lurer da på, er det lov at ett ord i tittelen er skrevet med store bokstaver og ikke to ord i tittelen er skrevet med store bokstaver? Hadde bare vært kjekt å vite, selv om jeg ikke har planer om å utheve noen ord i nærmeste framtid... men det kan være.
æææh, det der var meg, sorry, jeg har jo virkelig problemer med å logge inn.
Det er uenighet i redaksjonen om hva som egentlig burde være lov. Problemet er at det, i mine øyne, er vanskelig å sette en fast regel når bruken av uthevinger er så forskjellig. I det tilfellet der tittelen var "han VAR min", mener jeg det skal være lovlig, fordi uthevingen gjør en forskjell for meningen. Og i følge reglene er det jo også det, egentlig. I andre tilfeller igjen gjør ikke uthevingen(e) noen nytte, som feks i "det er DIN skyld at DU lider". Og det er da det kan sees på som usaklig.
Den enkleste og mest rettferdige løsningen for brukernes og redaksjonens del ville være å gjøre som med selvskadingstekster, at man behandler hver enkelt tekst individuelt. Frem til evt regel blir endret så den ikke åpner for utheving av enkeltord, eller vi får muligheten til å bruke kursiv.
Anonymous
22-12-2005, 11:56
Ja, jeg ser forskjellen, selv om ja, men jeg takker for at du sa noe om det, og jeg skal passe på meg selv så jeg ikke uthever noe nytteløst. Hyggelig du svarte :wink:
Ja, jeg ser forskjellen, selv om ja, men jeg takker for at du sa noe om det, og jeg skal passe på meg selv så jeg ikke uthever noe nytteløst. Hyggelig du svarte ;)
:P (det var da altså meg)
Anonymous
22-02-2006, 13:56
trodde du tilba sånne dikt jeg; virker iallfall som om det er der du får inspirasjonen fra (moralsk overlegenhet for the win)
vann
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.