PDA

Se full versjon : Politikeres relasjoner til eliten

Idar
14-01-2007, 18:03
Dagens topp-politikere har veldig nær forbindelse til makteliten i næringslivet, mange kjendiser og andre høytstående folk. Med andre ord er det eliten det er snakk om. Dette vises klart i forbindelse med fester, bryllup og generelt andre sammenkomster. Jeg siterer en avisoverskrift som brant seg inn på netthinnen min: "Trond Giskes kjendisparty"...og jeg som trodde arbeiderpartiet representerte folket. Det er akkurat det samme med Jens Stoltenberg. Akkurat som at det å stille opp i en rik og innflytelsesrik persons bryllup er viktigere enn å menge seg litt med middelsklassen. Jeg sier ikke at de andre partiene er bedre enn arbeiderpartiet. Men arbeiderpartiet er faktisk de jeg minst ventet skulle bli sånn. Selv om man er statsminister går det an å ha normale venner, som ikke glemmer hvem han/hun er med en gang personen har mistet makten. Men det er jo tydelig at makt former en person som en plastalinaklump. Èn ting må ikke politikerne glemme: Det er faktisk folket som velger dem.

i_dass
14-01-2007, 23:57
Selvfølgelig har politikerne venner som ikke er kjendiser, men man selger ikke aviser ved å skrive om det. Disse politikerne du nevner ville sikkert ikke fått et oppslag i avisen i det hele tatt hvis de ikke var sammen med kjendiser på fester, dette gjør de for at vi skal legge merke til de slik at vi "vet" hvilket parti vi skal stemme på neste gang. Politikere selger ikke aviser, det er det kjendiser som gjør.

holybear
16-01-2007, 16:14
Er du trist fordi du ikke ble invitert til Trond Giskes fest?

Shitwit
16-01-2007, 16:33
En bekjent av meg var på den festen i høst, var visst meget heftige saker, Giske endte opp i en stol eller noe, full, god og på ingen måte klar for å reise seg og komme seg hjem.
Det er en kulturell elite som sitter i Oslo og tror de "vet", og politikere liker vel å menge seg med slike... spiller liten trille for meg, jeg bryr meg ikke, makt korrumperer, og politikere på alle nivå vil ha en del av den kaken.

toby christ
16-01-2007, 21:23
En bekjent av meg var på den festen i høst, var visst meget heftige saker, Giske endte opp i en stol eller noe, full, god og på ingen måte klar for å reise seg og komme seg hjem.
Det er en kulturell elite som sitter i Oslo og tror de "vet", og politikere liker vel å menge seg med slike... spiller liten trille for meg, jeg bryr meg ikke, makt korrumperer, og politikere på alle nivå vil ha en del av den kaken.

At det er en dyr fest betyr god mat. Jeg tror at de kjendiser som drikker seg til randen gjør det for annet enn sosietens fordeler.

En god sigar med brandy er da ikke å nekte?

Shitwit
16-01-2007, 21:42
nei, en fest, whisky og en sigg er alldeles ikke å forakte, og bør for all del ikke nektes.
Blesten rundt denne saken, og saken i seg selv, kjeder meg bare...

i_dass
17-01-2007, 00:35
Er du trist fordi du ikke ble invitert til Trond Giskes fest?
Jeg har sett nok kulturarbeidere på fylla til å vite at jeg ikke hadde hatt det gøy på den festen...

Idar
26-03-2007, 23:46
Hehe...nei takk!