Se full versjon : Sletting av tekster!
Anonymous
25-12-2005, 02:31
Jeg synes at man skal kunne gi en grunn til hvorfor teksten ikke burde slettes.
Man burde i hvert fall få ha teksten ute til det blir avgjort om den skal slettes eller ikke.
Jeg har selv fått en tekst tatt bort fra dikt.no, uten no videre informasjon om hvorfor den ble tatt bort.
Synes heller ikke at en tittel i store bokstaver bør være grunn nok til at en tekst skal bli slettet!! Heller er ikke det at teksten ligger under feil kategori en stor nok grunn til å slette en tekst!
Hva med å få beskjed om at det må endres i stedenfor å bare dra teksten ut fra dikt.no for å avgjøre om den må slettes? Hva er vitsen med det?
Og selv om en tekst kan være om en selv og høres ut som om det er fra en dagbok trenger det ikke være sånn. Har selv skrevet noe som kan høres ut som en dagbok. Det er ikke tilfellet at jeg skriver for å fortelle om dagen min eller noe sånt. Jeg skriver om tankene mine for å fortelle andre i min situasjon at det er ikke bare de som har slike tanker som jeg skriver om.
Jeg har vist teksten min til andre på min alder, og mange av dem har blitt lettet over at det ikke bare er dem som tenker slik. Det som kan høres ut som en dagbok kan da altså være en pedagogisk tekst!
dramamin
25-12-2005, 02:33
i prinsippet er eg einig i mykje av det du skriv.
i praksis gjer det lite frå eller til kva eg meiner om det.
Når førstemann merker en tekst for sletting får brukeren automatisk en mail med den første begrunnelsen. Vi har aldri opplevd at noen ikke har fått denne mailen. Du er helt sikker på at du ikke har fått den mailen? Kanskje den har dukket opp som useriøs e-post?
At du ikke synes at en tekst med bare store bokstaver i tittelen burde slettes skal du få lov til å mene, men du har akseptert reglene vi har på siden. Der står det at tekster hvor tittelen er bare store bokstaver slettes. Dette blir ansett som selvreklame. Når det kommer til feilplasserte tekster gir vi i så godt som alle tilfeller advarsler. Jeg sier meg aldri enig i en sletting av tekst på grunnlag av at den er feilplassert så lenge brukeren ikke har fått advarsel. Når det kommer til tekster med kun store bokstaver i tittelen står det at vi kan slette uten å gi advarsel.
Folk får beskjed, advarsler eller hva du vil kalle det. Jeg har gitt utrolig mange advarsler på siden, som blir ignorert, men da teksten blir merket for sletting er katastrofe osv.
Enig i det du sier til slutt.
Jeg fikk ikke no begrunnelse til hvorfor teksten min er oppe til sletting. Jeg fikk mail om at teksten min kanskje kunne bli slettet, men det sto ikke hvorfor! Som var en av grunnene til at jeg ble irritert.
En som har skrevet en tekst og legger den ut på dikt.no vil gjerne at den skal bli lest. Derfor kan det hende at de skriver den med store bokstaver. For ellers er det så vidt det går an å lese titlene! Kanskje en idé å få større skrift på det? Eller få en farge som har større kontrast med resten av siden på generelt all tekst på siden? Går nesten ikke an å lese noe nå.
Dessuten burde reglene for dikt.no være bedre fremhevet. Jeg hadde sikkert ikke lest reglene hvis ikke jeg fikk mamilen om at teksten min skulle bli slettet.
Har du fått en mail, står det én begrunnelse der. Minst syv andre i redaksjonen må si seg enig i løpet av ti dager, og hver og en i redaksjonen må skrive begrunnelse. Disse begrunnelsene mottar du etter ti dager, hvis teksten blir permanent slettet.
Hvis du opplever at det er veldig liten skrift på siden kan du prøve å gjøre den større ved at du går inn på "endre profil", det er det noen innstillinger for skriftstørrelse. I tillegg er det lurt å brukeste nyeste versjon av IE med oppdateringer.
Reglene burde være fremhevet? Ja, kanskje det, men nå er det tross alt slik at man leser gjennom og godkjenner de før man registrerer seg, i tillegg nevner vi at det er lurt å holde seg oppdatert på reglementet i nyhetsfeltet på forsiden.
PLIKT! DET ER EN PLIKT Å HOLDE SEG OPPDATERT!
Jeg snakker om teksten på hele siden. Ikke bare på profilen min. Kan det ordnes ved at man går inn på endre profil?
Kommer an på om det er der problemet ligger. Det kan være (hvis du bruker) IE at pcen din rammes av den buggen som mange har hatt problemer med. I tillegg kan det være innstiller for internetten din. Er det bare på dikt.no det blir slik? Bruker du IE? I så fall hvilken versjon?
Bruker firefox.. og det er bare på dikt.no... vet at det er fordi det er slik siden er designet... og litt mørkere grått på hvitt med en grå bakgrunn er ikke noe særlig å lese hvis man skal få med seg viktige ting...
Jeg har ingen problemer med dikt.no i FF.
seriøst...
Designet er ikke noe bra når det kommer til å lese tekster.. noe som er litt skuff når det er det siden går ut på!!!!
det jeg prøver å si er at siden er wack uansett hvilken browser eller hva faan man bruker.
Det burde være litt større skrift og svart skrift på tekstene!
La oss ikke begynne å bytte utseende på siden igjen. Uansett hvordan den ser ut, er det noen som alltid vil endre ett eller annet, det er umulig å gjøre alle fornøyde.
Jeg syntes det går helt greit å lese tekstene, vi er ikke svaksynte, de fleste av oss. Siden ser mer profesjonell ut nå.
men det burde jo være logisk med svart tekst på tekstene...
jeg har det fint sånn det er nå, jeg. :roll:
Mulig det har vært nevnt før, men du kan faktisk endre innstillingene i profilen din slik at alle tekster får svart tekst, dessuten kan tekststørrelsen endres.
bruker du FireFox kan du også endre det i leserinstillinger.
Jeg bruker FireFox selv, og har aldri møtt på noen feil med dikt.no.
Når det gjelder teksten som ble slettet finnes det fine løsninger på dette, teksten skal (i teorien) bli sendt til brukeren, selv om reglene også sier at brukeren skal alltid ha en kopi av tekstene sine. Jeg vet ikke om denne funksjonen er funksjonell, men uansett burde det ikke være vanskelig å skjønne at hvis en tekst er lagt ut med tittelfeil, er det bare å fikse tittelen og legge ut på ny når den er endret. Er den feilplassert er det samme greia, og hvis innholdet er på noen måte støtende, og grunnen til fjerning, burde det ses gjennom, endres/fikses. En tekst er ikke død selv om den er slettet. Og har du skrevet en tekst du nekter å endre, fordi den er viktig, men den kan ikke ligge her fordi den bryter sidens retningslinjer, kan du legge den ut på en hjemmeside, ditt MSN space, www.deiligst.no eller hvor som helst hvor tøylene er slakkere. -Det som er viktig å huske på at for hver en seriøs poet/forfatter/skribent er utrolig viktig å kunne skille søppel fra det stoffet som er seriøst. og uten regler. tøyler og strenge red. medlemmer så vil siden oversvømmes med klisjetekster, plagiater og dårlige originaler som vil gjøre at seriøse skribenter mister motivasjon.
Så det er helt opp til deg selv hvor og hva slags skribent du ønsker å være, men her på siden ønsker vi et bra snitt på kvalitet for å tilfredstille brukere. Dette er ikke en bloggside, og heller ikke en fri side. Det finnes det andre nettsteder til.
Savant taler som vanlig den absolutte og ubestridelige sannhet. 8)
Mye bedre slik det er nå!
En som har skrevet en tekst og legger den ut på dikt.no vil gjerne at den skal bli lest. Derfor kan det hende at de skriver den med store bokstaver. For ellers er det så vidt det går an å lese titlene! Kanskje en idé å få større skrift på det? Eller få en farge som har større kontrast med resten av siden på generelt all tekst på siden? Går nesten ikke an å lese noe nå.
Firefox ---> Ctrl + scroll = større skrift
Det der er en fantastisk funksjon, selv om den herper layouten på siden du er på...
Det der er en fantastisk funksjon, selv om den herper layouten på siden du er på...
Det funka jo! :P
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.