PDA

Se full versjon : A little riddle

Savant
31-05-2004, 05:35
I will be drowned
I will be hanged
I'm Innocent
I'm guilty

har dere teorier om svaret, ikke fastslå noe, om en uke vil jeg gi svar og begrunnelse :)

diskuter gjerne hvorfor ditt svar er riktig.

ledetråd, en gåte fra Newerwinter Nights -Shadows of the Undertide

oslogin
31-05-2004, 17:23
Har en mistanke om at det bare er å lese dette virkelig nøye, og at svaret da er rimelig åpenbart, og at skyldspørsmålet i det tilfelle ikke spiller noen rolle.

Neverwinter Nights har jeg dessverre ikke spilt.

Øyvind

Anonymous
01-06-2004, 11:29
- I will be hanged

hadde det vært sant hadde de måttet drukne han, ergo ville det ikke vært sant lenger.

hadde det vært løgn, måtte de ha hengt han, ergo ville det blitt en sannhet.

?

femte
02-06-2004, 00:13
Ehm... Er det et lurespørsmål?

Bjingis
02-06-2004, 01:22
"A man stands to execution, and the executioneer asks him to make a statement, if the statement is true, then he will be drowned, if the statement is false he will be hanged. Whitch statement can he make to confuse the executioneer and avoid death penalty?"

Det handler vel om; Bøddelen velger selv å tro om korrekt, eller feil, han dreper han på pur faen uansett.
Lurespørsmål, tror jeg.

Savant
07-06-2004, 12:06
shaun er inne på noe ;)

oslogin
15-06-2004, 08:46
så fint - da var jeg det også.

Savant
20-06-2004, 21:32
I will be hanged.

hvis de da drukner ham, hadde han feil, og de måtte igjen henge ham, som ville gjordt det rett. ergo de måtte drukne ham igjen.

lite lure spørsmål ja..

Anonymous
21-06-2004, 18:51
woop dee fuckin doo :)

Anonymous
10-06-2005, 17:05
Han må jo selvfølgelig si "Jeg blir hengt" fordi bøddelen da værken kan henge ham eller drukne ham. Hvis det hadde vært sant at han skulle henges, hadde bøddelen måtte drukne ham. Men da blir utsagnet falskt og han må dermed henges. Da hadde han igjenn pratet sant og skulle druknes. Bøddelen kan ikke gjøre noen av delene (med mindre han bare gir faen og henger ham uansett da. Dessuten kunne han bare brukt en annen metode??:D)

Aillya
06-08-2005, 14:20
ja prøv å svar på dette spørsmålet då, det går ut nesten på det samme:

Hvis eg hadde komt bort til deg å spurt om du ville ha sex med meg, hadde svaret på det spørsmålet blitt det samme som svaret på dette spørsmålet??

du svarer uansett at du vil ligge med personen:P

klubbo
06-08-2005, 18:15
ja prøv å svar på dette spørsmålet då, det går ut nesten på det samme:

Hvis eg hadde komt bort til deg å spurt om du ville ha sex med meg, hadde svaret på det spørsmålet blitt det samme som svaret på dette spørsmålet??

du svarer uansett at du vil ligge med personen:P

jeg vil ligge med deg :)

Aillya
07-08-2005, 15:24
ja ikke sant: saklig

klubbo
07-08-2005, 22:14
ja ikke sant: saklig

ja. ikke sant?

Anonymous
06-09-2005, 09:19
Hm. Hva med å sparke bøddelen i mamma-pappa knappen? man kan slippe unna da :lol: Hvis bøddelen er i tvil om han greia er skyldig, så tror jeg han greia burde svare at han er skyldig.