Se full versjon : Mafia og narkotika
Eg har hatt eit lite ordskifte med nokre karar som seier at mafiaen ikkje har noko som helst å gjere med narkotika, særskild i USA. Dei seier dei hadde "lovar" mot slik og liknande. Dette er absolutt ikkje det inntrykk eg har fått, har og høyrd at det er mafiaen som har gjort narkotikaen til det den er i USA.
Eg for min del stend på mitt fram til eg har harde prov, men kva tykkjer du?
Det var staten selv som fikk narkotikaproblemet til å eskalere til det det er i dag. Takket være sin egen paranoia floodet de ghettostrøkene i statene med crack og heroin på syttitallet fordi de svarte ble for opplyst (gjennom organisasjoner som Black Panthers bl.a.).
Mafia |ˈmäfēə| noun ( the Mafia) [treated as sing. or pl. ]
an organized international body of criminals, operating originally in Sicily and now esp. in Italy and the U.S. and having a complex and ruthless behavioral code.
• (usu. mafia) any similar group using extortion and other criminal methods. • (usu. mafia) a closed group of people in a particular field , having a controlling influence : the conservative top tennis mafia.
ORIGIN Italian (Sicilian dialect), originally in the sense ‘bragging.’
"mafiaen" er en bred generalisering begge veier i denne debatten, den italienske og russiske (som for argumentasjonens skyld kalles mafia) har forskjellige områder og interesser (sånn utover makt), det finnes også andre "mafiaer" med andre bakgrunner og/eller nasjonalieter.
Så om mafiaen(e) har mye med det å gjøre, sikkert noen av dem, men ikke alle.
holybear
10-05-2007, 16:06
Alle som har sett Gudfaren vet at Don Corleone ikke ville ha noe med narko å gjøre :D
Alle som har sett Gudfaren vet at Don Corleone ikke ville ha noe med narko å gjøre :D
Alle som har sett Scarface vet..
holybear
14-05-2007, 10:37
Alle som har sett Scarface vet..
...at han verdsatte søskenkjærlighet.
Hehe.
Scarface er en god film...
Men nå skal jeg sette meg ned for å se på Millers Crossing.
holybear
15-05-2007, 10:06
Paul Munis Scarface er en klassiker, men Al Pacinos er noe helvetes dritt. Miller's Crossing er alltid serverdig, men en film som virkelig er verd å få med seg er Alan Ladds versjon av The Glass Key. Miller's Crossing er praktisk talt en nyinnspilling.
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.