Se full versjon : Dissing av forfattere
Unnskyld meg men hver sin smak.
Man trenger ikke å disse noen forfattere fordi man synes de skriver dårlig. Kanskje andre synes de skriver bra?
Synes i hvert fall at redaksjonen skal holde seg objektiv...
"herregud, denne teksten var så jævlig dårleg at eg fekk lyst til å grine - gå
ein annan stad og whine. vi slettar den på grunn av tittelfeil."
WOW! Så objektivt.. eller.. vent litt... kanskje ikke..
Mein ka dåkker vil. Men e dåkker i redaksjonen så skriv dåkker ikke noe sånt. I hvert fall ikke når dåkker liksom skal representer dikt.no...
Det er viktig at brukerne er klar over at reaksjonsmedlemmene ikke er noe annet enn vanlige brukere, med litt ekstra oppgaver på siden. Jeg er enig med deg i at vi burde opptre mer seriøse enn andre brukere, fordi vi også til en viss grad skal holde orden på de andre brukerne, men vi er ikke dermed pålagt å til en hver tid være saklige og objektive. Det er tross alt frivillig arbeid, og vi får ikke noe igjen for det.
Jeg tar en vill gjetning, og satser på at det er eirikws som skrev den kommentaren du sikter til? Det er greit å vite, siden du nå kritiserer hele redaksjonen som en og samme. Vi har våre egne måter å kritisere og kommentere tekster på, noen mer ærlige og fremad enn andre. Og noen av oss har kanskje ikke grenser noen ganger, men det er vi heller ikke pålagt å ha.
Det er viktig at brukerne er klar over at reaksjonsmedlemmene ikke er noe annet enn vanlige brukere, med litt ekstra oppgaver på siden. Jeg er enig med deg i at vi burde opptre mer seriøse enn andre brukere, fordi vi også til en viss grad skal holde orden på de andre brukerne, men vi er ikke dermed pålagt å til en hver tid være saklige og objektive. Det er tross alt frivillig arbeid, og vi får ikke noe igjen for det.
Jeg tar en vill gjetning, og satser på at det er eirikws som skrev den kommentaren du sikter til? Det er greit å vite, siden du nå kritiserer hele redaksjonen som en og samme. Vi har våre egne måter å kritisere og kommentere tekster på, noen mer ærlige og fremad enn andre. Og noen av oss har kanskje ikke grenser noen ganger, men det er vi heller ikke pålagt å ha.
seier meg samd i mykje av det lacuna seier. men må leggje til, at over tekstfeltet der vi skal gje årsak for sletting, står det at denne merknaden skal skrivast sakleg og informativ.
Må le litt jeg.
Det er lov å begrense den negative siden og heller snakke litt mer konstruktivt. Det kan være vanskelig, vet jeg - sliter med det til klassekameratene mine, men da er det bare å glise litt sånn forsiktig og si at den var bra. Men nå er jo ikke nødvendigvis alle brukerne på dikt.no vennene til redaksjonen, så *bla bla bla bla*
(Nå startet jeg bare å snakke tull så jeg later som jeg ikke har skrevet, for jeg kan vel ikke fjerne kommentaren min)
de fleste i redaksjonen ville ikke skrevet en sånn begrunnelse, meg selv inkludert. den som skrev det får forklare seg.
akkurat...
når man skal slette en tekst trenger man bare å begrunne hvorfor den skal slettes. Man trenger ikke å si at den var dårlig i tillegg...
Vet ikke hvem som skrev den kommentaren. Det står jo ikke så.. :) Men det er ikke så viktig. Bryr meg jo heller ikke om hva en person synes om teksten min... :)
Hadde vært helt greit om det var sånn under teksten.. men ikke på en mail der begrunnelsen til hvorfor en tekst skal slettes.
Ja, vedkommende som skrev dette burde forklare seg. Dette stiller jo redaksjonen som en helhet i dårlig lys.
jaok. eg overdreiv. neste gong kan eg skrive den første setninga der med usynleg skrift, elns.
Slettebegrunnelser skal være saklige, derom hersker ingen tvil (så sant ikke teksten bare er kødd). Når en legger ut tekster åpent her på dikt.no, må en være forberedt på ta imot kritikk. Dog, kritikk bør fortrinnsvis være konstruktiv, i det minste si noe om hva som evt. gjør en tekst dårlig.
Slettebegrunnelser skal være saklige, uansett.
enig. dersom man ikke greier å holde sarkasmen for seg selv i slettebegrunnelser, har man ingenting i redaksjonen å gjøre.
Uff, jeg håper ikke innlegget mitt ble oppfattet som et alibi for ufin ordbruk i slettebegrunnelser. Tek tilbake det jeg skrev i parentes.
Uff, jeg håper ikke innlegget mitt ble oppfattet som et alibi for ufin ordbruk i slettebegrunnelser. Tek tilbake det jeg skrev i parentes.
forstod kva du meinte.
ingen fare. forsto hva du mente jeg også.
Mamta... tror de fleste her inne på dikt.no er seriøse. ;)
Jeg vil i hvert fall påpeke at jeg er seriøs. Jeg legger ut tekstene mine fordi jeg trenger noen som kan lese dem og si helt ærlig hva de synes.
dramamin
03-01-2006, 23:40
Bryr meg jo heller ikke om hva en person synes om teksten min...
Jeg legger ut tekstene mine fordi jeg trenger noen som kan lese dem og si helt ærlig hva de synes.
eg veit ikkje med dykk andre, men for meg er det noko som skurrar her.
Nei.. ikke hvcis det er slik sånn at man er klar for å ta i mot konstruktiv kritikk men ikke ubegrunnet kritikk som ikke har noe med om hva som kan forbedres med teksten. Unnskyld at jeg ikke gjorde meg klarere på det da.
dramamin
05-01-2006, 01:02
Nei.. ikke hvcis det er slik sånn at man er klar for å ta i mot konstruktiv kritikk men ikke ubegrunnet kritikk som ikke har noe med om hva som kan forbedres med teksten. Unnskyld at jeg ikke gjorde meg klarere på det da.
ugrunna kritikk er eigentleg berre å drite i. lat oss ikkje gjera ting vanskelegera enn dei er.
dette gjeld sjølvsagt kritikk som ikkje utgjev seg for å ver slettegrunnlag. den er det litt verre med.
Anonymous
10-01-2006, 10:04
Jeg er helt enig i første post. Jeg er medlem på et par andre dikt-sider (engelske vel å merke), hvor redaksjonsmedlemmene opptrer mye mer profesjonelt og venligsinnet enn her. Konstruktiv kritikk er et ord (eller to) flere burde sette seg inne i. Hvis man ikke liker en tekst, kan man iallefall være såpass moden at man i det minste forteller hva man ikke liker.
Negative kommentarer har ingen hensikt, bortsett fra å såre forfatteren. Dessuten mister, i alle fall jeg, all respekt for hvem enn som gir slike kommentarer. Makan til lavmål.
De er mennesker de òg ja. En desto bedre grunn til å oppføre seg litt bedre.
Jeg har knapt kjennskap til de fleste redaksjonsmedlemmene, la det være sagt, så denne posten er siktet til de få jeg vet hvem er.
Mvh
EoB
-Lalaith
14-01-2006, 16:10
de fleste i redaksjonen ville ikke skrevet en sånn begrunnelse, meg selv inkludert. den som skrev det får forklare seg.
jeg stillert meg bak dette. jeg har også utrykt min dislike over tekster til tider, slik man kan vente seg, men jeg forholder meg en smule mer saklig enn det der
jeg tror det går rett å slett på at enkelte er lei av å være veldig, hva skal vi si, sakelige etter å ha lest den 300 dårlige teksten med feil herifra til dovre.
Det er en måte å se det på, men ikke alle er så lei som andre. Slik som de som er heeelt ferske for eksempel. Uansett så må vi som sitter i redaksjonen moderere oss en smule. Spesielt i slettegrunnene våre, brukerne skal ikke dobbeltstraffes for å ha skrevet en dårlig selvmordstekst.
-Lalaith
15-01-2006, 02:57
jeg tror det går rett å slett på at enkelte er lei av å være veldig, hva skal vi si, sakelige etter å ha lest den 300 dårlige teksten med feil herifra til dovre.
det er mulig, men jeg har faktisk sittet i red. ei god stund lenger enn denne fyren, og dessuten slettet et uttall antall flere tekster enn ham, så dette får han ta på sin kappe og skjerpe seg på.
Jeg vil påstå at jeg har lest og slettet flest tekster i redaksjonen, og jeg holder meg saklig i begrunnelsene som gis til forfatter. Kanskje det forteller mer om meg? :P
Jeg vil påstå at jeg har lest og slettet flest tekster i redaksjonen, og jeg holder meg saklig i begrunnelsene som gis til forfatter. Kanskje det forteller mer om meg? :P
Jepp, det forteller at du er for snill... ;)
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.