Se full versjon : lars saabye christensen
jeg bare lurer på en ting. her om dagen oppdaget jeg at herr Christensen har skrevet om det samme to ganger. den besynderlige "hjælpemannen" går igjen både i "bly" og "oscar wildes heis", hvor den er skrevet som novelle i sistnevnte. har vår alles kjære Lars gått tom for ideer og må bruke noe av sitt gamle stoff i bøkene sine. hva slags absurd form for genialitet er det? jeg bare lurer.
lurer også på hva slags Christensen-bok som er mest verd å lese? personlig vil jeg påstå å si at det er beatles.
vel, jeg har lest flere andre forfattere og de pleier jo å trikse med flere ting og ta igjen mye. men er det her snakk om en mann som går igjen eller en novelle? hm, jeg forstår så lite alltid. mye er absurd, men det høres litt rart ut, kan du si litt mer hva det går ut på, denne "hjælpemannen"? Jeg har dessverre ikke lest.
jeg føler at mange av christensen sine bøker handler om det samme. men nå har jeg ikke lest alle, og likevel føler jeg at jeg har lest mer enn nok av ham. så det. og jeg ville nok derfor også sagt at andre forfatteres bøker er mer verdt å lese før en leser en christensen bok (ikke det, det er et flott språk han bruker, og forsåvidt gode historier), men så er jeg sprø og rar også.
Anonymous
06-01-2006, 16:25
halvbroren og maskeblomstfamilien er gode bøker, synes jeg.
jeg likte egentlig maskeblomstfamilen enn beatles.
og tja-, lenge siden sist :)
beatles er en av de beste bøkene jeg har lest. blir aldri lei av den.
men resten av bøkene hans som jeg har lest er veldig ok. og det holder ikke i lengden.
Anonymous
04-02-2006, 21:15
Synes Beatles var noe jævla møl med masse østkantklisjeer og et persongalleri som Stompa kan konkurrere med.
-Lalaith
05-02-2006, 08:46
beatles er en av de beste bøkene jeg har lest. blir aldri lei av den.
men resten av bøkene hans som jeg har lest er veldig ok. og det holder ikke i lengden.
som vanlig er jeg enig med sadeyes... :x
likte maskeblomstfamilien bedre enn beatles. halvbroren har jeg ikke lest (enda. jeg har stadig vekk planer om å gjøre det). leste modellen, men den imonerte ikke nevneverdig...
har lagt merke til noen sånne smågjentagelser.
men herregud, det må han vel få lov til
Anonymous
17-03-2006, 11:51
finner ikke stoff om herr Christensens dikter som skal fremføres på mandag=( :cry:
jeg bare lurer på en ting. her om dagen oppdaget jeg at herr Christensen har skrevet om det samme to ganger. den besynderlige "hjælpemannen" går igjen både i "bly" og "oscar wildes heis", hvor den er skrevet som novelle i sistnevnte. har vår alles kjære Lars gått tom for ideer og må bruke noe av sitt gamle stoff i bøkene sine. hva slags absurd form for genialitet er det? jeg bare lurer.
lurer også på hva slags Christensen-bok som er mest verd å lese? personlig vil jeg påstå å si at det er beatles.
kan ikke huske "hjælpemannen" i bly, hvor og når kommer han inn?
beatles er en flott bok, det er forsåvidt bly også.. og novellesamlingene hans er flotte.. klarte derimot ikke å komme meg gjennom halvbroren (men det har noe med at jeg generelt ikke takler bøker/filmer som handler om etterkrigstiden, vet ikke hvorfor men bare er sånn), maskeblomstfamilien har jeg alltid hatt lyst til å lese, så jeg tror nok det kanskje blir neste bok å lese...
jeg liker han som forfatter og synes han har fine formuleringer og et godt språk, men han er nok desverre ikke favoritt nei...
maskeblomstfamilien er forresten fryktelig fin, synes jeg.
Det er et fantastisk fint knep Lars Saaby bruker når han fletter samme karakterene inn i flere av bøkene sine, jeg elsker det når jeg plutselig kjenner igjen noe fra ei anna bok. Jeg husker ikke tittelen i farta, men den boka om en gutt som vil spille fotball, med en invalid far; faren og flyttefirmaet går igjen i andre bøker av forfatteren. Stilig detalj synes jeg
Kasiopeia
01-05-2006, 18:56
Jeg har lyst til å lese Maskeblomstfamilien en dag.
Hvem er "lars saabye christensen"?
En forfatter. Søk på internett om du ikke vet hvem han er.
Du burde lese "Maskeblomstfamilien" av Lars Saabye Christensen. Jeg anbefaler den, i alle fall, den synes jeg er best. :)
Hvem er "lars saabye christensen"?
Prøver du å være morsom?
Personlig har jeg bestandig likt Christensen, men mistet litt respekten for han da ei venneinne av meg snakket med han over telefon. Jeg fikk høre opptaket etterpå, og gubben var paranoid, grinete og særdeles lite trivelig. Er det sånn forfattere blir etter timesvis med hamring på tastaturet? Sånn vil ikke jeg bli.
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.