PDA

Se full versjon : Jeg får ikke sove-tråden

LisaMari
10-03-2008, 01:44
Jeg, som mange andre, får ofte ikke sove. I denne tråden kan man dele sine søvnløse tanker og sin frykt for aldri igjen å kunne sove:)

Enjoy!

holybear
10-03-2008, 09:46
Jeg tenker mye, og da særlig når jeg legger meg. Men jeg sover som regel godt om natten. En sjelden gang i blandt dog, så hender det at jeg blir liggende våken eller våkner midt på natten fordi jeg bekymrer meg for noe. Jeg finner som regel en løsning på det som plager meg, men det hender da at jeg fortsatt ikke får sove fordi jeg ikke kan vente på at neste dag skal komme slik at jeg kan ordne opp i det som er i veien!
Jeg har ingen kur for sånne plager.

Oliven
10-03-2008, 13:19
les noe tørr og kjedelig faglitteratur. etter stund, hvis man innstiller seg på; enten lese eller sove, så faller vel valget på å tvinge seg til å sove.

holybear
10-03-2008, 13:25
Det fungerer ikke for meg. Jeg kan sitte og se på TV eller lese til jeg nesten sovner. Men når jeg slukker lyset så kommer tankene, og da blir jeg våken igjen.

Maidz
12-03-2008, 10:50
Jeg takler ikke ubetalte regninger, så når jeg ikke har fått betalt dem, så får jeg problemer med å sove...

korrupt
13-03-2008, 02:18
Jeg har en hoste som kan vekke folk på andre siden av kloden, så jeg får ikke sove : /

Maidz
13-03-2008, 12:52
Korrupt er dum, han hostet slik at jeg våknet :p

Linda
13-03-2008, 13:09

:eek:

holybear
13-03-2008, 13:11

Ja, jeg er rimlig sikker på at korrupt er ei jente :D

Maidz
13-03-2008, 14:12
Goddamn pieceofshit! Hvorfor ha ett tvetydig nick!?!?! Vel, da har vel muligens jeg og...

korrupt
14-03-2008, 06:00
Jeg er nok en pike, ja :kre:

Maidz
14-03-2008, 09:48
En pike? Eller dame? Eller frue?:p

holybear
14-03-2008, 09:59
En jentunge ;)

Jeg lå våken og tenkte på noen i natt. Er ikke mye å gjøre med det.

Maidz
14-03-2008, 10:00
Hvis jeg spør hvem du tenkte på, sier du det da?

EDIT: Og nei, man kan ikke gjøre stort med det. Du kunne kanskje prøvd å drømt om denne personen.

holybear
14-03-2008, 10:05
Nope.

Drømmene mine er stort sett et verktøy for underbevisstheten min å fortelle meg at jeg ikke har tenkt nok på noe eller til og med gi meg en løsning. Jeg tenker nok på denne personen som det er.

moztiq
14-03-2008, 10:08
Jeg sov dårlig i natt, våknet ofte og lå lenge våken. Hun jeg bodde hos lå og tygget og tygget og skar tenner og smattet. Fnis. Jeg får litt fnatt av sånt. Menmen, dobbel kaffe hjelper på. Slurp.

holybear
14-03-2008, 10:10
Lå dere i samme seng? *siklesmiley*

moztiq
14-03-2008, 10:11
Ikke denne gangen nei.

korrupt
16-03-2008, 09:12
Lå dere i samme seng? *siklesmiley*

Ikke denne gangen nei.

Ikke at det hadde hatt noe å si.

moztiq
16-03-2008, 09:13
Nei, det er sant, men teite spørsmål fortjener dumme svar.

Jeg har forresten vært våken i over ett døgn i strekk, vært på jobb og har drukket en del i mellomtiden, så burde begynne å bli trøtt.

korrupt
16-03-2008, 09:15
Ja, poenget mitt var vel helst at spørsmålet irriterte meg, selv om jeg skjønner at det var ment spøkefullt.

moztiq
16-03-2008, 09:17
Skjønner det, du, noe som jo også er årsaken til svaret mitt :P

holybear
17-03-2008, 10:38
Ikke at det hadde hatt noe å si.

*Knis*

Dette er akkurat som Seinfeld.

"I'm not gay."

"I'm not gay either."

"Not that there's anything WRONG with that."

"No, of course not."

Maidz
17-03-2008, 11:27
"Haha, we made her think we're not gay"

"Yeah, we really got her."

"Not that it's anything wrong with being gay..."

Linda
19-03-2008, 01:06
dam di dum!

eg får ikkje sova fordi eg ikkje vil legga meg! haha! hate å sovna, like å sova. litt redd for ka eg kjem til å drømma ettersom da heila har tatt ein ganske so uventa vending i da sista. (ikkje med tanke på spice girls-drømmen min:eek: )

eg har slutta å drømma hotell-marerittena mine og ettersom eg er ganske glad i dei er da endå mindre gøy å sovna.

Maidz
19-03-2008, 08:28
Gjør som meg, kontroller drømmene dine:) Dog du risikerer å våkne:( Og det er vanskelig:( Men kjekt:)

AZiD
19-03-2008, 19:57
Jeg får ikke sove fordi jeg har huset fullt av folk 24/7:p

korrupt
23-03-2008, 22:49
Jeg får ikke sove fordi jeg har huset fullt av folk 24/7:p

Uææ, sånn har jeg også hatt det. Bor ikke der nå lenger, men dette var ikke en bra "huset fullt av folk", for det var ikke mine folk. Og de stjal gullringen kusina mi laget til meg. Litt bitter fremdeles ja...

Oliven
24-03-2008, 01:55
jeg har klart å ødelegge døgrytmen. IGJEN. nå gidder jeg ikke å prøve å sove før jeg vet jeg klarer å slå meg til ro. og ikke har han ringt for å godnatte meg heller.
og, weeds, har sett sesong en og to. også, ikke flere. :o

holybear
25-03-2008, 10:13
Så du LIKER å snakke i telefonen?

Oliven
25-03-2008, 11:17
jeg LIKER å bli godnattet.

korrupt
25-03-2008, 19:46
Det er ganske vanlig å like å bli godnattet. Jeg liker det også. Lillebroren min har veldig koselige godnatter.

Oliven
25-03-2008, 21:55
jeg får ikke roen i meg hvis jeg ikke blir godnattet,
er litt overtroisk der. hjemme sier vi god natt ørten ganger.

min ekskjæreste sa aldri god natt når vi hadde lagt oss,
til slutt ble jeg ganske irritert over mangel på omtanke ;)
da lærte han seg,
og sa god natt. men aldri en overdrivelse ;)

LisaMari
26-03-2008, 00:41
Hmm. Sitter her mystifistisk og noe underlig og filosoferer hardt og lenge på hvorfor jeg ikke går og legger meg, hvordan det frister mer å sitte oppe litt til, bare litt til.. litt til. Men no må eg leggja meg. Trur eg. Noen andre som har det samme problemet her i natt?:P

nugni
26-03-2008, 01:04
ja. eg vil sove. men orkar ikkje gå å legge meg fordi eg veit eg kjem til å ligge vaken på grunn av hoste og lungevondt og gudane veit. buhu!

LisaMari
26-03-2008, 02:06
ja. eg vil sove. men orkar ikkje gå å legge meg fordi eg veit eg kjem til å ligge vaken på grunn av hoste og lungevondt og gudane veit. buhu!

Huff:( Å være syk er ikke noe morsomt!

LisaMari
26-03-2008, 02:07
La meg til slutt. Og så lå jeg bare der. Lenge. Uten å sove. Så nå har jeg stått opp igjen.

nugni
26-03-2008, 02:35
eg har ikkje lagt meg enda :( men vurderer det. VIL sove. VIL få det til!

moztiq
26-03-2008, 09:05
Jeg hørte på musikk til ca halv tre. Sovnet - sov til mister sto opp klokken syv. Så sto jeg opp klokken åtte. Godt å få lit dag :)

Fenris
27-03-2008, 00:06
hm. jeg er kvalm. og han sa han skulle si god natt, men jeg har ikke hørt noe og han tar ikke telefonen.

LisaMari
27-03-2008, 01:01
hm. jeg er kvalm. og han sa han skulle si god natt, men jeg har ikke hørt noe og han tar ikke telefonen.

:(

holybear
01-04-2008, 13:31
Jeg har ligget våken de siste dagene. Natt til i går så begynte jeg å holde foredrag for meg selv om hvorfor "Palestina" ikke eksisterer. Jeg begynte for 4000 år siden men sovnet da jeg kom til 1800-tallet. Jeg tok resten da jeg våknet morgenen etter fra jeg sto opp til jeg var ferdig på badet. Del to tok ca en time og del en tok kanskje en halvtime eller en time, så jeg har to timer med materiale som jeg kan fokusere på når jeg skal prøve å sove. Jeg føler at det funker :)

I natt, dog, så var jeg ikke akkurat i humør for et foredrag, så jeg måtte tenke på det som plager meg. Og det er jo at butikken slett ikke går bra. Jeg klarer å betale regningene men jeg kommer ikke ovenpå. Det som er dummest da, er at jeg ikke bare kan gå fra butikken, jeg må prøve å bli kvitt varene. Men jeg har ikke en gang råd til opphørssalg-annonse i avisen!
Så jeg fant vel ut at jeg skulle spørre Shabby Records om de kan selge varene for meg mens jeg jobber et år på ranch i Arkansas.
Jeg har aldri likt å reise på ferie og slikt over lang tid, for jeg liker å ha musikk og film i nærheten OG jeg liker å slappe av :) Men i natt så plaget ikke tanken på hardt arbeide i ett år så deprimerende. Så jeg skrev brev til ranch-eieren om og om igjen i hodet til jeg sovnet. Men! I dag så føler jeg meg ikke så klar. Det er fint å sitte i butikken og se på serier på PCen og ikke minst, snakke med alle dere her på forumet som jeg har blitt glad i :)
Det er også fint å få nye filmer inn i butikken og av og til diskutere det med kunder.
Så. Det blir nok flere slike netter.

Fenris
02-04-2008, 00:47
jeg er trist-kvalm og alt, alt, alt for trist til å sove. Det er ikke noe festlig. Dessuten er jeg helt alene.. Grått i et par timer, og det er lite matnyttig

Oliven
02-04-2008, 01:07
jeg er kvalm, jeg også.

helt merkelig i kroppen og hodet,
forvirret og tung og umotivert,
samtidig klar.

ting jeg ikke er vant med, gir meg dillemaer,
jeg er dårlig til å konfrontere og være direkte,
så jeg engster meg. hver nat..

Shitwit
02-04-2008, 01:07
Häagen-Dazs

korrupt
02-04-2008, 01:19
Häagen-Dazs

Hvilken smak? :rolleyes:

LisaMari
02-04-2008, 01:34
Sitter her i pysjen og synes igrunn ganske synd på meg selv. Er syk jeg, og har så vpndt i hode, så orker ikke legge meg.

Oliven
04-04-2008, 01:52
jeg finner ikke roen, magen verker.
skal sove, hmm, kvart over to, briste eller bære. hihi

moztiq
04-04-2008, 09:13
Ble vekket ei stund før fem; Tia måtte bæsje:rolleyes:
Og siden da har jeg knapt sovet.

Maidz
04-04-2008, 15:16
Ble vekket ei stund før fem; Tia måtte bæsje:rolleyes:
Og siden da har jeg knapt sovet.

Flinke hunden som sa ifra^^,

holybear
04-04-2008, 15:18
Jeg har funnet ut hva jeg skal gjøre, men jeg er så gira at jeg sover lite.

moztiq
04-04-2008, 15:22
Flinke hunden som sa ifra^^,
Hadde ikke likt det om hun IKKE sa ifra når hun skulle ut; hun er jo tross alt snart ett år (: Hun ble fort renslig.

Og ja, det er klart bedre at hun sier ifra enn at hun bæsjer i senga si, men ja. Aff. Menmen, er våken og opplagt nå!

Maidz
04-04-2008, 15:27
Hehe, Nemi er også renslige og har en morsom måte i si ifra på, hun hopper opp i senga mi (ja, hun sover på soverrommet) og tråkker meg i ansiktet (sikkert snakkt med katten min om dette:p):)

Trym
04-04-2008, 16:49
Problemet mitt er at når eg ikkje får sova så vert eg rasande fordi eg ikkje får sova. Når eg blir rasande så kokar eg opp adrenalin, eller noko slik, sånn at eg jaffal ikkje får sova. Fordømt irriterande skal eg fortelja dykk. Det einaste som fungerar for meg då er å stå opp og gjera noko til eg blir trøytt igjen. Dagen etterpå er eg trøytt, og eg hatar å vera trøytt. Då vert eg forbanna.

holybear
04-04-2008, 16:53
Du virker som en...sint person.

Maidz
06-04-2008, 00:03
God natt, ta fatt, ha takk for i dag...
- Han savna ingjen verdens ting, nå vil han ta te ro...

Oliven
10-04-2008, 00:49
jeg tror ikke jeg får sove, selv om jeg er grådig trøtt.
prøver å dysse ned ved å høre på lille sondre lerche.

Maidz
10-04-2008, 08:29
Fekk du sovet?

Oliven
10-04-2008, 10:33
Fekk du sovet?

javisst :) i dag er jeg til og med opplagt, uten kaffe!

Maidz
10-04-2008, 10:34
Heilt utrolig:)

i_dass
12-04-2008, 03:00
Jeg tenker slemme tanker om kveldene... Lurer på om det er straffen min å ikke få sove når jeg tenker slike tanker slik at det bare drøyer maksimalt og hjernen sier takk og farvel.

korrupt
14-04-2008, 01:40
Jeg sto opp halv seks i dag etter...tja...én times søvn. Jeg har vært stuptrøtt i hele dag, men nå har det tippa over og jeg er lys våken.

moztiq
20-04-2008, 01:19
JEG ER SÅ SATANS LEI NÅ!

Stort søvnunderskudd for tiden, men greier ikke å bli trøtt. Idiotkropp.

AZiD
20-04-2008, 01:53
Alkohol er en fin ting. Man blir trøtt, men sovner ikke. Snille storesøster kom og ga meg en bærepose med ølbokser siden jeg er blitt atten. Jeg får nok ikke sove i natt:p

moztiq
22-04-2008, 00:25
Får-ikke-sove-får-ikke-sove-får-ikke-sove-FÅR-IKKE-SOVE!:mad::mad::mad::mad:

AZiD
22-04-2008, 00:37
Får-ikke-sove-får-ikke-sove-får-ikke-sove-FÅR-IKKE-SOVE!:mad:
Her, ta en øl;)

Jeg burde sove, skal opp og på lungerøntgen i morgen, men jeg får ikke sove, som vanlig... Jaja, jeg har mange timer med tog, ferje og buss og sove på i morgen, heldigvis:)

moztiq
22-04-2008, 00:59
Her, ta en øl;)

Jeg burde sove, skal opp og på lungerøntgen i morgen, men jeg får ikke sove, som vanlig... Jaja, jeg har mange timer med tog, ferje og buss og sove på i morgen, heldigvis:)
Jeg HAR drukket øl...

AZiD
22-04-2008, 01:04
Jeg HAR drukket øl...
Drikk mer? det er det jeg gjør:kre:

moztiq
22-04-2008, 01:10
Drikk mer? det er det jeg gjør:kre:
Har skjønt at du gjør det, men jeg har allerede nok tvangstanker når det gjelder å tisse ca 1000 ganger før jeg legger meg, og jo mer jeg drikker; jo mer må jeg tisse. GRRRRRRRRRRRRR.

Må sikkert bare lese litt pensum, så blir jeg trøtt?

AZiD
22-04-2008, 01:18
Har skjønt at du gjør det, men jeg har allerede nok tvangstanker når det gjelder å tisse ca 1000 ganger før jeg legger meg, og jo mer jeg drikker; jo mer må jeg tisse. GRRRRRRRRRRRRR.

Må sikkert bare lese litt pensum, så blir jeg trøtt?
Haha, garantert:p Funker ikke det, så les bibelen eller Silmarillion;) Får du ikke sove av noe av det, er det noe galt:p

moztiq
22-04-2008, 01:29
Haha, garantert:p Funker ikke det, så les bibelen eller Silmarillion;) Får du ikke sove av noe av det, er det noe galt:p
Prøver med pensum i første omgang, eller
jeg vil egentlig heller strikke...

Fenris
22-04-2008, 01:33
vondt i hodet - vondt i øya - sovesovesove- får ikke tiiil!

moztiq
22-04-2008, 01:34
Jeg også har vondt, i et øye og i panna og huden rundt øyet, etter ublidt møte med Tias forlabber...

Fenris
22-04-2008, 01:38
troll beit meg inni nesa en gang. uten å mene det. ho hoppa og var glad.. jeg bøyde meg.

moztiq
22-04-2008, 01:40
Nesten det samme som skjedde her; bøyde meg ned for å knyte skoen og hun ble lykkelig; ventet på å gå tur, så.

Trym
26-04-2008, 08:56
Eg er slakk i kroppen og trøytt i knollen, men sova lengre enn til kl 9 går tydelegvis ikkje an, uansett kor trøytt eg kjenner meg.

annma
27-04-2008, 04:56
fem på natten og ikke snev av gjesp engang..
er det våren mon tro?

Trym
27-04-2008, 08:54
Den siste halvtimen har gått med på å prøva å sovna igjen, men nei... Eg er så trøytt!

moztiq
27-04-2008, 11:13
Plagdes med å sovne, sovna vel ikke før kanskje halv tre - tre, ble vekket igjen kvart på fire av idiotnaboene (HÅPER DE FÅR KLAGER ETTER I NATT!:mad:), lå våken til over seks. Heihu. Blødde nettopp neseblod, sikkert på grunn av lite søvn. Jippi.

LisaMari
27-04-2008, 12:17
Plagdes med å sovne, sovna vel ikke før kanskje halv tre - tre, ble vekket igjen kvart på fire av idiotnaboene (HÅPER DE FÅR KLAGER ETTER I NATT!:mad:), lå våken til over seks. Heihu. Blødde nettopp neseblod, sikkert på grunn av lite søvn. Jippi.

Uff. Det hørtes ikke noe bra ut! Får ta deg en formiddagslur da vettu:) Kanskje du vil føle deg bedre da. Og så kan jo kanskje mister være så grei at han går bort til naboene og klager?:p

holybear
27-04-2008, 19:37
Jeg har kanskje nevnt dette før, men jeg har våknet halv syv i det siste. Kanskje kroppen venner seg til å stå opp tidlig i Arkansas:confused:

moztiq
27-04-2008, 20:08
Uff. Det hørtes ikke noe bra ut! Får ta deg en formiddagslur da vettu:) Kanskje du vil føle deg bedre da. Og så kan jo kanskje mister være så grei at han går bort til naboene og klager?:p
Vel. Måtte opp klokken åtte, gikk tur klokken ni til ti, så dusjet jeg og vi dro i familieselskap, bestefar blir 85 år. Så. Lite formiddagslur.

Jeg håper andre naboer klager først. Men om de holder på slik neste helg også kommer jeg nok til å vræle til dem på natta. :mad::hmm:

LisaMari
27-04-2008, 23:12
Klokken åtte på en søndag, ja, det hørtes ikke noe særlig ut. Ihvertfall ikke om man ikke har sovet pga slemme naboer:p

korrupt
28-04-2008, 23:58
Jeg har kanskje nevnt dette før, men jeg har våknet halv syv i det siste. Kanskje kroppen venner seg til å stå opp tidlig i Arkansas:confused:

Ja, for det er jo ikke tidsforskjell mellom Norge og USA :konge:

holybear
29-04-2008, 11:06
Ja, for det er jo ikke tidsforskjell mellom Norge og USA :konge:

Det var ikke dèt jeg mente da, fjolla :p

Jeg må sikkert stå opp kl. 6 til vanlig i Arkansas, mens her står jeg opp kl. 8.

moztiq
29-04-2008, 11:39
Har omtrent ikke sovet i natt; har mest sittet på dassgulvet med hodet i do.:æsj:

AZiD
30-04-2008, 01:10
Jeg stod opp klokka 18.30, så jeg får ikke sove... Faen ta den tøsa. Ikke mitt problem at ho har angst for å være alene mens alle andre sover... Blæ, jeg er en tøffel!

annma
30-04-2008, 21:30
Jeg er vår til fingerspissene-
våryr på kvelden
(blunker opp mot taket)
vårslapp på dagen..

moztiq
01-05-2008, 01:11
Nabobråk + russebråk + fortsatt dårlig Rita = dåårlig kombinasjon.

holybear
06-05-2008, 11:26
(ikke myntet på noen bestemt)

Shut up and go to bed
Put the pillow under your head
I'm sick and tired of all your worries
Shut up and say goodnight
Say your prayers and turn off the light
I'm sick and tired of all your sob-stories

Shut up and shut your eyes
No more histrionics no more college tries
Stop pushing stop shoving stop straining
Shut your mouth and button your lip
You're a late night faucet that's got a drip
All you're doing is merely complaining

The excuse that you're crazy is useless
You're not biting you're barking you're toothless
But you're ruthless (you're Rufus)

Shut up and count some sheep
And do me a favour don't bitch in your sleep
No more agony please no more sorrow
Shut up and catch some Z's
Ice cream with a cherry plus big pretty please
I promise we'll resume tomorrow...Goodnight

Maidz
06-05-2008, 11:38
I'm in a lonely room
Hank Williams sings a lovesick blues
Winter's walking up the avenue
I aint seen the sunshine since the sixth of June
But, I tell ya' this

Don't call the doctor -
I'm gonna get better
Dont run for the priest -
Im gonna find some faith
'Cause, just because I burned my Bible, Baby,
It don't mean I'm too sick to pray

I'm in a crowded place, yeah
But, I cant recognise a single face
And, they say the thrill is in the chase
Well, I ain't got the legs, I ain't got the legs to run that race
But, I tell ya this

Don't call the doctor -
I'm gonna get better
I'm gonna find some faith
Just because I burned my Bible, Baby,
It don't mean I'm too sick to pray

You'd better burn a candle bright
Raise up some ghosts tonight

They say I made my money messing up young minds
Stopped the congregation an' I left 'em all cryin'
In the rain, yeah, left 'em with their pain
Exit your boy with his ill-gotten gains
Well the blood runs deep and the blood runs cold
As the knife slits on, another sucker is born
Thrown into this world alone
Doctor came a-knockin', wasn't nobody home

Ease the pain

Don't call the doctor -
I'm gonna get better
Im gonna find some faith
Just because I burned my Bible, Baby
It dont mean I'm too sick to pray

Trym
11-05-2008, 09:50
Eg kan ikkje hugsa å ha sove så dårleg på leeeenge, som det eg gjorde i natt. Det var for vamt, og eg låg og hallsov mens eg desperat prøvde å gjera senga kaldare med å legga ei vassflaska (!) der, og eg drøymde heilt bisarre ting. Alt i alt kjennest det ut som om eg ikkje har sove spesielt lenge, og at eg er bakfull. Og det er eg ikkje.

AZiD
12-05-2008, 02:18
Eg kan ikkje hugsa å ha sove så dårleg på leeeenge, som det eg gjorde i natt. Det var for vamt, og eg låg og hallsov mens eg desperat prøvde å gjera senga kaldare med å legga ei vassflaska (!) der, og eg drøymde heilt bisarre ting. Alt i alt kjennest det ut som om eg ikkje har sove spesielt lenge, og at eg er bakfull. Og det er eg ikkje.
Jeg hadde fullstendig bisarre drømmer i går natt. Jeg var bakfull da. Men ingen av drømmende virket som om de hadde sammenheng eller ikke, og jeg vet ikke om jeg var våken, men det virket sånn flere ganger. Skikkelig merkelig.

LisaMari
12-05-2008, 14:37
Jeg hadde fullstendig bisarre drømmer i går natt. Jeg var bakfull da. Men ingen av drømmende virket som om de hadde sammenheng eller ikke, og jeg vet ikke om jeg var våken, men det virket sånn flere ganger. Skikkelig merkelig.

Apropo full og drømmer. Husker at jeg pleide å drømme en rar drøm hver gang jeg var full og la meg før: Festen fortsatte. Jeg kunne drømme at festen bare fortsatte og fortsatte, ofte ved siden av senga mi. Raart.

Glefsvik
13-05-2008, 21:27
DET VIL JEG SI

Jeg har spurt meg selv: hvorfor snakke med dere?
Dere kjøper kunnskap for å selge kunnskap.
Dere vil ha tak i billig kunnskap
som dere kan selge dyrere. Hva skal dere med
kunnskap som er mot kjøp og salg?

Det dere vil er å seire. Hva skal dere med
kunnskap som er mot de seirende?
Det dere vil er: ikke å bli undertrykt.
Det dere vil er å undertrykke.
Dere vil ikke ha fremskritt, men forsprang.

Dere adlyder alle som lover dere
at dere skal få befale.
Dere ofrer alt for at ofre skal finne sted.
Jeg har spurt meg selv: hva kan jeg si dere?
Jeg har tenkt: det vil jeg si dere.

Bertholt Brecht

AZiD
13-05-2008, 21:34
Apropo full og drømmer. Husker at jeg pleide å drømme en rar drøm hver gang jeg var full og la meg før: Festen fortsatte. Jeg kunne drømme at festen bare fortsatte og fortsatte, ofte ved siden av senga mi. Raart.
Mhm... Alle de merkelige drømmene og sekvensene jeg så for meg eller drømte foregikk også ved siden av senga, i rommet jeg lå. Akkurat som om jeg hallusinerte

AZiD
13-05-2008, 21:35
DET VIL JEG SI

Jeg har spurt meg selv: hvorfor snakke med dere?
Dere kjøper kunnskap for å selge kunnskap.
Dere vil ha tak i billig kunnskap
som dere kan selge dyrere. Hva skal dere med
kunnskap som er mot kjøp og salg?

Det dere vil er å seire. Hva skal dere med
kunnskap som er mot de seirende?
Det dere vil er: ikke å bli undertrykt.
Det dere vil er å undertrykke.
Dere vil ikke ha fremskritt, men forsprang.

Dere adlyder alle som lover dere
at dere skal få befale.
Dere ofrer alt for at ofre skal finne sted.
Jeg har spurt meg selv: hva kan jeg si dere?
Jeg har tenkt: det vil jeg si dere.

Bertholt Brecht
Jaha? Utdyp:kre:

LisaMari
14-05-2008, 10:59
Bestefar, da:p

LisaMari
23-05-2008, 00:43
Hjelp. Er alene i dette store huset alene. Ikke hyggelig, med andre ord. Absolutt ikke hyggelig.

moztiq
27-05-2008, 01:38
Jeg får ikke sove. Hodet mitt slapper faen meg aldri av mer.

LisaMari
27-05-2008, 15:57
Jeg får ikke sove. Hodet mitt slapper faen meg aldri av mer.

Samma her.

moztiq
27-05-2008, 16:21
Dakkels oss. :/

LisaMari
27-05-2008, 18:47
Mhm.

LisaMari
28-05-2008, 03:51
Vrææl. Jeg får ikke sove. Jeg VIL sove.

Å.

LisaMari
28-05-2008, 04:25
Synes fryktelig synd på meg selv nå. Huff.

Trym
31-05-2008, 14:44
LisaMari, du er jo inn på denne tråden nesten kva natt, jo!

Eg såv dårleg i natt. Eg veit ikkje om det er fordi det var fyrste natta i ny hybel eller på grunn av bråket frå festande folk i stua dreiv med. Så eg får kanskje ta meg ein liten høneblund om ikkje så lenge. Etter middag kanskje.

nøtteliten
31-05-2008, 15:44
hyyyyl. har ikke sovet skikkelig på en hel uke. merker at hjernen er helt potetmos nå... håper jeg får sove når jeg er tilbake i min egen seng. hva skjer? før sovnet jeg uansett hvor jeg var. nå ligger jeg lys våken fram til halv fire og våkner med en times mellomrom fram til klokka elleve... blir gaaaaaaaaaaaaal:trøytt:

moztiq
31-05-2008, 15:57
hyyyyl. har ikke sovet skikkelig på en hel uke. merker at hjernen er helt potetmos nå... håper jeg får sove når jeg er tilbake i min egen seng. hva skjer? før sovnet jeg uansett hvor jeg var. nå ligger jeg lys våken fram til halv fire og våkner med en times mellomrom fram til klokka elleve... blir gaaaaaaaaaaaaal:trøytt:
Stakar... Sånn er jeg også. Føler skikkelig med deg!

:/

Har ikke sovet ordentlig på en måned nå. Sover skikkelig godt kanskje ei natt innimellom, men det holder ikke...

Oliven
31-05-2008, 15:59
det er deilig, nå har jeg sovet som et nydelig slakt de siste dagene, oppe tidlig, og i seng tidlig ( ere, type ett, to )

men savner ettermiddagslurene, beste søvnen å anskaffe meg.

nøtteliten
31-05-2008, 16:10
Stakar... Sånn er jeg også. Føler skikkelig med deg!

:/

Har ikke sovet ordentlig på en måned nå. Sover skikkelig godt kanskje ei natt innimellom, men det holder ikke...

takk:) merker at tenkevirksomheten er så treg nå for tida. håper det går over etterhvert for oss. jeg skal gå tur på fjellet i kveld, så da håper jeg at jeg er så trøtt og utslitt når jeg kommer hjem at jeg bare sovner. for nå begynner jeg å bli så desp at jeg snart må spørre hun jeg bor hos om å låne en sovepille. :svimmel:

LisaMari
01-06-2008, 00:27
LisaMari, du er jo inn på denne tråden nesten kva natt, jo!

Eg såv dårleg i natt. Eg veit ikkje om det er fordi det var fyrste natta i ny hybel eller på grunn av bråket frå festande folk i stua dreiv med. Så eg får kanskje ta meg ein liten høneblund om ikkje så lenge. Etter middag kanskje.

Jupp. Fikk søvnproblemer etter jeg flyttet for meg selv:p

nøtteliten
01-06-2008, 01:07
aaaaaaaaaaaaaaaaaaargh!!! gått tur på fjellet, spist kvelds, ikke drukket kaffe, er passe mør og fin i kroppen, men like fullt lys våken.... :mad:

nugni
01-06-2008, 01:19
Eg får sikkert sove, men eg hadde tenkt å skrive ferdig oppgåva mi i kveld... Ser dog ikkje ut som det skjer, men ei halvside til? plz :hylle:

LisaMari
06-06-2008, 01:14
Herremin. Nå er det på'n igjen.

holybear
06-06-2008, 01:37
Na har jeg jo allerede postet teksten, men jeg vil anbefale alle a laste ned Lullaby av Loudon Wainwright III. Det er tonic for sene netter og hores ut som (bla) Radiohead 20 ar for...eh...(bla) Radiohead.

moztiq
13-06-2008, 04:30
Jeg-får-ikke-sove.

Maidz
13-06-2008, 11:29
Jeg sovna klokka 2! Våkna akkurat når jeg skulle på jobb.

moztiq
13-06-2008, 14:34
Jeg sovna klokka 2! Våkna akkurat når jeg skulle på jobb.
Jeg sovna halv syv, sto opp halv ti. Er ikke trøtt. Våkna mye i løpet av de tre timene jeg sov.

nøtteliten
13-06-2008, 14:58
uuh.. shame on me. lovte å legge meg til anstendig tid, men det ble senere enn det jeg regna med. men til mitt forsvar, det er bedre enn før. ikke så seint. får vel satse på å prøve igjen i kveld... er så trøtt nå at jeg vurderer å stupe i seng. men da saboterer jeg vel nattesøvnen... og utsetter problemet.. grrr