PDA

Se full versjon : fredsforhandlinger

sok
01-04-2008, 18:40
hvis kampen skal flyttes - trenger den en arena.

korrupt
01-04-2008, 22:40
Er det en annen kamp enn anbefalingskampen du snakker om, siden du har laget en ny tråd?

ludvig
01-04-2008, 22:46
er det en kamp i det hele tatt?

nugni
01-04-2008, 22:47
aner ikke. har sett den annonsert, men aldri sett den gjennomført, om jeg kan kalle det det.

korrupt
01-04-2008, 23:03
Det virker som om det er mye mer populært å starte (eller SNAKKE om å starte) kamp istedet for å takle ting som voksne mennesker. Tenk så mye bedre det hadde vært å ha oppfordret til diskusjon her først istedet for å erklære krig.

LisaMari
03-04-2008, 00:37
Det virker som om det er mye mer populært å starte (eller SNAKKE om å starte) kamp istedet for å takle ting som voksne mennesker. Tenk så mye bedre det hadde vært å oppfordret til diskusjon her først istedet for å erklære krig.

Ja, det kan du si. Denne irritasjonen over krigserklæringer og vås tar snart knekken på meg.

annma
03-04-2008, 01:00
nå har de fleste sagt hva de mener.
Jeg føler dette blir bare et behov for oppmerksomhet nå
i form av å lage storm (oppgulp)på dikt sidene.

Tror man like så godt kan overse det mest mulig.

De har sluppet opp for argumenter og
har gått over til å plukke redaksjonens navn i biter.

Vi kan ikke ha en diskusjon på det planet.

Jeg tror det er bedre vi er aktive, engasjerte og positive i forhold til
gode tekster-

dette er et supert forum...vi holder fokus på det!

LisaMari
03-04-2008, 01:10
nå har de fleste sagt hva de mener.
Jeg føler dette blir bare et behov for oppmerksomhet nå
i form av å lage storm (oppgulp)på dikt sidene.

Tror man like så godt kan overse det mest mulig.

De har sluppet opp for argumenter og
har gått over til å plukke redaksjonens navn i biter.

Vi kan ikke ha en diskusjon på det planet.

Jeg tror det er bedre vi er aktive, engasjerte og positive i forhold til
gode tekster-

dette er et supert forum...vi holder fokus på det!

Det er fint du sier det, annma, og jeg er forsovet enig med deg, men jeg synes også det er viktig å fortsette å vise at dette ikke er akseptabelt. ArnVada truer jo nå med anmeldelse, noe som bare er helt latterlig. Og jeg vil også tro det er vanskelig for red. (og andre) å ignorere slike personangrep.

LisaMari
03-04-2008, 01:12
Velger å legge dette ut på forumet. Har sendt dette på melding til AV for å unngå flere kommentarer under "Floden". Here we go:

Jeg må ærlig si at denne såkalte krigføringen går over stokk og stein. Om det er noen i det hele tatt som skal bli anmeldt her, så er det faktisk du for personkrenking. Det slår meg, når jeg ser denne forrige meldingen din, at det egentlig virker som du bare er ute etter å skape krig og uroligheter på denne siden. Denne følelsen av rettferdighet er nok ikke din første prioritet, ihvertfall ser det ikke slik ut når man ser på denne drittslengingen din. Men anmeld du, for all del. Gå til pressen, hva du vil. Hadde jeg vært deg hadde jeg heller slettet meg fra denne siden, for det er faktisk du som har drevet med ulovligheter her. Visste du det, at personkrenking ikke er lov? Du som er så høy i hatten, leder for det du mener er flertallet på denne siden. Hele 3000 brukere. Jeg må ærlig si, Arnstein, at jeg ikke har sett veldig mye til flertall som står bak ditt "lederskap" her inne. Hvor er dine bevis for dette?

Og hvorfor tar du opp dette med Negers nick? Kaller du det saklig? Hva i huleste har det med anbefalingssystemet her inne å gjøre? Det som irriterer meg mest i denne diskusjonen er dette Mostiq nevner, at du slenger beskyldninger etter folk uten grunnlag. Hva med å begrunne dette? Og hva med å ta det på en saklig måte? Og hva med å ha litt respekt for disse som har bygget opp siden til det den er i dag? Hvis du vil det beste for dikt.no, at vi skal være hva du kaller "en familie", som skjønner jeg ikke hvorfor du slenger dritt etter folk og rakker ned på folk uten begrunnelser. Er det din måte å skape et godt miljø her inne på? Dette er faktisk ikke en borgerkrig hvor du er leder, og heller ikke et sted for drittslenging og usakligheter, dette er en nettside til for skribenter, en side som skal være til inspirasjon og glede.

"Dette er et kammer for amatører som har glede av å skrive. Noen blir kanskje profesjonelle lyrikere og poeter"

Vel, dette er da den siden redaksjonen har bygget opp. Ved denne drittslengingen lager du bare dårlig stemning her inne.

"Det finnes ikke fasitsvar i lyrikkens verden."

Men dette betyr da også at konstruktive kommentarer er viktig. Og du syntes jo tydligvis det var greit at Neger kom med hva du først kalte "konstruktive innspill", men da du fant ut at han var med i red. var det plutselig en hataksjon mot deg.

Oppfordrer derfor andre også til å skrive sine innlegg inn her istedet for under dikt.

sok
03-04-2008, 01:31
dette har virkelig gått langt forbi både stokk og stein.
jeg lagde denne tråden og la den ut som en link på en tekst som senere ble slettet. dette for å gjøre et forsøk på å flytte diskusjonen vekk fra kommentarfeltet. det virket fydeligvis bare halvveis, da noen tydeligvis ikke er interessert i å ta diskusjonen noe annet sted enn der den ikke hører hjemme.
jeg synes det er fryktelig synd at det skal være en slik negativ fokus på noe som i utgangspunktet er et koselig sted:(
dere i redaksjonen prøver virkelig hardt i allefall, samt noen få andre.
det virker som den fraværende part sitter fast i sitt eget tannhjul.

Shitwit
03-04-2008, 01:52
Jepp, jeg skal politianmeldes. Storartet. Her er folk med sinnet og psyken i god behold. Hvordan kan man kommunisere med slikt?
Kan ikke fatte og forstå.
jaja.

LisaMari
03-04-2008, 01:58
Jepp, jeg skal politianmeldes. Storartet. Her er folk med sinnet og psyken i god behold. Hvordan kan man kommunisere med slikt?
Kan ikke fatte og forstå.
jaja.

Huff, ja, det kan du si. Du er nok safe, slapp av. Politiet hører da ikke på slikt vås.

korrupt
03-04-2008, 04:00
Jeg blir oppgitt. Jeg har lest i enkelte diskusjoner på dikt.no at redaksjonen er diktatorer som tror de er bedre enn andre, at vi er ute etter å ta gnisten fra folk og at vi bør byttes ut med folk som oppmuntrer. Seriøst. Er vi i redaksjonen så ille? Vil folk flest ha "opposisjonen" i redaksjonen istedet for de som sitter der nå? Ha. Dette er takken for å faktisk bruke tid, helt gratis, på å utvikle skriveverkstedet dikt.no :-P Jeg synes faktisk ikke at redaksjonen skal ha mer cred enn den gjengse bruker, men all anticreden vi får nå er bare morsom. Også av folk som ikke tør å komme inn hit da, det gjør det bare enda morsommere.

korrupt
03-04-2008, 04:14
Dessuten er det så utrolig tåpelig å si at det at vi tillater noen i redaksjonen å bruke kallenavnet "Neger" betyr at vi har et dårlig menneskesyn. Herre. Vi har jo både pakkiser, bergensere og negere i redaksjonen.

goghe
03-04-2008, 08:16
:konge:

jeg tror ikke det er diskusjon, fred eller noe som helst de er ute etter. Jeg tror dette er personer som fikk for lite oppmerksomhet av mamma og pappa når de var småbarn og trenger all den oppmerksomhet de kan få.
Derfor oppsøker de den gjennom negativ adferd da det er det som gir raskest reaksjon. Tror de soler seg nå og vil ha det slik.

annma
03-04-2008, 08:38
Redaksjonen gjør en bra jobb!
Enig med overnevnte - det er oppmerksomhet!

Nå er de tomme for argumenter og har begynt med navn-plukking.

Dere kan bare ikke ta det alvorlig i redaksjonene!!

moztiq
03-04-2008, 10:23
Vi har da aldri fått så mye uberettiget kjeft som dette før, og dette som foregår nå er jo helt uten hold i verken ting vi har sagt eller gjort; fabrikerte beskyldninger og drittslenging er slik jeg ser dette.

Man kan ikke komme inn på en side og forvente at alt skal endres, kun fordi en liten gruppe mennesker tydeligvis finner det ustyrtelig spennende å skulle endre på alt eksisterende, og kanskje i hovedsak siden det finnes regler og noen til å opprettholde disse? Jeg føler "kampen" (dvs ubegrunnede beskyldninger, drittkasting, rop om krig, klaging på et system som har fungert stort sett fint inntil nylig osv) bare oppleves som noen som har åpnet kjeften på vidt gap og roper og roper og roper, slik at alt som høres bare er... vel, et rop/brøl/hyl. Slikt er vanskelig å tolke. Da finner jeg det faktisk enklere å tolke hunden min, dersom hun bjeffer eller lager annen lyd; da har jeg i det minste en situasjon som finnes rundt, slik at jeg kan trekke konklusjoner.

Jeg synes ikke det har vært noen argumenter å snakke om til å begynne med en gang, de overser glatt ting som spørres om, overser oppfordringer og lager egen mening ut av alt.

Og forresten: Jeg bor i Troms. Jeg kommer fra gård. Dette har mye med alt å gjøre! korrupt, husk: det er ei nordnorsk bondejente her også, i tillegg til alt annet :O

svaksynt
03-04-2008, 12:13
Jeg kan gjerne være kranglete, finn noe dere står for, så skal jeg argumentere
dere i senk, samma hva det er. :D

Jeg står forresten hverken på redaksjonens eller motpartens side i denne
"saken". Men, jeg kan til dels skjønne begge sider. Jeg synes for eksempel
at den eksplosjonen av en kommentarfelts debatt som oppstod, ble mer eller mindre framprovosert uten at jeg skal nevne navn. Jeg skrev også en personlig melding til den det gjaldt, der jeg ga uttrykk for det.

Hvis det danner seg grupperinger her inne som er misfornøyd med tingenes tilstand, så vil det uansett være en årsak til det (berettiget eller ikke),
og målet må jo være å komme frem til den årsaken.

Maidz
03-04-2008, 12:20
Jeg mener redaksjonen gjør en bra jobb:)

nugni
03-04-2008, 13:37
Hvis det danner seg grupperinger her inne som er misfornøyd med tingenes tilstand, så vil det uansett være en årsak til det (berettiget eller ikke),

Nemleg, og det har vi jo forsøkt relativt mange gongar. Men det virkar ikkje som det er interesse for det. Og då er det jo eigentleg lite vi kan gjere.

LisaMari
03-04-2008, 13:50
> > * Konstruktive kommentarer
> Du skal ha takk for at du engasjerer deg og sier det du mener . Vi har
> forskjellige oppfatninger ja. Derfor har jeg skrevet artikkel til
> aviser over hele Norge om redaksjonsmedlemmet som bruker det
> diskriminerende ordet "neger." Hva du mener er meg totalt
> uineteressant, det er hva myndighetene og lovgiverne bestemmer som
> teller her, ikke en eller annen tilfeldig mening. Dikt.no er drevet
> av en avis, og de kan risiekere å bli dømt i pressens faglige utvalg
> for dette. Jeg tviler på at redaktøren der er særlig glad for dette.
> Til det andre. Du argumenterer meget bra, og jg resoekterer ditt syn.
> Uenige er vi. Og la det forbli så.
> Ha en god dag, gode dikter!
> Hilsen Arnstein
> >
> >
>
>

Det er en selvfølge at jeg engasjerer meg i denne debatten. Eller krigen som du kaller den, men det er vel mest fra din side. Dette er mitt fjerde år her på dikt.no, og siden har hjulpet meg godt som ung forfatter, både gjennom ros og kritikk. Du sier du har skrevet en artikkel til aviser over hele Norge? Tror du virkelig det, ArnVada, at folk bryr seg om dette? Dette med Negers navn? Dette er din krig, ikke vår. Dette er en debatt som du har gjort om til usakligheter, regelbrudd og drittslenging. Du burde kunne klare å ta dette på en voksen måte. Og det kommer fra noen som er en del år yngre enn deg, for å si det sånn.Og ja, du sier du respekterer mitt syn, men samtidig sier du jo at hva jeg mener er uinteressant. Er det slik at du bare hører på de du vil høre på? De som holder med deg? Og er ikke jeg en av de du mener du skal ta så vare på her? En ung forfatterspire?

Ha en god dag, du også.

Ps. Jeg vil legge ut dette på forumet, siden innleggene er en del av denne debatten. Grunnen til at jeg skrev pers. til deg var jo for å unngå flere kommentarer under "floden."

LisaMari
03-04-2008, 13:55
Jeg blir oppgitt. Jeg har lest i enkelte diskusjoner på dikt.no at redaksjonen er diktatorer som tror de er bedre enn andre, at vi er ute etter å ta gnisten fra folk og at vi bør byttes ut med folk som oppmuntrer. Seriøst. Er vi i redaksjonen så ille? Vil folk flest ha "opposisjonen" i redaksjonen istedet for de som sitter der nå? Ha. Dette er takken for å faktisk bruke tid, helt gratis, på å utvikle skriveverkstedet dikt.no :-P Jeg synes faktisk ikke at redaksjonen skal ha mer cred enn den gjengse bruker, men all anticreden vi får nå er bare morsom. Også av folk som ikke tør å komme inn hit da, det gjør det bare enda morsommere.

Jeg synes sannelig dere har vært flinke jeg! Dere har bygget opp siden til det den er i dag, en side til utvikling og inspirasjon for folk i alle aldre. Dere skal ha cred jo, det fortjener dere.

LisaMari
03-04-2008, 13:59
Jeg synes ikke det har vært noen argumenter å snakke om til å begynne med en gang, de overser glatt ting som spørres om, overser oppfordringer og lager egen mening ut av alt.

Ja, det der irriterer meg grenseløst. Jeg har jo flere ganger spurt om begrunnelser på ting osv. jeg, men man får jo aldri noe svar på det man spør om.

moztiq
03-04-2008, 14:05
(1)Jeg kan gjerne være kranglete, finn noe dere står for, så skal jeg argumentere
dere i senk, samma hva det er. :D

(2)Jeg står forresten hverken på redaksjonens eller motpartens side i denne
"saken". Men, jeg kan til dels skjønne begge sider. Jeg synes for eksempel
at den eksplosjonen av en kommentarfelts debatt som oppstod, ble mer eller mindre framprovosert uten at jeg skal nevne navn. Jeg skrev også en personlig melding til den det gjaldt, der jeg ga uttrykk for det.

(3)Hvis det danner seg grupperinger her inne som er misfornøyd med tingenes tilstand, så vil det uansett være en årsak til det (berettiget eller ikke),
(1) Joda, morsomt synspunkt dette, men jeg er ikke interessert i å krangle bare for å gjøre det, eller argumentere mot andre, bare for å gjøre det heller.

(2) Nå er det vel ikke bare akkurat under dette feltet det har vært debatt, men det er her det har blitt synlig. Jeg skal ikke si noe imot dette, men det er for enkelt å kun se den ene siden av saken.

Det er bra at du som en "midtpart" (kom ikke på bedre ord) også tar del i denne diskusjonen, og har funnet fram til forumet - det er alt for få aktive brukere her, selv om vi stadig vekk forsøker å "reklamere" (: En bra ting har denne saken i alle fall ført til!

(3) Dette har nugni egentlig svart på allerede. Uberettiget kritikk og misnøye uten grunnlag er jeg personlig svært lite fan av, men en forsøker jo å se/høre andres synspunkt og meninger uansett, og det føler jeg at vi i redaksjonen er nødt til å gjøre, siden brukerne skal ha sitt å si på siden. Men det hjelper lite når "motparten" har fylt sement i ørene og kun hører og forstår ting slik de selv vil.

ZOOEY
03-04-2008, 14:36
Jeg bruker utrolig mye av min tid inne på Dikt.no siden, både som "forfatter" og for å kommentere dikt, så jeg får med meg det meste av det som foregår i disse "krigene" ...

Mitt nick er forøvrig Smurf1, ikke ZOOEY, men jeg har ikke fått skiftet det her på forumet enda....bare så det er sagt.

Jeg er en av disse som har fått merke det som kalles "anbefalingsmanien", og nå vet jeg ikke hvilke anbefalinger som er "ekte" eller ikke....
En anbefaling er flott, men jeg legger ikke så mye vekt på dem, slik som det er nå. (kanskje fordi jeg har vært i slik krig her inne som ZOOEY, da enkelte her inne telte de anbf. jeg hadde fått og påstod at vi var en gjeng som anbf.hverandre, pga.vennskap! Slik var det ikke, man kan jo ikke bestemme selv hvem som anbefaler ens tekster....)
Kanskje burde vi fått det, så kunne jeg slettet evt.anbefalinger som de som verserer nå!!!! mitt stalltips.

Jeg går ikke inn å leter på anbefalingslistene på forsiden av dikt.no, når jeg vil lese dikt, noen gjør kanskje det, så dere burde ta en sjekk på hvor oppdatert de er....just a hint :p

Det jeg synes er positivt med dette "opprøret" på siden nå, er at redaksjonen er tilstede og prøver så godt de kan å løse "krigen", bra - og at dere er mer synlig inne på siden.
Kanskje burde dere vært mer aktive i kommentering også......
Det skaper jo tillit for enkelte, siden dere har laaaaaaaaaaaang erfaring på dette....

Til slutt vil jeg bare si at jeg foretrekker å overse en del i "krigen", den brenner nok ut av seg selv.....
Men for å si min mening på dikt.no, velger jeg å legge ut et dikt idag, som går på hva jeg føler ang. bråket.

Det vil ha tittelen "På helsa løs", og kan og bør leses av både "krigere" og redaksjonsmedlemmer :konge:
Det var litt reklame, men det tåles vel her inne....

Tror jeg har sagt det jeg vil si for denne gang....hm...jo, for den som leser diktet mitt når det blir lagt ut (litt over 15)
på forhånd takk for at INGEN anbefaler, uten en skikkelig begrunnelse!!!!!

Takk, da trekker jeg meg tilbake for å konsentrere meg om å skrive...
Ønsker dere alle en flott og poetisk dag :cool:

Smurf1 - Irene (",)

Shitwit
03-04-2008, 16:55
En ting kan kanskje påpekes, det at redaksjonen ikke alltid reagerer på best måte, ei heller tar i bruk de beste virkemidler.
Men, som i denne situasjonen, og hvordan den eskalerte, så skal sant sies at redaksjonen, med ludvig i spissen gjorde en god jobb i starten. Mitt bidrag gjorde selvsagt at hele greien eskalerte i intensitet og sank til et nivå hvor brukere må finne noe annet enn selve saken å angripe, i dette tilfellet mitt dikt.no, NEGER. [Som ikke er forbudt eller ulovlig, men frowned upon (rynke nese og panne?). Politiet har kanskje ikke lov til å bruke det over politiradion og lignende, men det er fordi vi har en blodlysten presse som henger seg opp i det minste for å komme med nyheter som betyr lite. men det er irrelevant i hele denne saken]. Og en del andre elementer, som å kalle oss elitefascister, noe som ikke henger på greip. Det tyder for meg på at de ikke er helt inneforstått med hvordan denne siden fungerer og har fungert. Som kanskje ikke alltid er like prisverdig, men nå drives den jo gratis, mye pga frivillig innsats.
Om beskyldninger kunne ha hatt noe grunnlag, og gjerne med eksempler som påpeker elitisme, fascismen og lignende, så kan jo dette løses, om det ikke er en løsningsorientert holdning, så vil ikke dette løses. Hittil ser jeg ikke mye løsningsvilje fra dette "opprøret", og mye frustrasjon fra redaksjonens side, så vel som ikke-"opprørske" brukere.

ArnVada
03-04-2008, 17:04
Hei! det er merkelig hvordan dere ukritisk godtar ordet "neger" når det er bannlyst ellers i samfunnet. Det må da være problematisk å ha et så diskriminerende uttrykk her inne? Hvorfor er det så ok med det nicket?
Vennlig hilsen Arnstein

Shitwit
03-04-2008, 17:20
Bannlyst? http://no.wikipedia.org/wiki/Neger#Debatt_om_bruken_av_ordet
Hvorfor er det problematisk? Det er et ord, med visse kulturelle konotasjoner ja, men er det nødvendig å holde liv i slike, med påpeke den kulturelle og, etter min mening, daterte konotasjonen av ordet "neger"?
Det er ikke "så ok med det nicket", men det er ikke så "problematisk" heller.Det er ikke noe særlig til sak egentlig. Det har vært reaksjoner ved anledninger ja. Noen mener nok at det er diskriminerende, jeg gjør ikke det, og er ikke det mitt valg? Ved å ha det nicket, hva diskriminerer jeg så aktivt? Jeg definerer meg selv som en neger, om man vil dra det så langt, jeg kaller meg jo selv det. Hva er problemet med det? Jeg diskriminerer isåfall meg selv, og setter meg side om side med minoritet (i norge). Er det diskriminerende? eller inkluderende? Må jeg mene noe ved å ha det nicket?
Jeg tror ikke det er nødvendigvis ukritisk å ikke reagere med tåpeligheter ovenfor dette nicket, jeg tror det har med aksept og forandringer å gjøre. At man kanskje begynner å innse at et ord ikke fortjener slik makt over mennesker og den fortsatt eksisterende problematikken med rasisme. Ved å stigmatisere et ord og uttrykk, så fortsetter man, etter min mening, stigmatiseringen av de som har vært ofre for dette uttrykket, ergo nærer man rasismen. Ved fortsatt å tilegne ordet en negativ betydning, vil ordet fortsatt bli brukt negativt, om ordet mister sin negative betydning, for eksempel gjennom bruk, vil ordet miste sin makt og negative effekt.

Men hvorfor akkurat mitt nick har blitt den nye saken, istedet for hvor dette egentlig startet, i anbefalingsmani og et fjasete "opprør" og angrep på redaksjonen som en "maktinstans", lurer jeg på.
Det er som om "opprørerne" prøver smyge seg unna det de egentlig har startet, og heller velger seg en sak de føler de har den moralske high-ground i, for så å lage enda mer leven, uten at det faktisk er en løsningsorientert holdning blant dem, for de sakene som faktisk betyr noe.

annma
03-04-2008, 17:27
Arnvada- jeg syns det er fint du tar diskusjonen her inne heller!
Du kan gjerne sette spørsmålstegn ved ting men
det er måten du gjør det på.
Jeg kan respektere forskjellige synspunkt på ting,
men er konsekvent imot usakelig utskjelling og perasonangrep.

Da mister du troverdighet-

Jeg tror de aller fleste her bryr seg så mye om dikt.no
at de er innstillt på å finne gode løsninger.

Så det er fint om du kan være med i den prosessen
på saklig måte.

Navn / nick kan du ta opp direkte med redaksjonen.

moztiq
03-04-2008, 17:30
Fint innlegg annma.
Arnvada: Det er bra at diskusjonen tas her inne, men jeg er enig med shitwit; hvor har den opprinnelige saken tatt veien?

nugni
03-04-2008, 17:41
Hei! det er merkelig hvordan dere ukritisk godtar ordet "neger" når det er bannlyst ellers i samfunnet. Det må da være problematisk å ha et så diskriminerende uttrykk her inne? Hvorfor er det så ok med det nicket?
Vennlig hilsen Arnstein

Vel, om han hadde løpt rundt og kalt alle andre for neger hadde eg ikkje nødvendigvis syntes det var så stas, men no er det vel strengt tatt berre seg sjølv han kallar neger. Eg vil til og med påstå at det er verre å kalle nokon for fascist enn å kalle nokon neger, då det eine tileignar ein annan person haldningar og eigenskapar medan det andre ikkje gjer det.

annma
03-04-2008, 17:58
ZOOEY skrev i sitt innlegg;
"Jeg er en av disse som har fått merke det som kalles "anbefalingsmanien", og nå vet jeg ikke hvilke anbefalinger som er "ekte" eller ikke....
En anbefaling er flott, men jeg legger ikke så mye vekt på dem, slik som det er nå. (kanskje fordi jeg har vært i slik krig her inne som ZOOEY, da enkelte her inne telte de anbf. jeg hadde fått og påstod at vi var en gjeng som anbf.hverandre, pga.vennskap! Slik var det ikke, man kan jo ikke bestemme selv hvem som anbefaler ens tekster....)"

Jeg har vært i denne diskusjonen før. Så det er tydelig at anbefalinger
er noe som burde vært litt retningslinjer om.
(aj det var et strengt ord; kanskje opplysning er et bedre ord)

Det jeg angrer på er at min mening kom under et dikt-
da føles det veldig personlig rettet mot forfatteren.

Jeg har egentlig aldri vært inne på forum før-
men dette er jo en glimrende plass å ta opp ting
og diskutere seg frem til løsninger.

Den siste tiden har gitt oss erfaring på hvor surt det er med
personlige angrep, demonstrering, unødvendige kommentarer og raseriutbrudd
under dikt...
(for å nevne noen...)

Her må jo alle komme innom litt oftere-
og heller konsentrere oss om dikt på dikt-sidene.

hepp:)

svaksynt
03-04-2008, 18:11
Jeg har egentlig intet standpunkt i denne debatten, men
jeg ser for meg at brukere kan reagere på at redaksjonen opptrer både som
redaksjon og som vanlige brukere inne på dikt.no.

En vanlig bruker kan selvfølgelig slakte tekster uten legge noe imellom(ikke at jeg
mener det er en hyggelig ting å gjøre), det er noe man må tåle å møte hvis
man velger å publisere tekstene sine. Så får man heller tenke at den brukeren er det man på godt norsk kaller en "twat"! Men; Hvis redaksjonen opptrer som vanlige brukere, så oppstår en konflikt, fordi da blir man ikke lenger slaktet av
en hvilkensomhelst bruker, men av nettsidens redaksjon, og det er noe helt annet.

Nå vil jo selvfølgelig redaksjonen her si at de opptrer som vanlige brukere
og ikke ønsker å tillegges noe mer i kommentarene sine enn vanlige brukere blir,
men jeg tror at en vanlig bruker kan oppleve det som at redaksjonsmedlemmet
har tillagt seg selv ekstra litterær kraft, kun ved å være i redaksjonen. I slike situasjoner vil brukeren sitte igjen med en følelse av at redaksjonen flyr rundt og er smartasses.

Sier ikke at redaksjoen bør slutte som vanlige brukere, men at man kanskje bør tenke over hvilken rolle man sitter i, og hvilken rolle som blir oppfattet fra utsiden. Høres det helt fjernt ut?

nugni
03-04-2008, 18:38

En vanlig bruker kan selvfølgelig slakte tekster uten legge noe imellom(ikke at jeg
man velger å publisere tekstene sine. Så får man heller tenke at den brukeren er det man på godt norsk kaller en "twat"! Men; Hvis redaksjonen opptrer som vanlige brukere, så oppstår en konflikt, fordi da blir man ikke lenger slaktet av
en hvilkensomhelst bruker, men av nettsidens redaksjon, og det er noe helt annet.

og ikke ønsker å tillegges noe mer i kommentarene sine enn vanlige brukere blir,
har tillagt seg selv ekstra litterær kraft, kun ved å være i redaksjonen. I slike situasjoner vil brukeren sitte igjen med en følelse av at redaksjonen flyr rundt og er smartasses.

Sier ikke at redaksjoen bør slutte som vanlige brukere, men at man kanskje bør tenke over hvilken rolle man sitter i, og hvilken rolle som blir oppfattet fra utsiden. Høres det helt fjernt ut?

Eg kan ikkje forstå kva som er problemet med å sjå at når vi kommenterer dikt, ut ifrå korleis vi ser teksten, så gjer vi det som privatpersonar. Personleg brukar eg å operere med at dersom eg kommenterer på regelbrot, sender meldingar på vegne av redaksjonen så signerer eg med "nugni - redaksjonen" eller liknande.

om brukaren opplever det som at vi har ilagt oss sjølv ekstra litterær kraft, så er det jo neppe noko vi kan gjere med det. i den eine augneblinken så er det gale at vi knapt kommenterer dikt, ikkje skriver dikt (som i alle fall ikkje EG har tid til, så mange brot på reglane som blir gjort her kvar einaste dag :p), og i den neste augneblinken er det galt at vi faktisk kommenterer dikt (for då er vi elitistiske, og litteraturvitar-wannabes)! kva skal ein eigentleg gjere?

moztiq
03-04-2008, 18:44
Lurer på det samme.

Signerer på samme måte som nugni jeg også (MozTiQ/redaksjonen) når jeg kommenterer som red.medlem, ellers signerer jeg med m.
Folk vil vi skal kommentere/legge ut tekster, altså være aktive, men samtidig setter vi da oss over alle andre? Jeg ser ikke logikken, egentlig, selv om jeg likevel på en måte kan skjønne det. Leit er det i alle fall om vi oppfattes slik.

svaksynt
03-04-2008, 18:50
Jeg prøver ikke si noe om hvordan dere bør gjøre det.

Dessuten er det ingen i redaksjonen som har kommentert mine dikt, så jeg har ingen følelser fra eller til.
Jeg prøver bare å si hva JEG ser på som en mulig forklaring på at det fins brukere som er misfornøyd med redaksjonen. Bare en teori, ikke noe annet.

moztiq
03-04-2008, 18:53
Skjønner hva du mener, og det er fint at du engasjerer deg.
At det finnes brukere som er misfornøyd er jo ikke noen hemmelighet, men det aller beste hadde vært om alle tok det opp i saklige former, helst her inne.

ludvig
03-04-2008, 18:55
I løpet av de siste dagene har jeg tenkt på en ting. Det har kommet trusler til enkeltpersoner i redaksjonen og redaksjonen generelt om anmeldelse fordi et medlem av redaksjonen kaller SEG SELV for neger. Akkurat på samme grunnlag har det kommer med trusler om at det skal gåes til vårt langstraktes lands presse.

Det får meg til å stille en del spørsmål. Burde ikke jeg gjøre det samme? Jeg har blitt kalt både det ene og det andre her inne. Det er jeg som har blitt utsatt for personangrep og trakasering. Det er jeg som pålagt meninger av ArnVada om at jeg står for facsistisk elitetenking og diktatorisk lederstil. Jeg har blitt beskyldt for mobbing av sidens ordinære brukere. Jeg har blitt beskyldt for å være en jævla drittsekk, feig, splittende og for å skape misstemning på dikt.no.

For meg er dette svært merkelig, og jeg og sikkert alle aktive medlemmer av dikt.no (bortsett fra ArnVadas gjeng) ville bruke de stikk motsatt ordene om meg som bruker av denne siden.

Når det er sagt har det også kommet grove og stygge beskyldninger mot redaksjonen som helhet og enkeltmedlemmer i redaksjonen som er totalt grunnløse. Det får meg til å spørre hvem som burde gå til sak mot hvem.

Hva er egentlig verst; å kalle SEG SELV neger, eller å slenge ut grunnløse påstander om at andre medlemmer står for fascisme?
Hva er verst; kalle SEG SELV neger, eller å kalle andre fascist?

Jeg har blitt oppfordret av brukere i redaksjonen og generelle brukere av siden om å ta med meg dette videre. Kanskje jeg burde.

ludvig
03-04-2008, 19:07

Jeg ser poengene dine, men jeg må si meg enig med moztiq og nugni her. Jeg kommenterer aldri med red-sign til slutt konsekvent fordi jeg synes det er irrelevant å nevne at jeg er i redaksjonen når jeg kommenterer en annen brukers dikt. Samtidig er redaksjonsmedlemmer også amatører. Dette står det også mer om på siden også; at vi er brukere/forfattere på dikt.no som over tid har vist seg å være fornuftige, seriøse og aktive. Jeg kan forstå at enkelte brukere kan få inntrykk av at vi kanskje opphøyer oss selv litt, men redaksjonen har aldri gjort noe selv for å fremme det.

ludvig
03-04-2008, 19:15
Dessuten er det så utrolig tåpelig å si at det at vi tillater noen i redaksjonen å bruke kallenavnet "Neger" betyr at vi har et dårlig menneskesyn. Herre. Vi har jo både pakkiser, bergensere og negere i redaksjonen.

Me har ein hval-fette også!:D

svaksynt
03-04-2008, 19:16
Nå har jeg tross alt vært medlem av dikt.no i mange uker, så
jeg vet ikke hvordan redaksjonen oppførte seg i de årene før
jeg kom.

Facisme er vel ikke helt ordet som beskriver mitt inntrykk,
men det kan jo være at jeg tar feil og at det er ting jeg ikke vet.
Jeg har derfor ikke gjort meg opp noen mening enda, og ber om
forståelse for at jeg vil følge lederstilen i noen uker til før jeg
bestemmer meg.

nugni
03-04-2008, 19:29
det skal seiast at dei som har kome med krass kritikk ikkje har vore registrert så lenge dei heller.

og så lenge eg har vore med i redaksjonen (snart to år), så har vi styrt skuta på same måte heile tida.

men ja, sjølvsagt treng du ikkje gjere deg opp ei meining no :)

annma
03-04-2008, 19:39
ArnVada;
Du skriver ikke dikt. Du skriver
"hvem står bak meg, skriv under her" kampanje.

og budskapet er ment som provosering og det vil jeg heller ikke støtte opp om.
Du sier du er jålete og samler på de 600 treffene...

Da sier jeg deg; 90 % av treffene er mennesker som har prøvd å forstå hva du mener...og nå inn til deg med sine syn. Men du tviholder på staheten din...det er ganske fattig!
Og de 600 treffene er ganske tomme...
når du ikke har skjønt det!

Jeg har sagt det til deg personlig hva jeg mener
så jeg tror du vet hvor jeg står.
Og det er faktisk opp til deg også nå hvordan det blir her-
du er faktisk nødt til å møtes på midten du og!
Nå har vi bedt deg diskutere uten angrep....
tar du den eller stikker du av??

LisaMari
03-04-2008, 21:53
ArnVada;
Du skriver ikke dikt. Du skriver
"hvem står bak meg, skriv under her" kampanje.

og budskapet er ment som provosering og det vil jeg heller ikke støtte opp om.
Du sier du er jålete og samler på de 600 treffene...

Da sier jeg deg; 90 % av treffene er mennesker som har prøvd å forstå hva du mener...og nå inn til deg med sine syn. Men du tviholder på staheten din...det er ganske fattig!
Og de 600 treffene er ganske tomme...
når du ikke har skjønt det!

Jeg har sagt det til deg personlig hva jeg mener
så jeg tror du vet hvor jeg står.
Og det er faktisk opp til deg også nå hvordan det blir her-
du er faktisk nødt til å møtes på midten du og!
Nå har vi bedt deg diskutere uten angrep....
tar du den eller stikker du av??

Go girl:p Neida. Bare tuller. Du bidrar godt du, annma. Jeg er helt enig med deg:)

LisaMari
03-04-2008, 22:24
Og debatten fortsetter:

1.

Takk for at du engasjerer deg! Ja, du har et avgjort poeng med at jeg er ensidig! Og det er også sant at du er ung, og overkjører jeg dine argumenter er ikke det bra. For du argumentere meget godt, og du er en dyktig debattant. Vi er saklig uenige, men jeg kan være enig med deg i at min stil ikke akkurat er spiselig eller tiltrekkende. Ikke på noen måte. Er en gammal radikaler jeg som har stått på barrikadene, deltatt i aksjoner, slåss med politiet, blitt slått av politiet, overvåket, havnet i mappe for politisk overbevisning og alt det der. Noe av det godset har jeg nok med meg hit.
Det som forbauser meg at jeg har så mange treff og anbefalinger når jeg er slik som du beskriver. En sånn fyr som meg skulle jo heller få råtne egg utover seg enn anbefalinger og hysteriske melldinger om at en er så god. for det veit du og jeg, d et er jeg jo ikke. Jeg er en elendig poet som bare har hatt over 500 dikt i aviserog tidsskriftet, har tilbud om utgibelse i Chelsea i London osv.
Jeg synes iallfall du og redaksjonen kan respektere at det er noen som liker meg her inne siden jeg har over 600 treff på Floden, og 12 anbefalinger. I det minste sier det litt om personlig popularitet. Det har hagla med støtteærklæringer på innboksen min.
Vi står på hver vår side. Jeg tar ikke backup denne gangen. Jeg ble oppfordret til å komme tilbake. Folk ba på sine knær på sms og e-post. Jeg ga etter. Du vil ha meg til å slutte med den tilhengerskaren jeg nå har. Der tar du feil, min venn. Jeg akter ikke å skuffe dem som vil jeg skal være lederen deres. Det er mange, det vises på ambefalingene. Det opprører kan hverken du eller andre stoppe.
Arnstein

2.

Jeg registrerte meg jeg. Og aktiverte. Men blei likevel kasta ut. Er dette bare for tekniske genier?

3. Jeg kan glede deg med at jeg skal skrive noen dikt til, freske sådanne i min stil, så går jeg ut av hensyn til alle her inne.
men backup tar jeg ikke denne gangen. ingen sletter dikt med over 600 treff og 12 anbefalinger.
Vennlig hilsen Arnstein
Blei du ikke glad nå da?

-------------------------------------------------------------------------

"Jeg registrerte meg jeg. Og aktiverte. Men blei likevel kasta ut. Er
dette bare for tekniske genier?"

Du ble ikke kastet ut. Du slettet deg på eget ansvar. Og nei, dette er ikke bare for tekniske genier. Hvor du får det fra vet jeg sannelig ikke.

For det første, Arnstein, så har jeg ikke beskrevet DEG som noen ting, men jeg har sagt min mening om det du foretar deg her inne på dikt.no. Jeg kan ikke beskrive deg og dine egenskaper, for jeg kjenner deg ikke. For det andre så er det sikkert veldig flott for deg dette med utgivelsene dine og sånt, men det er ikke det denne diskusjonen handler om. Om det er din personlige popularitet som står i fokus for deg, så deg om det. Og du får vær så god å bruke alle dine visninger og anbefalinger på diktet ditt for alt det er verdt. Og om folk anbefaler tekstene dine fordi de ønsker at du skal være "lederen" deres, så synes jeg det er feil. Man anbefaler ut ifra litteraturen, ikke ut ifra personligheten eller opprørskheten til folk. Da mister anbefalingen sin opprinnelige funksjon.

Ja, jeg respekterer at det er folk som liker deg her inne. Og jeg kan heller ikke si at jeg ikke liker deg, for jeg kjenner deg ikke personlig. Det jeg kan si at jeg ikke liker er dette du for tiden bruker tiden din på her inne. Denne usaklige krigføringen din. Og jeg hører du sier at du ikke skal ta backup, ikke denne gangen. Vel, det burde du. Hvis du har planer om å forlate siden snart vil diktene forsvinne med profilen din, det er slik det er her. Slettes profilen slettes automatisk alle tekstene også. Og til slutt, du spør om jeg blir glad da. Det er meg likegyldig om du velger å forlate siden eller ikke. Jeg ønsker bare at man skal kunne ta diskusjoner på en ordentlig måte, uten usakligheter og tomme beskyldninger som aldri blir begrunnet skikkelig.

Lisa

goghe
03-04-2008, 23:27
Jeg synes det er ”feigt”, om det kan brukes, at de som av trass og overkjøring av ”andre på dikt.no” og redaksjonen skal henge fra seg ansvaret for sine ytringer og legge skylden på alle andre enn seg selv. Her er tydelige regler som alle må følge bortsett fra en liten selv utnevnt elite som turer frem, og det på en så hissig ”voldelig” måte.
Og prøver noen å si i fra så kommer det dikt om ”stakkars meg har vondt bla, bla, bla ”. JEG er ikke ute ETTER SAKEN, men FORMEN dette gjøres på.
Og når det gjelder FORMEN dette gjøres på så sier jeg "Faen hell" ;) ta dere sammen. Sympatien er dalende. Løs dette med hode, og de som kan løse det om de tørr se seg selv i speilet.

Der jeg vokste opp som ung måte vi tåle det at ting vi sa, kom alltid tilbake, ja vi hadde selv ”regler” å følge.
Konsekvensen kunne være smertefull, likevel lærerik…alt er avhengig av FORMEN å nå frem på.
Mh
:D
Rumble
PS. slutt å kast ballen til hverandre, begynn å spille....

Fenris
04-04-2008, 15:35
jeg må innrømme at jeg morer meg littegrann når jeg leser dette. når jeg selv satt i redaksjonen fikk jeg en del fantasifulle drapstrusler for å ha påpekt regelbrudd til forskjellige brukere. jeg skrek ikke opp av den grunn. og nå skal noen skrike opp fordi noen velger å kalle seg selv noe?

vent.. det finnes lover mot selvmord også, sant? så la oss anmelde alle dem som skriver om det! Eller kanskje ikke?

Sylvian
05-04-2008, 17:44
jeg må innrømme at jeg morer meg littegrann når jeg leser dette. når jeg selv satt i redaksjonen fikk jeg en del fantasifulle drapstrusler for å ha påpekt regelbrudd til forskjellige brukere. jeg skrek ikke opp av den grunn. og nå skal noen skrike opp fordi noen velger å kalle seg selv noe?

vent.. det finnes lover mot selvmord også, sant? så la oss anmelde alle dem som skriver om det! Eller kanskje ikke?
Hehe, jg lzk dg fnrz!!!

Hele denne "diskusjonen" om en overhodet kan kalle den det har vært til enorm underholdning for meg, tusen takk folkens. Jeg har ikke fliret så godt på lenge... :D