PDA

Se full versjon : Mgp 2008

Trym
25-05-2008, 00:15
Kven skulle EIGENLEG ha vunne grand prix?

Glefsvik
25-05-2008, 00:24
Kven skulle EIGENLEG ha vunne grand prix?

VEIT IKKJE
Jeg syntes de fleste var i samme sporet - og vår Maria var "almuen lik," som det heter. Ingen stakk seg igrunnen ut, bortsett fra 3-4 helt tullete bidrag.

Jørn Glefsvik

Trym
25-05-2008, 00:40
Eg har absolutt ingen forståing over korfor i allverda Bosnia ikkje vann heile sulamitten. Og at Russland i det heile fekk poeng er sannsynlegvis kjøpt og betalt.

Trym
25-05-2008, 00:55
Klart eg er seriøs, vel!

LisaMari
25-05-2008, 02:41
Synes igrunn Norge godt kunne vunnet i år. Passe god låt. Det samme gjelder Armenia. I think. Mhm.

LisaMari
25-05-2008, 02:42
Eg har absolutt ingen forståing over korfor i allverda Bosnia ikkje vann heile sulamitten. Og at Russland i det heile fekk poeng er sannsynlegvis kjøpt og betalt.

Bosnia var jo et freakshow! Til de grader også!

Trym
25-05-2008, 09:20
Nettopp. Sangen deira var jo heilt usannsyneleg bra, og førestellinga deira var like surrealistisk som maleria til Salvador Dali. Konge, var det.

Trym
27-05-2008, 09:44
*Høyre på bosnia sin song så høgt at grannane blir sinte*

Maidz
28-05-2008, 13:00
Hvorfor tar ikke Norge å setter inn noen som spiller den musikken som det blir lagd mest av i Norge? Dere vet vel hva det er?

Oliven
29-05-2008, 00:13
hihi, jeg tar en sjanse, metal?

ludvig
29-05-2008, 00:46
Spania, Frankrike og ikke minst Bosnia imponerte meg stort.

Resultatene er uansett gitt på forhånd, Russland og de østeuropeiske landene kommer til å vinne hvert år.

Trym
29-05-2008, 10:41
Einig med deg, Ludvig, dei tri var for min del mest givande.

Og resultatet er forhandsbestemt. Eg blei provosrt når svenskane var sure fordi Noreg ikkje gav dei meir poeng - for sangen deira SUGDE. Når dei seiar noko sånt så talar dei jo FOR nabo-poeng, noko som jo er forkasteleg. Det handlar om sangen, ikkje kven du er nabo med. Men det er eg vel forholdsvis aleine om å tykja, ettersom det er vanleg å gi til naboane sine... Ser jo berre kven som vann no.

nugni
29-05-2008, 13:36
Eg synest det er litt morosamt når alle vesteuropeiske land klagar på at dei austeuropeiske landa no stemmer på kvarandre. Det er jo akkurat det same som vi har gjort i alle år. At det no er fleire austeuropeiske land med det må vi berre tåle.

Og ja, klart det handlar om songen, og i austeuropa har dei ein litt annan musikksmak og musikkstil enn i vesteuropa (trust me!), så eg synest ikkje det er veldig rart at dei stemmer på kvarandre.

Og eg er ikkje overraska over at ikkje Noreg stakk av med sigeren. Makan til dårleg tekst skal ein leite lenge etter. "Love can be hard sometimes, yes it can catch you off guard like bad crimes". O really? I motsetning til good crimes då, eller?

Maidz
29-05-2008, 14:10
hihi, jeg tar en sjanse, metal?

10 poeng til Oliven:D:D:D:samd:

Oliven
29-05-2008, 15:19
hurra! det er godt å svare riktig

LisaMari
29-05-2008, 16:33
Spania, Frankrike og ikke minst Bosnia imponerte meg stort.

Resultatene er uansett gitt på forhånd, Russland og de østeuropeiske landene kommer til å vinne hvert år.

Supertulling. Uheldigvis for deg så jeg på mgp SAMMEN med deg, og jeg vet ikke hvem som gjorde mest narr av Bosnia, jeg. Er ikke pent å gjøre narr av Trym!:(

Lacuna
05-06-2008, 22:34
jeg har tro på at Norge og resten av landene i skandinavia og vest-europa kan vinne, men hvis de skal få noen stemmer fra de østeuropeiske landene, må de også konkurrere med noe som ligger nærmere den typen musikk de liker der nede. For all del, Norges bidrag i år var greit nok, men den stiller ikke i noen sjanger som viser interesse i de østeuropeiske landene. Vestlige poplåter finnes nesten ikke å få kjøpt der, og uansett hvilket land du drar til i Balkan-regionen, spiller de balkansk musikk.

Av alle de gangene jeg har vært der nede, har jeg hørt vestlige sanger bli spilt to ganger; det ene var en låt av turboneger, og det andre var "boten anna".

Grunnen er enkel; en stemmer på den musikken som er kjent for en, den musikken en hører på til daglig, og den musikken en forstår. Alle landene i øst-europa har tross alt veldig likt språk.

Når det er sagt, fortjener de også å vinne. Jeg er som halvt serber kanskje inhabil her, men for de som skjønner tekstene, er de på et klart høyere nivå enn et "love can be hard sometimes"-nivå.

Linda
12-06-2008, 16:18
Sebastian Tellier - Divine er jo knasande god! Eg spele den høgt og danse på altanen!