Se full versjon : Belle de Jour
American History X
Schindlers liste
Løvenes konge
Ringenes herre: Atter en konge
Takk!
Har du sett Belle de Jour?
Nei, suger den?
Nei, den er fantastisk. Det er Luis Bunuel, for faen.
I tillegg er Catherine Deneuve med:
http://adorocinema.cidadeinternet.com.br/personalidades/atores/catherine-deneuve/catherine-deneuve01.jpg
Jeg skal hive meg over den snarast råd...
Den kan minne litt om en protoversjon av mye av det David Lynch har gjort opp gjennom årene. Dersom du er hardcore Lynch-fan er det mulig at du mister litt av respekten for ham om du ser mye Bunuel. For meg virker det litt som om Lynch har stjålet mye av filmspråket sitt fra den godeste Luis, men jeg kan være på viddene.
Den kan minne litt om en protoversjon av mye av det David Lynch har gjort opp gjennom årene. Dersom du er hardcore Lynch-fan er det mulig at du mister litt av respekten for ham om du ser mye Bunuel. For meg virker det litt som om Lynch har stjålet mye av filmspråket sitt fra den godeste Luis, men jeg kan være på viddene.
Vanskelig å si, jeg skal se over og melde tilbake hva jeg synes så snart jeg har fått tak i filmen.
-Lalaith
23-01-2006, 16:54
"nazimoderator tok dette vekk fra antianbefalingslista
Michalzy
24-01-2006, 09:51
Belle de Jour har veldig mye spennende ved seg, og bør absolutt iakttas.
Uheldig å si at Lynch har stjålet mye av Bunuels filmspråk, da Lynch er en av de store samtidsinnovatorene. Inspirert av Bunuel - i aller høyeste grad - men Lynch er mer enn mange tror.
holybear
17-03-2006, 15:58
Verken Lynch eller Bunuel er fullkomne orginaler. Belle de Jour er ok den.
Michalzy
19-03-2006, 18:06
Verken Lynch eller Bunuel er fullkomne orginaler.
Det var en innholdsløs setning, med mindre du kan gi med navnet på den fullkomne original.
holybear
20-03-2006, 10:14
>Det var en innholdsløs setning, med mindre du kan gi med navnet på den fullkomne original.
Greit det. Lynch legger alt fra gamle sci-fi serier (Twilight Zone for eksempel) til Film Noir (Robert Aldrich og Edgar G. Ulmer) i arbeidet sitt. Mange Femme Fatales og Noir aktig jazz musikk og uforklarlige overnaturlige hendelser. Spesielt i Lost Higway, Mulholland Drive og Twin Peaks.
Bunuel er tydelig inspirert av Buster Keaton og til og med Marx Brothers i noen av de mer hemningsløse filmene sine. Belle du Jour er udiskutabelt en av de filmene.
holybear
09-11-2006, 17:52
Videre er jo Lynch også fryktelig inspirert av Maya Deren.
dramamin
09-11-2006, 21:27
du snakkar om inspirasjon som om det skulle vere negativt?
holybear
10-11-2006, 10:18
Fordi jeg bruker ordet fryktelig?
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.