PDA

Se full versjon : Uskrevne historier

Moirae
16-02-2009, 18:54
Hva vil du lese?
Se for deg en av de mange historiene som enda ikke er skrevet, hvilken av dem ville du lest? Uten å ha en faktisk bok i tankene, hva har du lyst at den neste boken du leser skal handle om?
Og hvilke historier er for deg udødelige?

Trym
16-02-2009, 19:07
Noko frå germansk eller keltisk sogetid, for mellom 1000 og 2000 år sidan. Det hadde vore konge. Både fiktiv og sagn hadde vore gøy.

Moirae
22-02-2009, 15:17
Får jeg komme med innspill selv også da - jeg vil lese noe som gir sort-hvit nærbilder i hodet. Alt er på mikronivå. Skrevet i entall. Som en ser den store helheten i på slutten av historien - som om du plutselig blir løftet oppover og ser alt i makronivå. Mer vet jeg ikke for øyeblikket.

Oliven
27-02-2009, 23:13
Jeg kunne tenke meg å lese et eneste selvmordsbrev, ekte, og ikke spesielt langt, hvor alle sider er håndskrevne, og med skildringer, ansikter, navn osv. hvor slutten ikke slutter med punktum, men med en slags pause.

Moirae
05-05-2009, 21:08
Jeg har lyst til å lese en bok som bare er reisebeskrivelser, og glimt av samhandling mellom jeget og andre. Ingen navn, ingen stedsnavn. Bare beskrivelser. Bare følelser. Som utspinner seg over flere år. Men ingen datoer. Hoh. Eventuelt begynne å skrive selv!

Dette skjer alltid før eksamen...når en egentlig skal konsentrere seg om det...