Se full versjon : rollespill?
-Lalaith
02-03-2005, 12:06
Hepp.
er det noen rollespillere her? hva spiller dere?
Jeg er en liten nerd
føl dere fri til å legge alternativer til voten, siden den er gjort ut fra mine preferanser
-Lalaith
02-03-2005, 12:07
hm, og det første jeg gjør er å glemme 7th sea. jaja.
I'm proud and I'm happy 'cause I'm not a human being.
I'm a bitch-boy!
I'm a bitch-boy!
I'm a bitch-boy!
agent, frida, agent!
hvordan kan du glemme vårt eget, kjære selvutvikla rollespill agent?
altså, Fable, hallo :evil:
-Lalaith
03-03-2005, 11:54
pho: jerg har aldri spilt agent, har bare brukt agentsystemet under spilling av andre spill.
immolin? fable? aldri hørt om. du tenker ikke på fabula?
Har holdt på med D&D før? Men, jeg fant ut at det var bortkastet tid. Det var jo litt morro, men ikke nok.
-Lalaih, Immolin er litt blasfemisk her, Fable er rpg til xbox.
Jeg har ikke spilt noe annet enn D&D, men det er artig.
Har holdt på med D&D før? Men, jeg fant ut at det var bortkastet tid. Det var jo litt morro, men ikke nok.
I så fall må dere ha hatt en lapen spillgruppe. Et rollespill er ikke noe som helst umorro/morro i seg selv. Alt står og faller på spillgruppen som en helhet.
Om ikke man har det gøy, så har man bare seg selv å takke.
Jeg har hatt vanvittig mye morro med D&D. Helvete. Jeg har til og med hatt mye morro med Drager & Demoner (den utgaven som kom på norsk for maaaaaaaaaaaaaange år siden). Og Drager & Demoner hadde et system som utifra dagens standarer sugde store, hårete baller...
-Lalaith
03-03-2005, 22:04
femte: aha. jeg følte meg litt stakkarslig en stund der, men ok, alt i balanse igjen.
aye, ikke rart jeg ikke hadde hørt om noen av de andre der.
rollespill er rollespill! ;p
Doktoren
05-03-2005, 00:40
Vel. Jeg har da spilt det meste, og mener D&D har klart å utvikle seg til et SYSTEM, mens resten henger igjen på det vi kan omtale som et REGELSETT. Derfor holder jeg en knapp på det. Det er bare formalitetene og reglene jeg tenker på når jeg skal sette spill opp mot hverandre, siden setting og stil kan varieres i full bredde innenfor alle spill.
Kindred Of The East mangler i voten
Doktoren
06-03-2005, 05:14
Vel, det gjør JÆVLIG mye, men jeg tror kindred of the east faller inn under vampire, fjottnils.
Anonymous
20-04-2005, 21:53
agent. hvem giider å spille et agent spill laget av alasdair bortsett fra dere, d & d!!! uldor høyfyrste av nemieh!
Anonymous
20-04-2005, 21:54
fable? det er et dataspill!
-Lalaith
20-04-2005, 22:29
agent. hvem giider å spille et agent spill laget av alasdair bortsett fra dere, d & d!!! uldor høyfyrste av nemieh!
du er ennå kun et barn kjære deg, kun et barn. og i og med at du ikke har fått prøvd deg på noe annet en d og d ennå er det jo ikke SÅ rart at det er din favoritt? er det vel?
vent til du blir litt større og mer erfaren du....lille venn.
og, hadde du fulgt med i timen ville du visst at agent ikke er et agentspill, men derimot et system, med ulike rollespill moder til. Men det vet du kanskje ikke hva betyr? vel, det betyr nemlig at vi spiller ulike genre rollespill med dette utgangspunktet, bla. slayer, d&d-mod... Men snart, når du får åpnet på ditt gutterene sinn, da...
du er ennå kun et barn kjære deg, kun et barn. og i og med at du ikke har fått prøvd deg på noe annet en d og d ennå er det jo ikke SÅ rart at det er din favoritt? er det vel?
bare vent til den o store gm'en blir |--| <-så mye mer lei av d&d enn hun er nå. da BLIR DET agent.
Dere har ingenting med at jeg er lei av d&d. Det har enkelte tømrere i min bekjentskapskrets hatt stor innvrikning på. Og d&d er jo det alle begynner med. før de innser at d20systemet suger rompe.
Vent til du blir litt større og mer erfaren du....lille venn.
og, hadde du fulgt med i timen ville du visst at agent ikke er et agentspill, men derimot et system, med ulike rollespill moder til. Men det vet du kanskje ikke hva betyr? vel, det betyr nemlig at vi spiller ulike genre rollespill med dette utgangspunktet, bla. slayer, d&d-mod... Men snart, når du får åpnet på ditt gutterene sinn, da...
Forklarte greia ganske bra til william, tror jeg. (TROR jeg.)
Dette er ikke no'n chatt William. Her skriver vi.. Tenketenke.. Rrrrrrrrrrett!
er det ikke chat? det ser litt sånn ut til tider :roll:
Kindred Of The East mangler i voten
Går under Vampire det... Eller WoD om du skal flisespikke...
Jeg skal fikse...
Det er dødsfett, jeg har det. Det eier. Det og Bastet expansjonen til Werewolf. Varkatter er mye morsommere å spille enn slitne, loppebefengte ulveskinn... Heheh...
Men du har rett, KoTE er fantastisk morsomt...
YbeRn00b
04-05-2005, 14:26
Jeg spiller rollespill jo.
Mutant er vel det som har blitt spilt mest. Håpløse systemet, men halvsøte verdenen. Ellers: DoD, DaD, Eon, LotR, Neotech... noe mer? Tja. Vampyr er ikke å forakte.
...hjemmelagde rollespill!!! MOHAHAH! Har fått en del folk ganske engasjert i det som GM. Siden en del av de jeg spiller med er bokfantaster er eneste måte å sikre at de ikke er regel&setting-abusere å mekke verdenen selv.
Laiv er også en fin bil, skal være med arrangere et i sommer:
http://husetmeddegalei.com
Jeg savner gode GM'er, spesielt i HorrorRPG's. Har ikke dødd på flere sessions nå! (er en stund siden sist, dog) Før døde jeg minst én gang i uken, og som oftest var det den eneste gangen jeg spilte den uken. Jeg får en nostalgisk følelse når jeg har nær-døden opplevelser, men den følelsen forsvinner snart hvis jeg ikke finner en GM som er villig til å slakte et par players, i pur sadisme-rus.
Anonymous
05-05-2005, 15:51
slapp a du a anton, agentspillet ble bare så vidt forklart av marianne "det er så genialt!"
slapp a du a anton, agentspillet ble bare så vidt forklart av marianne "det er så genialt!"
uhm.. det ER genialt.
YbeRn00b
05-05-2005, 18:51
Jeg savner gode GM'er, spesielt i HorrorRPG's. Har ikke dødd på flere sessions nå!
Hvor bor du?
Skal ikke påstå jeg er dritgod GM, men pleier å bli trua til å GMe stort sett hele tiden av folka jeg spiller med, fordi det fungerer bedre enn om de andre gjør det. Savner imidlertid litt spillere som er mer opplevelsesfokuserte og tåler å dø en gang eller to. Har prøvd mekke halv-horror til dem med delvis suksess, men de er litt for hakk-dem-ned og stats-builder-fokuserte til at det skal ta helt av.
Hack and slash er kjedelig...
Morsommere med ORDENTLIG rollespill...
mhm. La oss diskutere classes i DnD feks.
Hexblade (Complete Warriors handbook): Råeste classen jeg har spilt, mange kule ferdigheter, og med den rette rasen blir det en riktig ond jævel. Jeg spiller en Satyr (horned man with goat legs) Hexblade, han er lvl 3, men pwner alle de andre i partiet.
Anonymous
12-05-2005, 19:56
Har spelt både vampire og d&d. Vampire er konge, men for mykje reglar. D&d derimot er rett og slett nydeleg. Berre sitta og kosa seg med ei pils og ein haug med terningar :) Det er konge!
gruppen vår, meg argon dvergen, striker (veeeeldig fantasifult!) den 100 kilos sniktjuven, en menneske fighter og alf alvemagikern vår. menneskefightern vår prøver og selle en scalemail til en som seller rustninger, d går bra nok.
men så kommer strike å vil prøve å selle elfenben (stjålet, han er en tjuv) mannen tar kvelertak og sier at det er bare en person som har elfenben og han har mistet d, striker stabbern med en dolk, drepen og blir ond.
jeg tar scalemailen fra den døe personen, får en bot på 10 gp for likplyndring (scalemail er verdt 200-250) bendik angriper meg fordi han vil ha rustningen tilbake, bommer, jeg tilgir ham, senere prøver han igjen, criter og sender meg ned til -6, døende.
langt inn i skauen adopterer jeg en kobold-baby, den gulper på fightern vår. han drepern, nå er jeg på jakt etter en klerk som kan gjennopliven, akkurat nå er vi fanget i en borg som straks skal bli innvandert.
dmen vår er gal, som alltså er bard.
jeg blir hea
Ikke glem den fancy elefant-crossbowen da. :P
elefant crossbow, anno year 1126, 1d12 damage og x3 crit.
mhm. La oss diskutere classes i DnD feks.
Hexblade (Complete Warriors handbook): Råeste classen jeg har spilt, mange kule ferdigheter, og med den rette rasen blir det en riktig ond jævel. Jeg spiller en Satyr (horned man with goat legs) Hexblade, han er lvl 3, men pwner alle de andre i partiet.
satyr.. ugh =) ikke rart du blir overpowered med en LA+2 rase. Kampanjer med for høyt powernivå har en tendens til å bli fort kjedelige og innholdsløse. Forøvrig er det dårlig "game management" av DM'en din dersom en av char'ene (du) pwner de andre i partiet. Det ødelegger spillet slik jeg ser det. (lucky for you that I'm not your DM! :) )
Hm, anyway, Eberron er en verden i D&D jeg har sans for, og er den jeg bruker når jeg skal bruke ferdiglagede verdener noensteder. Når det gjelder system liker jeg egentlig ICE's ROLEMASTER. Det kan virke noe tungvindt til å begynne med, men jeg liker detaljene og nyansene man kan få ut av det, samt hvor lett det er å tilrettelegge i forhold til egne preferanser (i motsetning til D&D som veldig fort blir hack'n'slash hele veien, da hele levelsystemet bygger opp til det i stor grad.) D&D er fint i den forstand at det er utrolig enkelt å være DM i D&D og det er en fin intro for nye spillere/DMer. Dog vil det alltid være et shitty system når det gjelder ordentlig rollespilling (kontra "rullespilling"), blant annet på grunn av level-progresjonssystemet de har og hovedmåten man tilegner seg xp. Da foretrekker jeg kanskje heller WOD som system, men jeg syns kanskje det igjen blir litt for tilfeldig til tider (men det kommer kanskje igjen mer ann på GM'en.)
Forøvrig er rollespill moro, selv om jeg stort sett alltid havner som GM, og dermed bruker litt for mye tid på det i forhold til det jeg har. Savner å faktisk -spille- også, men er i beit på tid til det, samt gode DMer.
Tjohei.
(ser ut til at det er totalt unødvendig å starte nye og seriøse tråder, så heretter skal jeg kun bable i vei med unyttig stuff :) )
- Hrafn
Nekter å være med på en så snever avsteming, hvor utvalgte rollespill ikke er representativt for det utvalget av spill som eksisterer, greit et par av dem er ghode, men jeg er skuffet over listen.. meget skuffet..
I'm proud and I'm happy 'cause I'm not a human being.
I'm a bitch-boy!
I'm a bitch-boy!
I'm a bitch-boy!
You still love me
you still love me
you cheated me, pushit on me
you still love me
you still love me
you still love me
you still love me
and pushing it, and shoving it
and pushing it, and shoving it
'cause I'm praying for mayhem
And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way
I wanna watch it all go down
Mom please flush it all away
I wanna see it go right in and down
I wanna watch it go right in
Watch you flush it all away
høhø
AMEN!
praying for mayhem? :D
er ikke fullt så ille: "Praying for rain" er det han synger.
men absolutt
Some say the end is near
some say we'll se armageddon soon
certainly hope we will
Hm, anyway, Eberron er en verden i D&D jeg har sans for, og er den jeg bruker når jeg skal bruke ferdiglagede verdener noensteder. Når det gjelder system liker jeg egentlig ICE's ROLEMASTER. Det kan virke noe tungvindt til å begynne med, men jeg liker detaljene og nyansene man kan få ut av det, samt hvor lett det er å tilrettelegge i forhold til egne preferanser (i motsetning til D&D som veldig fort blir hack'n'slash hele veien, da hele levelsystemet bygger opp til det i stor grad.) D&D er fint i den forstand at det er utrolig enkelt å være DM i D&D og det er en fin intro for nye spillere/DMer. Dog vil det alltid være et shitty system når det gjelder ordentlig rollespilling (kontra "rullespilling"), blant annet på grunn av level-progresjonssystemet de har og hovedmåten man tilegner seg xp. Da foretrekker jeg kanskje heller WOD som system, men jeg syns kanskje det igjen blir litt for tilfeldig til tider (men det kommer kanskje igjen mer ann på GM'en.)
Forøvrig er rollespill moro, selv om jeg stort sett alltid havner som GM, og dermed bruker litt for mye tid på det i forhold til det jeg har. Savner å faktisk -spille- også, men er i beit på tid til det, samt gode DMer.
- Hrafn
Du burde prøve HARP, desidert et av de bedre systemene ute på markedet nå.
Doktoren prøvde fortvilet å komme med et bra argument for Dnd, men fjontrollet har tydeligvis ikke fått med seg at Dnd er _sent_ ute med å utvikle seg til et standarisert system, Rolemaster var f.eks. ute med det lenge før, samme med WEG sitt D6 system, eller f.eks. Chameleon Eclectic var også veldig tidlig ute med standariserte systemer for en mengde forskjellige verdener de produserte (Babylon 5 og Millennium's End for å nevne to), riktignok hadde de små variasjoner, men det finner du innen D20 kaoset også.
D20 systemet er som det engelske språket, en mektig bajs fult av unntak. Wizards of the Coast presterte i vinter/våres å utgi D&D for Dummies... (!) Folk som mener DnD er et enkelt spill har tydeligvis ikke lest mye i regelbøker.
Noen her har også prestert å si at Vampire er for mye regler... ? E det no ost i bollen eller? Tror ikke du har helt peiling hva du sier.. Vampire er enkelt og greit, mange terninger jada, akkurat som D6 systemet til WEG, men det er faen ikke komplisert.
Samtlige regler i D20 (være seg Dnd, StarWars eller Modern) har flust med unntak i utall antall situasjoner.
Jeg har etter lite om og men funnet meg et enkelt og meget adaptivt rollespill system som passer til all fantasy (snart er sci-fi reglene ute også) og som har en herlig farlighetsfaktor blandet inn i realismen, dette kan selvsagt justeres etter ønske i bare en håndvending uten store problemer, hvis man er redd for å dø eller lignende. Spillet har antakelig også den beste kundesupporten på markedet, da det bare er å logge seg inn på forumet på produsentens hjemmeside, og du kommer lett i kontakt meg skaperen av spillet og stort sett alle som har noe med spillet å gjøre.
så det så...
fjontroll!!!!
-Lalaith
02-08-2005, 20:53
Nekter å være med på en så snever avsteming, hvor utvalgte rollespill ikke er representativt for det utvalget av spill som eksisterer, greit et par av dem er ghode, men jeg er skuffet over listen.. meget skuffet..
SÅ GÅ INN OG LEGG TIL FLERE ALTERNATIVER PÅ QUOTEN DA MANN, DET ER DET DU BRUKER MOD.STATUS TIL!
Jeg slengte bare inn en neve.
Radarmantro
19-10-2005, 21:58
Woohoo! Artig med rollespill, synd at jeg ikke får praktisert det så ofte som jeg egentlig skulle likt...
Har ikke fått prøvd Rolemaster, men for øyeblikket ligger det i D&D og AD&D. Begrunnelse: har ikke hatt sjangs til å prøve noe annen egentlig, men det var en stund hvor jeg prøvde Drager Og Demoner, noe jeg ble skikkelig hekta på (fordi jeg syntes det var bedritent bra, vansklig å forklare...).
Radarmantro er forresten navnet på hovedpersonen min;
Radarmantro Isakh Darthmoor...
Så de gærningene som holder på bortpå blindern hver tirsdag en kveld.
Huff, jeg ble skremt og løp.
Har også tenkt på å spille en satyr.
Begynner å skjønne hvordan Pho_ har det...
Joss, astron, Sven og Ben er nesten uutholdelige.
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.