Se full versjon : Of Mice and Men
har noen lest denne boken? den er ikke spesielt lang, men jeg vil si at den er ganske godt skrevet -- i alle fall til å være en del av engelskpensum. hva tycker folket?
-Lalaith
14-02-2006, 20:40
må ikke ALLE lese den første året på videregående? jeg vet ikke. som andre skolelesningsbøker fikk jeg den opp i halsen.
ei veldig god bok, tykkjer no eg
likte den, tror vi så film også (men det kan være bare meg som husker feil, men jeg tror ikke det?). synes den er helt fin å ha med i pensum. (bedre enn mye av det andre vi måtte lese, grøssgrøss)
nå har jo jeg måttet lese bøker som sværmere, synnøve solbakken og vildanden i løpet av ungdomsskolen, så jeg var forberedt på at boken kunne være ganske kjedelig. og den hadde sikkert ikke blitt halvparten så interessant om jeg ikke hadde hatt en veldig god engelsklærer som er utrolig flink til å dra linjer og dra fram små, men fascinerende detaljer. det er laget film også, som vi skal se på skolen.
lalaith: du må lese enten of mice and men eller "boy" av roald dahl. de heldige får velge selv, mens noen(som min klasse) får ikke det.
Øh. Vi har fått velje fritt, og eg "las" Silmarillion. Men kanskje vi berre er outlaws.
Øh. Vi har fått velje fritt, og eg "las" Silmarillion. Men kanskje vi berre er outlaws.
eg måtte lese 'of mice and men' i vk1.
Jeg fikk, som -Lalaith, of mice and men langt opp i halsen da vi måtte analysere og tolke og gudene vet hva vi ikke gjorde med den boka. Noen engelsklærere er for glade i of mice and men. JO! vi måtte lage en dramatisering ut fra boka.
jeg er fryktelig usikker om vi leste den eller ikke...
jeg leste ikke bøker under tvang på skolen, så jeg satt heller og gjettet meg til handlingen..
gikk ikke så aller værst heller, 4/5 tror jeg det ble :wink:
man skal ikke tvinges til å lese, man skal lese fordi man vil!
det er da det blir fint og gøy å lese :P
vi måtte lese across the barricades. den er kjedelig
vi måtte lese across the barricades. den er kjedelig
ah. den måtte vi også lese. men eg var litt glad for at eg fekk lese akkurat den boka, dei delte klassa i to, og den andre halvparten måtte lese pride and prejudice. haha.
jeg har vel vært ganske heldig som slipper overanalysering og overbegeistring for boken. vi skal se filmen etter ferien, og så skal vi ha en liten prøve i om vi har lest den.
-Lalaith
15-02-2006, 15:11
Jeg og pho har hatt den samme læreren i engelsk. hun snakker sånn nordlending som de gjør på team antonsen, er sterkt epileptisk, lystløgner og stein hakke gal.
Hun har tre favoritting; engelsk ord-bingo, of mice and men og dessuten sangen
oooh yes, Im the great pretender...som man må synge høyt mens hun mimer levende. viss noen vil se dette er det bare å spørre meg nå de treffer meg...
Dette er hennes forsonende trekk. som et av de minst forsonende kommer det faktum at hun kan engelsk dårligere enn samtlige elever, og dessuten sitter som leder for engelskteamet og hendig overser alle klager mot henne som lærer.
Jeg og pho har hatt den samme læreren i engelsk. hun snakker sånn nordlending som de gjør på team antonsen, er sterkt epileptisk, lystløgner og stein hakke gal.
Hun har tre favoritting; engelsk ord-bingo, of mice and men og dessuten sangen
oooh yes, Im the great pretender...som man må synge høyt mens hun mimer levende. viss noen vil se dette er det bare å spørre meg nå de treffer meg...
Dette er hennes forsonende trekk. som et av de minst forsonende kommer det faktum at hun kan engelsk dårligere enn samtlige elever, og dessuten sitter som leder for engelskteamet og hendig overser alle klager mot henne som lærer.
i lol'd
Jeg fikk, som -Lalaith, of mice and men langt opp i halsen da vi måtte analysere og tolke og gudene vet hva vi ikke gjorde med den boka. Noen engelsklærere er for glade i of mice and men. JO! vi måtte lage en dramatisering ut fra boka.
Å herre gud, jeg er så glad jeg er ferdig med den boken. Den var grei nok i seg selv, men etter alt arbeidet, og filmen, og tolkningen, og trekkingen av paralleller til datidens politikk, for ikke å snakke om dramatiseringen, hatet jeg den.
Nå leser vi The Things They Carried, og jeg liker den, fordi vi ikke har jobbet mer med den enn å diskutere stoffet, og ikke kommer til å gjøre noe mer heller.
O! across the barricades! den måtte vi også lese, jeg tror jeg aldri har kjedet meg så mye gjennom en bok.
har noen lest denne boken? den er ikke spesielt lang, men jeg vil si at den er ganske godt skrevet -- i alle fall til å være en del av engelskpensum. hva tycker folket?
Ja, den husker jeg godt fra grunnkurs. Kunne den ut og inn. Ganske ok bok, egentlig.
humaniac
25-02-2008, 13:35
eg måtte lese 'of mice and men' i vk1.
Ikke vi. Vi leste 'Enduring Love' og så valgte jeg 'Picture of Dorian Grey' i vk2. I GK leste vi 'Three blind mice'. Det er nærmeste jeg kommer.
jo, vi så den på film, jeg liker historien, gripende.
i tillegg, ble det 'colour purple ' og den der ' flies of the men' ? jeg glemmer alltid...
holybear
29-02-2008, 13:27
Lord of the Flies?
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.