Se full versjon : signaler 2006
Noen på dikt.no som sendte inn bidrag (og ble antatt?)
For dere som ikke vet hva Signaler er:
"Signaler 2006
En gang i året, på våren, gir vi ut en "årlig litterær revy for debutanter" med tittelen Signaler. Her tar vi inn dikt, essay, kortprosa, noveller, sangtekster, tegneserier, romanutdrag mm av forfattere som ennå ikke har debutert med egen bok. Lengde ca. 2-20 sider. Skriftstørrelse: 12. pkt. Linjeavstand: 1 1/2. Redaktør: Pedro Carmona-Alvarez.
"
http://www.cappelen.no/main/forfatter.aspx?f=20&artid=2402
*moderatorhattlala* endret nettadressen til å bli en link
har du en nettside du kan linke til?
er ikke sikker på hva det er snakk om :oops:
nei, jeg er spent på om noen hadde kommet med / sendt inn bidrag: med andre ord; hva slags forhåpentninger og ambisjoner folk her inne har.
sendte en novelle til en novelleantologi gyldendal skulle gi ut, men de ville ikke ha den. :/ de ser ikke kvalitet når de får det svart på hvitt i hendene.
neste år går jeg for cappelen! :P
Anonymous
18-02-2006, 13:50
oh okei, hehe.
jeg sendt også inn ei novelle en gang. Men da var jeg fjorten, og jeg skjønte ikke da hvorfor de ikke ville ta den inn. Fant igjen novella nå, og det er ikke rart at de ikke gav den ut. makan til elendig novelle er det lenge side jeg har lest,
Det er slike ting det er morsomt å finne igjen. Man blir litt flau og litt underholdt på samme tid.
Fant ut om Signaler for en to-tre uker siden, så nei. Kan man sende inn bidrag til neste nummer når som helst, eller er det en start-dato for innsending?
Anonymous
20-02-2006, 18:55
hehe, signaler blir utgitt en gang i året... neste "frist", blir vel ganske sent, ettersom i år kommer ikke signaler før til høsten (om ca. et halvt år)
dessuten, dersom du føler at du har en sjanse til å bli utgitt, så er det jo alltid muligheter:
www.vagant.no (lykke til! - les litt om dem, så skjønner du hva jeg mener)
www.jung.no
forresten jeg som skrev siste melding.
Du kan sikkert sende inn snart - men det er ganske meningsløst.
Anonymous
22-02-2006, 01:40
Takk for linkene :)
Hvorfor meningsløst?
Anonymous
22-02-2006, 01:52
Fordi:
1) Signaler 2006 kommer til høsten (bidragsyterne er allerede valgt ut)
Dvs. i praksis: Det er omtrent et halvt år til den kommer ut (og det er ingen mulighet for å bli gitt ut der før signaler 2007) Det er vel rimelig at redaktørene ikke ser på manuskripter til signaler 2007 før signaler 2006 er ferdig og trykket
2) Neste "frist" for innsending er nok som vanlig 1. november
Selvsagt kan du sende inn før, men hvorfor? Mer tid => mer bearbeiding av tekster => bedre resultat => høyere sannssynlighet for å bli antatt.
Bare et tips, hvis du ikke allerede kjenner til vagantredaksjonen: de er kjent overalt for å være veldig kritiske og sære (til og med utgitte forfattere sliter med å bli trykt der...)
Vann
Ah, ja selvsagt. Det var jo egentlig klart som blekk, vet ikke hvorfor jeg ikke skjønte hva du sikta til.
Kjenner ikke til Vagantredaksjonen nei, men det ser ut som et rimelig proft magasin, så syns bare det er rett og rimelig at dem er strenge :) Dog tror nok ikke jeg skal prøve sende inn der med det første om de er så strenge som du sier. Får bare jobbe videre!
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.