PDA

Se full versjon : Metallica! Det nye albumet...

jupjæveln
25-03-2005, 15:36
Hvordan blir det nye albumet til Metallica, mon tro? Noen som har noen formeninger? Blir de noen gang slik de var i begynnelsen? :?

klubbo
25-03-2005, 18:25
forhåpentligvis forsvinner vel de også

dramamin
25-03-2005, 21:05
forhåpentligvis forsvinner vel de også

glose.

Doktoren
26-03-2005, 17:54
Jeg har ikke respekt for musikksmaken til folk som liker Metallica slik de var i byrjan, samtidig som de liker Beatles og Nirvana. Det er slike folk som lyver på seg en musikksmak ved å like det de vet massevis av folk liker, men likevel ikke er listepop som er omg it's mainstream. Jeg har en mistanke om at slike folk ikke hørte etter. Nirvana er dessuten skikkelig kjipt. Beatles også. Metallica også, men det er litt moro.

MEN JEG FINNER EN FELLESNEVNER:

De har laget sanger som alle ønsker de selv lagde. De er såre enkle å spille, men likevel unike på sin måte, og det gjør at alle progfitter blir misunnelige. Jeg skal unngå å være progfitte, siden jeg ikke liker progfittemusikk.

Gi meg skikkelig enkel musikk med et ORIGINALT budskap. Det er faen meg langt mellom.

dramamin
26-03-2005, 18:48
Nirvana er dessuten skikkelig kjipt. Beatles også. Metallica også, men det er litt moro.

ja
nei
ja, men ikkje særlig moro

Keeper
26-03-2005, 23:38
Jeg har ikke respekt for musikksmaken til folk som liker Metallica slik de var i byrjan, samtidig som de liker Beatles og Nirvana. Det er slike folk som lyver på seg en musikksmak ved å like det de vet massevis av folk liker, men likevel ikke er listepop som er omg it's mainstream. Jeg har en mistanke om at slike folk ikke hørte etter. Nirvana er dessuten skikkelig kjipt. Beatles også. Metallica også, men det er litt moro.

Beatles er jo kule. Men de to andre liker jeg heller ikke. Nirvana har jeg ikke noe forhold til, og Metallica er bare kjedelig. Rolling Stones og Creed er bra, av det som ikke er nytt.
Gi meg skikkelig enkel musikk med et ORIGINALT budskap. Det er faen meg langt mellom.Muse? :)

Doktoren
27-03-2005, 00:31
Nei, The Kristet Utseende.

Og forresten, Creed og Rolling Stones suger mer enn noen av de banda vi hittil har diskutert. Usj. Jeg skjønner ikke hva folk synes er bra med Stones, de har EN hørbar låt (håper Pappa ikke leser dette) og alt annet er stort sett kjip bluesrock som er like forutsigbar som en TV-debatt. Creed er et sugent kristenbøgmongoband som kan slutte å spille. Jeg tror de gjorde det for litt siden.

USJ.

imposter
27-03-2005, 03:12
jeg må protestere; the stones er dødsfete, jeg hørte halve hot rocks samlingen i går og det var ikke bare en men mange bra låter. og beatles er bra. og creed er ikke gamle, er de det?

klubbo
27-03-2005, 19:21

Beatles er jo kule. Men de to andre liker jeg heller ikke. Nirvana har jeg ikke noe forhold til, og Metallica er bare kjedelig. Rolling Stones og Creed er bra, av det som ikke er nytt.
Gi meg skikkelig enkel musikk med et ORIGINALT budskap. Det er faen meg langt mellom.Muse? :)

Muse er like orginalt som en støvkost som ingen bruker til å koste støv med.

valium
27-03-2005, 23:49

creed er ikke originalt(!) ikke muse heller. langt ifra

Debaser
29-03-2005, 09:48
jeg ønsker å påpeke at samtlige band nevnt i denne tråden suger.

men beatles er ålreite, da.

gå og hør på the mountain goats.

Anonymous
29-03-2005, 12:26
personlig liker jeg alle banda i tråden untatt creed og muse.

og ja, metallica var ganske fete i byrjan.

HIT THE LIGHTS!

dramamin
29-03-2005, 14:59
men beatles er ålreite, da.

gå og hør på the mountain goats.

beatles er bra, og det er mountain goats og. no children!

Baran
29-03-2005, 19:35
ArsNova.

ArsNova er genialt, nyskapende og orginale.

Nimrhodil
21-04-2005, 23:04
Metallica har vel aldri vært nyskapende i ordets rette forstand, dog er Justice herlig kritisk! Of Wolf and Man på Black Album er jo også flott! De er ikke dumme Metallica! Ikke ofte man ser intelligente, tenkende og pustende mennesker utfolde. De fleste sitter seg fast på steder som dette :roll:

Anonymous
10-06-2005, 13:59
De har laget sanger som alle ønsker de selv lagde. De er såre enkle å spille, men likevel unike på sin måte, og det gjør at alle progfitter blir misunnelige. Jeg skal unngå å være progfitte, siden jeg ikke liker progfittemusikk.

Gi meg skikkelig enkel musikk med et ORIGINALT budskap. Det er faen meg langt mellom.

Du liker jævlig primitiv musikk med andre ord? Er bare folk som ikke egentlig kan spille som lager sånn musikk. Se på Rammstein. møkkamenn.

Anonymous
20-06-2005, 18:32
Hvordan blir det nye albumet til Metallica, mon tro? Noen som har noen formeninger? Blir de noen gang slik de var i begynnelsen? :?

jeg tror ikke de blir slik de var i begynelsen :cry:
men. jeg likte St.anger og some kind of monster.
men de blir aldri slik de var.
men skal kjøpe nye plata uansett!

:twisted: de er vel like onde elnda :P hehe.

*Litti* :mrgreen:

Doktoren
21-06-2005, 11:37

Du liker jævlig primitiv musikk med andre ord? Er bare folk som ikke egentlig kan spille som lager sånn musikk. Se på Rammstein. møkkamenn.

Ja, ikke sant. Tingen er at gutta kan spille mye mer "avansert" enn det de gjør, men de gidder ikke, fordi da er det bare progfitter som gidder å høre på onanien deres, og ingen bryr seg om budskapet, men bare hvor mange toner de klarer å runke frem i sekundet.

Jeg digger Rammstein.

Anonymous
23-06-2005, 19:25
Tingen er at gutta kan spille mye mer "avansert" enn det de gjør, men de gidder ikke, fordi da er det bare progfitter som gidder å høre på onanien deres, og ingen bryr seg om budskapet, men bare hvor mange toner de klarer å runke frem i sekundet.

Jeg digger Rammstein.

hva er budskapet til rammstein?

Doktoren
24-06-2005, 13:49
I henhold til dagens kommunikasjonsfilosofiske paradigme kan jeg ikke svare deg på det, fordi budskapet jeg oppfatter ikke er det budskapet du oppfatter. Dette trodde jeg du visste.

-Lalaith
24-06-2005, 17:43
Ja, ikke sant. Tingen er at gutta kan spille mye mer "avansert" enn det de gjør, men de gidder ikke, fordi da er det bare progfitter som gidder å høre på onanien deres, og ingen bryr seg om budskapet, men bare hvor mange toner de klarer å runke frem i sekundet.

ja JA! progfittene kan legge seg!
aller aller mest sjeleløs er kanskje dream theatre... proggens verstinger, (dessuten er labrie noe så inni hælveteschtøgg, men...) det aller aller verste mølet man kan få servert, og dessuten ikke interessant for noe annet enn å... nei.

Anonymous
24-06-2005, 18:13
I henhold til dagens kommunikasjonsfilosofiske paradigme kan jeg ikke svare deg på det, fordi budskapet jeg oppfatter ikke er det budskapet du oppfatter.

i see.

Nimrhodil
05-07-2005, 02:25
ja JA! progfittene kan legge seg!
aller aller mest sjeleløs er kanskje dream theatre... proggens verstinger, (dessuten er labrie noe så inni hælveteschtøgg, men...) det aller aller verste mølet man kan få servert, og dessuten ikke interessant for noe annet enn å... nei.

Du elsker gutten, gjør du ikke?

Sjeleløst er ordet! Dream Theater, hah! De er ikke engang SÅ gode som alle skal ha det til! Portnoy i alle fall!

Jeg hater Rammstein. Ramt og jævlig, det er det de er. Budskap? Gjenvinn deres nasjonale selvfølelse, geiter, før USA atombomber dere med sitt utvidende svulst-marked og tunge material-dualistiske livssyn. Kristen i ånden, jødisk i økonomien og muslimsk i utførselen. Skrev jeg dualistiske? Polyistiske da!

i.m.
05-07-2005, 03:18
Skrev jeg dualistiske? Polyistiske da!

tror det hadde holdt med dualistisk. hvertfall hvis du snakker om de samme amerikanerne som jeg tror du snakker om at rammstein snakker om... for dubya finnes det to sider, den gode og den onde. ikke noe polyfonisk fiksfakseri der i gården.

rammstein unnlater jeg å uttale meg om.

men jeg liker litt prog. camel, mars volta... ja, comus, med sin psykedeliske folk, kan sikkert også gå under den betegnelsen. og første plata til yes... dette er langt i fra sjeleløs musikk... eller så er det bare jeg som er sjeleløs.

men skjønner hva dere sikter til... flinkisprogfitter som er mer opptatt av å vise hvor kompliserte komposisjoner de kan spille hvor raskt...

ja, faen, king crimson er skikkelig bra, og nyere robert fripp har jeg funnet mye glede i; "intergalactic boogie express - live in europe"... han kan spille raskt på gitar, men det går ikke utover "sjelen".

jeg tar også gjerne original musikk med enkelt budskap. skal jeg ha et originalt budskap kan jeg jo lese en bok. jeg er også meget glad i instrumental musikk, f.eks. beethoven og debussy.

i.m.
05-07-2005, 03:21
frank zappa og mr bungle er jo prog.

Sylvian
05-07-2005, 06:24
Tja...

i.m.
05-07-2005, 16:45
*kremt* ok, fuck første plata til yes... den har sine øyeblikk men er absolutt ingen knallskive. og den eneste camel-plata jeg virkelig synes er bra er "mirage".

men første plata til comus.... oioioi. det er vanvittig bra. men det er kanskje mer psykedelisk folk, og mindre prog?

Sylvian
05-07-2005, 17:09
Public Enemy - He Got Game
Fett album.

Nimrhodil
05-07-2005, 19:03
Skrev jeg dualistiske? Polyistiske da!

tror det hadde holdt med dualistisk. hvertfall hvis du snakker om de samme amerikanerne som jeg tror du snakker om at rammstein snakker om... for dubya finnes det to sider, den gode og den onde. ikke noe polyfonisk fiksfakseri der i gården.

Ja, det er sant i den sammenheng, men legg merke til det jeg skrev om!

Disse "progfittene" dere snakker om, gjelder det de som spiller fort, flott eller komplisert for estetikkens skyld?

Originalt budskap; det kan bli vanskelig å få tak i, mine søte små! Prøv noe av denne maskin-metalen, da blir musikken også jævli primitiv! Et grep, en takt en av alt! Med "sang" om jesus som hang på korset, mens det bare er allegorier om hårbørstenes makt i hverdagen!!!

Anonymous
06-07-2005, 21:35
Mye av det som har blitt nevnt er uorginalt og enkelt, men det vil ikke si at det er dårlig.

Ser at ingen har nevnt det utrolige bandet Dream Theater som både er veldig orginale, nyskapende og er en fryd å høre på, til og med fattern hører på de, da er det ille:p Låtene deres kan vel kanskje bli innvikla men de fikser det jævlig bra, det er bra musikk!!!

i.m.
07-07-2005, 03:03
Ser at ingen har nevnt det utrolige bandet Dream Theater

ja, det syntes jeg også var litt merkelig.

i.m.
07-07-2005, 03:10

selvfølgelig ikke. i begynnelsen var de kvisete ungdommer som sang om å ødelegge ting og stikke metall opp i rompa. første plata skulle egentlig hett "metal up your ass" men de fikk ikke lov av plateselskapet, så ble de forbanna og tenkte; "kill 'em all".

nå synger de heller sanger om mora si og mer jordnære ting eller psykologiske drama... james hetfield har ikke lenger den samme stemmen. cliff burton er død. det er ikke mulig at de blir som de var i begynnelsen.

jeg synes at "master of puppets" og "...and justice for all" er deres beste plater. "...and justice for all" er metallica's prog-øyeblikk.

Sylvian
07-07-2005, 13:47
Metallica suger folkens. Metallica kommer ikke til å bli bra igjen. GET OVER IT!

Nimrhodil
09-07-2005, 19:38

Vel, du motsier halvt deg selv der! St. Anger kan du ikke beskrive som noe annet enn jævli enkelt! Ingen soloer, ingenting utfordrende og vanskelig, trommesettet er forminsket til det ugjenkjennelige etc. De originale budskapene mangler visstnok, men du burde klare å like denne, etter de kravene du selv stiller. Helt ok, burde du sagt, for ellers motsier du deg selv.

Keith
13-07-2005, 01:37
Tror ikke det. Men jeg likte St. Anger bedre enn de andre albumene til Metallica som kom etter de fire første.

Anonymous
18-08-2005, 04:42
jeg mener de burde få en sjense til å rette opp tebben med st. anger
siden det må være det dårligste albume de har gitt ut, så ja jeg tror de har en sjanse... :)

The Unforgiven
06-09-2005, 22:55
jupjeveln! :D NIce!

Jeg tror ikke Metallica noen gang kommer til å bli det samme!
Og vi vet Michael Jackson aldri blir den samme! '

Jeg mener at band/artister bør gi seg mens de er på topp! Det finnes VISSE grenser hvor mange album som kan lages, egentlig kun for å tjene penger.
Vi vil ikke at Metallica skal bli like utbrendt og "død" som Michael Jackson er idag vil vi vel? Nei, vi vil huske Metallica for det de har gitt musikken, deres "MASTER!", og ikke noe som blir mekket sammen, kun for å lage enda et album!

Jupjeveln ikke bli sint på meg, men Metallica begynner å bli litt, ja, ikke Metallica! Noen slik naboen(!) hører på! Skjønner!? :oops:

Men vil de lage et nytt album, så skal ikke jeg stå i veien for det(like I would make a diffrence!:P)!

Anonymous
24-10-2005, 02:52
jeg hørte nettopp en ny metallica-låt og ble meget positivt overrasket. jeg synes de blir bedre og bedre. gammel metallica synes jeg suger. jeg har aldri likt tidlig metallica. hvertfall ikke de første fem platene. de kunne ikke spille ordentlig eller synge rent. jeg synes det går helt i utakt og er helt ustemt. kan ikke skjønne at noen kan høre på det egentlig. også synes jeg musikken går altfor fort og tekstene kan være nedbrytende. den nye låta (der james hatfeel står med englevinger og bar overkropp) synes jeg var fin. håper de fortsetter sånn og legger hardrocken bak seg. vi har jo sett hva hardrock har gjort med mange artister. de har dødd av narkotika og flørtet med satansymboler. så jeg ble veldig positivt overrasket av den nye metalica- videoen. skjønner ikke helt hva dere andre babler om. dere må jo være helt på jordet om dere synes de var bedre før :roll:

The Unforgiven
31-10-2005, 18:18
Hmmm.... Det var jo metallica..? Det var slik musikk de spilte, nå begynner de å linge litt på pop.. litt sånn som naboen ville høre på...;) *ler like mye hver gang*
Likte du ikke Metallica på de fem første platene, liker du ikke metallica lizm..?:)

stianr
18-12-2005, 12:13
Bare elsker nothing else matters, jeg...
Alt jeg vil ha og høre på :D

Stian

Anonymous
23-02-2006, 20:09
jeg hørte nettopp en ny metallica-låt og ble meget positivt overrasket. jeg synes de blir bedre og bedre. gammel metallica synes jeg suger. jeg har aldri likt tidlig metallica. hvertfall ikke de første fem platene. de kunne ikke spille ordentlig eller synge rent. jeg synes det går helt i utakt og er helt ustemt. kan ikke skjønne at noen kan høre på det egentlig. også synes jeg musikken går altfor fort og tekstene kan være nedbrytende. den nye låta (der james hatfeel står med englevinger og bar overkropp) synes jeg var fin. håper de fortsetter sånn og legger hardrocken bak seg. vi har jo sett hva hardrock har gjort med mange artister. de har dødd av narkotika og flørtet med satansymboler. så jeg ble veldig positivt overrasket av den nye metalica- videoen. skjønner ikke helt hva dere andre babler om. dere må jo være helt på jordet om dere synes de var bedre før :roll:

helt enig med deg der! den nye videoen der james hatfeel står med englevinger og bar overkropp er brillefin. den gjorde virkelig inntrykk på meg.