Se full versjon : breddescroll? neitakk!
-Lalaith
25-04-2005, 13:26
Hvorfor i allverden skal vi ha en breddescroll? alle lange tekster her ute har nå blitt så vanskelige å lese at det bare er så vidt jeg gidder. må jo sitte og rulle frem og tilbake ustanselig! Hva i all verden er poenget med dette?
dramamin
25-04-2005, 13:53
det er teit.
vi liker det ikke, vi heller.
Bredscroll kommer ann på hvilken oppløsning du kjører. Jeg har aldri trengt å bruke bredscroll hjemme.. Bare på skolen
Jeg tror siden er laget for 1024 oppløsning. kan hende det er innstilinger på nettleseren din osgå (kan prøve å fjerne bookmarks/favoritter o.l.)
har heller ikke det problemet...
men så har jeg widescreen.. mwaha. :)
Anonymous
25-04-2005, 19:04
uansett! bare fjern den!!! er ikke vits i å ha den der!
noveller blir et rent_helvete_ å lese! enten må man scrolle ned siden, SÅ bredde, SÅ opp igjen ,SÅ ned, SÅ bredde, SÅ opp og lese! blir GAL.
en enklere metode er å markere teksten men da blir det bare rot og æsj og fysj!
___ fjern breddescroll!!___
bare fiks nett-leseren eller skjermoppløsningen.
Jeg tviler på at det har noen med selve siden å gjøre, bortsett fra at den er designet for 1024pixel (som er standard her til lands fordi vi har så gode pc'er)
-Lalaith
26-04-2005, 15:54
jeg fikk nettopp bedre pc. det var da det kom breddescroll...
da er det leseren. Hvliken nettleser bruker du?
Er ikke overvettes begeistra for den der breddescrollen, jeg heller. ser liksom ikke poenget med den... er litt iveien. Men jeg har funnet en brukbar måte å løse problemet på hvis den absolutt skal være der (håper ikke jeg høres ut som en skikkelig bortskjemt bitch nå :P lol). sett scrollen på midten, så mister du ikke så mye av linjene. du får i hvertfall sammenheng... det funker i hvertfall sånn noenlunde for meg, som ikke er så intelligent at jeg har greie på oppløsning og instillinger og sånne greier ;)
ok, ne ting som jeg må vite, ER det bare tekstfeltet som har bredscroll, eller hele siden?
Hvis det bare er bredscroll på tekstdelen kan dere gå i leserens egenskaper og stille ned skrifstørrelsen en notch.
Hvis det er siden går det an å sette leseren på "strekk til skrivebordstørrelse" -går hvertfall på nyere lesere.
-Lalaith
27-04-2005, 10:56
tekstfeltet
-Lalaith
27-04-2005, 17:30
jepp.
har vel stort sett fått fiksa det.
Jeg viste at man kan skru ned fonten i egen nettleser, men da jeg endra en leif i profilen min i dag så jeg at man også har personlige innstillinger der man kan velge mellom et par fonter, str ogsåvidere på tekster. Artig.
-Lalaith
27-04-2005, 17:35
jepp. så det jeg også
greie greier
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.