PDA

Se full versjon : Dikt.no-samling 2006

korrupt
04-03-2006, 17:23
Jeg får gjøre CiViX en tjeneste og stille spørsmålet hans på nytt:

Er det interesse for en dikt.no-samling i år?

Det er helt klart at alle trenger mer informasjon om tidspunkt, sted, pris, program og liknende - men spørsmålet nå er om det er interesse for et slikt treff. Om det skulle vise seg å være det er jeg sikker på at CiViX så fort som mulig legger ut mer info.

Og til CiViX: vi forstår at du ikke har all informasjon nå, men vær så snill; gi brukerne omtrentlig info, i det minste. Stedet blir nok Sirdal, men pris og tidspunkt er fremdeles uklart.

stianr
04-03-2006, 18:30
Jeg kan ikke, hadde jeg kunnet hadde jeg nok ikke giddet uansett pga. at jeg bare er 14 år osv osv...

ludvig
04-03-2006, 18:50
Hva har alderen egentlig å si i denne sammenheng?

regnkyss
04-03-2006, 20:05
Spørs veldig når, hvor osv... og hvor mange som kommer. Men i utgangspunktet; veldig usikker.

i_dass
04-03-2006, 22:10
har jeg tid er jeg der!

eirikws
05-03-2006, 01:51
Eg kjem viss det blir. Eg bur rett her i grannelaget.

eventyr
05-03-2006, 02:13
det blir nok ikkje sirdal på meg,
men det hadde vore gøy å skipe noko for dei som er lokaliserte i oslo og omegn

vi får sjå

korrupt
05-03-2006, 02:34
Jeg kan heller ikke. Det blir for dyrt for meg.

alleycat
09-03-2006, 15:32
Hvor i Hòn er Sirdal?

Og i respons til den forrige tråden må jeg be deg lese siste linje i posten min igjen; "(og med dere mener jeg initativtager)"

ludvig
09-03-2006, 17:29
Vest-Agder ellernoe.

child
09-03-2006, 17:52
Trodde det låg i Rogaland. Som et kompromiss kan vi vel si at det grenser til Rogaland og Vest-Agder?

Er der du kjører "over fjellet" om sommeren når du skal fra øst til vest og vice versa.

ludvig
09-03-2006, 18:12
Ligger på grensen til Rogaland, men tilhører Vest-Agder.

Husker det i forbindelse med at en av disse vintersportskommentatorene hevded det var i Rogaland, så kom det mange henvendelser inn.
heh.

Baran
11-03-2006, 14:07
jeg kan ikke:(

men det hadde vært litt tøft med et oslo og rundt greie.

hurra

CiViX
10-04-2006, 18:16
Jeg har fortsatt lyst å arrangere dikt.no-samling hvis det er interesse for dette. Det er to alternativer, enten komfortabel overnatting på elevheim (2-mannsrom) eller overnatting i "gymsal" på medbrakt liggeunderlag og i sovepose.

3 måltider pr dag, samt alle skrivekurs, aktiviteter og underholdning er inkludert i prisen.

Vi korter ned samlingen med en dag. Hvis samlingen varer fra torsdag kveld - søndag, så vil pris for første alternativ bli ca kr. 2500,- pr deltaker. Pris for alternativ to blir ca kr. 1500,- pr deltaker.

Opplegg blir noe ala dette:
* Deltakerne ankommer torsdag ettermiddag/kveld. Det blir bli kjent aktiviteter og bålkveld med diktlesing under stjernene.

* På fredag starter vi med felles frokost og så rett på skrivekurs. Det vil bli satt av god tid til å jobbe individuelt. Det blir etterhvert lunsj, mer skrivekurs (eller foredrag) og middag senere. På kvelden blir det litteraturkveld med paneldebatt, diktlesing m.m.

* Lørdagen starter også med felles frokost og fortsetter med skrivekurs. Det blir lunsj, mer skrivekurs/egenarbeid/foredrag og middag. På kvelden blir det underholdning, gjerne stand-up/musikk.

* På søndagen blir det også felles frokost og en felles samling på formiddagen før deltakerne reiser hjemover, alle enige om at det har vært en spennende og lærerik opplevelse.

Samlingen vil bli på Tonstad i Sirdal kommune. Det ligger sånn noenlunde midt mellom Stavanger og Kristiansand. Sirdal ligger helt nord i Vest-Agder, på grensen til Rogaland.

Det er enkelt å komme hit. Du kan ta tog fra Oslo til Gyland hvor vi henter deg. Det er ca 35 min kjøring fra Tonstad. Du kan også ta fly til Sola (Stavanger) hvor vi kan hente deg eller du kan ta buss. Det er ca 1.5t kjøring. Du kan også reise med bil, alene eller sammen med andre. Det er vel ca 6-7t kjøring fra Oslo, 1.5t fra Stavanger, litt over 2t fra Krsand.

Hvis vi får minst 20 konkret interesserte vil jeg gjerne prøve å få til en samling i f.eks. 31. aug - 3. sept. Men da haster det å få avklart ting, så jeg må ha tilbakemelding om interessen i løpet av kort tid. Hvis vi ikke rekker det i år kan vi jobbe fremover mot en samling våren 2007.

Så, anyone interested? Spørsmål?

korrupt
10-04-2006, 21:27
Jeg skulle i utgangspunktet si bestemt nei fordi det ville bli for dyrt for meg, i form av tapt inntekt - men 31. august til 3. september hadde jeg ikke tenkt å jobbe uansett. Jeg ville valgt alternativet til 1500 kroner, så sant bare overnattinga er forskjellen.

Skal du sette en frist for å melde sin interesse (med omtrentlig sannsynlighet for endelig påmelding), slik at du vet om du skal gidde å få i stand noe? For så å følge opp med en ny frist med bindende påmelding (der det selvfølgelig er mulig å melde seg på selv om man ikke har meldt sin interesse tidligere)? Jeg skjønner at du vil ha svar "innen kort tid", men uten noe konkret å forholde seg til kan dette rett og slett bli for vagt til at du får oversikt over de som faktisk er interesserte i dette. Jeg foreslår at du setter en frist for uforpliktende påmelding, der det ikke foreligger noen økonomiske konsekvenser om man velger å trekke seg - for så å følge opp med en ny frist , med påmelding som faktisk er bindende. Og merk at selv om det ikke vil være økonomisk forpliktende å melde seg på til første frist, vil det ligge en viss moralsk forpliktelse bak, ved at man ikke melder sin interesse om man vet med sikkerhet at man ikke vil melde seg på.

Neste spørsmål handler om antall interesserte. Du sier at du ikke vil prøve å få til en samling med mindre du ser 20 eller fler konkret interesserte. Har du valgt såpass mange for å ha et visst slingringsmonn, siden det sikkert er færre enn de "konkret interesserte" som faktisk vil melde seg på, eller mener du at det ikke er noen vits i å arrangere treff med mindre 20 personer faktisk deltar?

Flott at du gir så gode forklaringer på hvordan man kan komme seg til Sirdal. Det er også veldig godt å se at du faktisk har en aktivitetsplan klar; det gjør det mye lettere å melde sin interesse.

CiViX
10-04-2006, 23:32
Jeg skulle i utgangspunktet si bestemt nei fordi det ville bli for dyrt for meg, i form av tapt inntekt - men 31. august til 3. september hadde jeg ikke tenkt å jobbe uansett. Jeg ville valgt alternativet til 1500 kroner, så sant bare overnattinga er forskjellen.

Ja, det er kun overnattingen som er annerledes.

Skal du sette en frist for å melde sin interesse (med omtrentlig sannsynlighet for endelig påmelding), slik at du vet om du skal gidde å få i stand noe? For så å følge opp med en ny frist med bindende påmelding (der det selvfølgelig er mulig å melde seg på selv om man ikke har meldt sin interesse tidligere)? Jeg skjønner at du vil ha svar "innen kort tid", men uten noe konkret å forholde seg til kan dette rett og slett bli for vagt til at du får oversikt over de som faktisk er interesserte i dette. Jeg foreslår at du setter en frist for uforpliktende påmelding, der det ikke foreligger noen økonomiske konsekvenser om man velger å trekke seg - for så å følge opp med en ny frist , med påmelding som faktisk er bindende. Og merk at selv om det ikke vil være økonomisk forpliktende å melde seg på til første frist, vil det ligge en viss moralsk forpliktelse bak, ved at man ikke melder sin interesse om man vet med sikkerhet at man ikke vil melde seg på.

Ja, la oss sette fristen til 21. april.

Neste spørsmål handler om antall interesserte. Du sier at du ikke vil prøve å få til en samling med mindre du ser 20 eller fler konkret interesserte. Har du valgt såpass mange for å ha et visst slingringsmonn, siden det sikkert er færre enn de "konkret interesserte" som faktisk vil melde seg på, eller mener du at det ikke er noen vits i å arrangere treff med mindre 20 personer faktisk deltar?

Basert på tidligere samlinger har vi konkludert med at 20 deltakere er minimum. Blir det færre enn det er det vanskelig å argumentere for å få støtte fra kommune/fylke/stat siden det hele virker litt for puslete. Så jeg setter en absolutt grense ved 20 konkret påmeldte. Det betyr at det bør være minst dobbelt så mange som seriøst mener at de ønsker å melde seg på.

Flott at du gir så gode forklaringer på hvordan man kan komme seg til Sirdal. Det er også veldig godt å se at du faktisk har en aktivitetsplan klar; det gjør det mye lettere å melde sin interesse.

Vel, vi har gjort dette noen ganger før og har etterhvert fått en grei plan. Samtidig gjør vi en del endringer i opplegget basert på tidligere deltakeres tilbakemeldinger og våre egne erfaringer.

Jeg er blitt litt gira på dette nå, og lager en ny tråd.