PDA

Se full versjon : Irritasjonsmomenter i filmer

nøtteliten
07-05-2009, 17:00
Siden jeg er i et irritertoveraltverdenerendigerbæsjhumør, og ikke engang kan glede meg over film/seriesamlinga mi, så har jeg funnet flere ting som irriterer meg i filmer. (Jada, jeg kan jo la være å irritere meg over det, men det får meg i bedre humør)

1. At folk alltid klarer å hoppe unna i tide og at bilen eksploderer som om den var stappa med flybensin. Fantastisk god timing...
2. At alle politifolk er feite, prater med mat i munnen (fortrinnsvis en donut med pastellglasur på)
3. At alle utenlandske folk alltid snakker engelsk, selv når de er alene sammen.
4. Disse forb... lattermaskinene i amerikanske sitcoms. Å nei, publikum er jo så dumme at de ikke forstår når noe morsomt blir sagt...
5. At når folk blir tatt til fange av den syke psychomorderen, så blir de ikke gjort av med en gang. Neida, galningen må avsløre planen sin, og i det han skal kverke dem, så kommer alltid helten til unnsetning.
6. Alle bygninger har et fantastisk ventilasjonsanlegg som man selvsagt kan gjemme seg i og det går helt lydløst for seg.. Særlig...

Hva med dere... Noen flere observasjoner?

Trym
07-05-2009, 19:40
1. Alle asiatar er dritflinke i karate, og liknande
2. Alle heltane er sjukt mykje sterkare, uthalden og sjukt mykje flinkare til ikkje å bli truffa av knyttnever, sverd, kuler, haglskót, osb. enn alle andre
3. Dei bruker 25-åringar til å spela 18-åringar

Var dei eg kom på i farta.

Moirae
07-05-2009, 19:56
Oh, denne tråden likte jeg :)

- at mannen alltid må fortelle kvinnen å hoppe, dukke, løpe etc når ting eksploderer og folk skyter mot dem etc...no shit...

- så the boat that rocked på kino... Logisk brist i at hoffmanns karakter flopper opp av vannet med den store magen, når vi alle vet at han egentlig hadde blitt dratt ned av suget når skipet synker...

- at slanke, velformede, pene kvinner synes feite, hårete mannfolk er kjempe deilige...

nøtteliten
07-05-2009, 23:28
Og han Caine i CSI Miami irriterer vettet av meg. Han skal alltid ta av solbrillene, myse mot horisonten og komme med en elendig one liner... ralll...

Når en person går ut av et hus, så snur han/hun seg bestandig mot huset og ser tankefullt på det. I alle fall i såper...

Moirae
12-05-2009, 21:03
At de lager mat og serverer te/kaffe - men de drikker/spiser jo ALDRI! Og så takker de for teen etterpå!?!

Hollywoods fremstilling av familien. Apple-pie and all that shit.

Jeg kan ikke fordra unger i amerikanske filmer som sier "yes mummy, yes daddy" med søte stemmer, når de blir fortalt hva de skal gjøre. SÆRLIG...

Og jeg blir kvalm av fedre i filmer som sier "son" på slutten av hver setning til sønnene sine.

Oliven
13-05-2009, 11:14
at de bare legger på telefonen, ingen sier hade, og ingen synes det er rart at personen de snakket med bare slang på røret.

at kyssescener i regnet blir romantiske og ingen fryser eller taper sminken.

i norske filmer; ' faen ass '

nøtteliten
17-06-2009, 11:34
Og at de går inne med sko. Veit at det er vanlig i USA at de ikke tar av skoa, men det er like fullt ekkelt med sko på bordet.

At når personene tydeligvis nettopp har hatt sex, og noe plutselig skjer og de hopper ut av senga, så er de påkledt med truse, topp eller noe sånt. Får et mentalt bilde av at de har raska på seg truser og klær under dyna rett etter sexen.

At de sier son of bitch om nesten hver skurk de har med å gjøre.

moztiq
17-06-2009, 11:50
Noe jeg HATER er når de på morgenen ligger og snakker til hverandre; puster hverandre i ansiktet og kysser mye. Morgenånde:ops:
Fint med mårrakos, men ja.
Og damene er ofte nysminka når de våkner :P Naturlig!

Og når de liksom leser høyt dersom de skriver mail eller brev eller noe. Jeg SKJØNNER jo hvorfor det blir sagt høyt, men agh!

Moirae
17-06-2009, 12:00
Etter heftige slosskampscener så er det nesten ikke en dråpe blod å skimte, blåmerker eller hevelser i de pene ansiktene deres...

Når skuespillet blir nesten FOR naturlig: i filmen Doubt griner den ene dama og det renner snør fra nesen hennes, og det er greit nok. Men hun tørker det ikke! Det bare renner nedover til munnen...neeeiii!!! :'(

nøtteliten
17-06-2009, 12:03
Også for ikke å glemme i norske filmer, når dama kommer med bekjennelsen om at hun innerst inne elsker fyren:

-Men fa**, heller, idiot. Jeg ELSKER deg jo!!! *sinna tramping og stamping på gulvet*

Og at de klarer å identifisere the bad guy midt i en stor folkemengde på grunnlag av et dårlig kornete bilde som er tatt fra månen av en totalt sveiseblind ape. For de har datautstyr som kan zoome og forstørre og skarpne bildene, må vite.

At det kommer sånne lyder når de trykker kode på dataen. Sånn dyt, dyt, dyt.

Øredøvende eksplosjoner i universet. Enhver idiot må jo forstå at når det ikke er luft i universet, hvordan kan da lyden forflytte seg?

Moirae
17-06-2009, 12:10
Også for ikke å glemme i norske filmer, når dama kommer med bekjennelsen om at hun innerst inne elsker fyren:

-Men fa**, heller, idiot. Jeg ELSKER deg jo!!! *sinna tramping og stamping på gulvet*

He,he,he ;)

Eller en sånn Pia Tjelta replikk: "elske du meg ichkkje lengåR?"

nøtteliten
17-06-2009, 12:13
Åh, ja, det gir meg fnatt!!! Glem ikke den tunge pustinga i kjølvannet. Får nesten lyst til å spørre om hun trenger astmamedisinen sin.

For ikke å glemme at ifølge norske filmer er landsbygda et sammensurium av mørke hemmeligheter, hjemmebrent og minst to eller ti bygdetullinger som er resultat av selektiv innavl.

Moirae
17-06-2009, 12:17
[QUOTE=nøtteliten]
Og at de klarer å identifisere the bad guy midt i en stor folkemengde på grunnlag av et dårlig kornete bilde som er tatt fra månen av en totalt sveiseblind ape. For de har datautstyr som kan zoome og forstørre og skarpne bildene, må vite.

*latterkrampe*!! :-D

Moirae
17-06-2009, 12:20
Jeg synes dette med norske bygder og innavl er ganske treffende jeg da ;) de små i hvert fall... Ho,ho... ;)

Nynner muppet sang "your wife who's also your brother... I'm my own grandpa!"

nøtteliten
17-06-2009, 12:23
Fnis. Kanskje noen små mørke vestlandsbygder hvor senteret er det lokale bedehuset og plassen bak skauen... Men er jo selv oppvokst i en liten bygd, da, kjenner meg ikke helt der. Men kanskje bygdene på østlandet er annerledes? Eneste som stemmer helt med bildet er den ustoppelige strømmen av himkok.

Moirae
17-06-2009, 12:29
Jeg kommer fra by på vestlandet, og bodde deretter i en småbygd omringet av andre småbygder... (også vestlandet). Amerikanske hillbillies er peanuts til sammenligning. Så "flyktet" jeg til oslo ;)

Jeg tror det har med hvor innestengt bygdene er. Er de ved kysten eller har gode transport muligheter får de naturlig nok nytt blod og impulser.

nøtteliten
17-06-2009, 12:30
Nynner muppet sang "your wife who's also your brother... I'm my own grandpa!"
:D:D Mamma og pappa er firmenninger. Kanskje det er noe i den myten likevel... Men har hittil ikke oppdaget noen ekstra kroppsdeler og noen eksepsjonelle talenter innenfor banjospilling. *teller tær: en to tre fire fem seks syv åtte ni ti elleve tolv* Nei, her er alt som det skal være.

Jepp, jeg flykta og til storbyen, hihi.

nøtteliten
17-06-2009, 12:57
Jeg tror det har med hvor innestengt bygdene er. Er de ved kysten eller har gode transport muligheter får de naturlig nok nytt blod og impulser.
Jepp. Sant nok det. Men irriterer meg over at det er så innihampen overdrevet i filmer. Slik den norske landsbygda blir framstilt, så skulle man tro at store deler av den norske befolkningen bedriver blodskam og hor mens de spiller trekkspill og gulper i seg hjemmebrent på bakrommene på bedehusene. Og at de har minst et lik i hvert kleskap. For å ikke glemme mangelen på tannhygiene og tennene, både på innbyggerne og de førnevnte likene i kleskapene.

Men, ja, har vært i diverse bittesmå bygder på nordvestlandet hvor man kan begynne å lure på om det er tilfelle. Men heldigvis er det vel bare unntaket.. :ops: Håper jeg...

humaniac
29-06-2009, 19:51
Og han Caine i CSI Miami irriterer vettet av meg. Han skal alltid ta av solbrillene, myse mot horisonten og komme med en elendig one liner... ralll...

Når en person går ut av et hus, så snur han/hun seg bestandig mot huset og ser tankefullt på det. I alle fall i såper...

Jeg hater Horatio Caine. Hvis jeg skulle drept noen hadde det vært ham.

nøtteliten
30-06-2009, 09:32
Hater ikke ham, men misliker ham sterkt, ja. Har du sett den glimrende parodien som Jim Carrey gjorde av Caine? :D:D

http://www.youtube.com/watch?v=glvGfQnx3DI

humaniac
30-06-2009, 20:36
Hater ikke ham, men misliker ham sterkt, ja. Har du sett den glimrende parodien som Jim Carrey gjorde av Caine? :D:D

http://www.youtube.com/watch?v=glvGfQnx3DI

hahaha, ja

nøtteliten
10-07-2009, 19:43
Satt og så en av favorittseriene mine, da jeg kom på en ting som irriterer meg grassat langt inn i gamperæva. At russere ofte blir framstilt som en gjeng med dåsemikler som har tvilsomme motiver, alle som en. Og amerikanerne er selvsagt så heltemodige, tøffe og så edle som nedlater seg til å samarbeide med disse folka. Den kalde krigen er over, og fortsatt lages det tv-serier hvor russere blir framstilt som underlegne, kyniske og dumme eller som gale onde vitenskapsfolk. Og dukker det opp et anstendig eksemplar av sorten så er det en vakker vitenskapsdame som er så presset i dilemmaet mellom sine KGB-nazioverordnede og de edle amerikanske redningsmennene/heltene eller hvadetnåerdeer. Eller en som er kjekk og grei utad, men som har minst ti skjulte agendaer på gang.

Et annet eksempel; en kommentar i en film, kommer ikke på navnet;

Europeere dusjer mindre og barberer seg aldri under armene. Jadda...

Vel, er bare litt pissed av alle disse stereotypiene som alltid går igjen i amerikanske filmer. (spesielt om dem fra andre land)

holybear
12-07-2009, 13:19
"Seriose" action/voldelige filmer hvor helten dor til slutt.