PDA

Se full versjon : Til redaksjonen?

Draco
12-05-2005, 15:11
Hei...
Jeg synes egentlig dere i redaksjonen er digg :D , men jeg er ikke lenger sikker på det. :evil:
Jeg har konto på dikt.no som dikter og forfatter, men for tiden har jeg fått meldinger av en venn som føler seg plaget av en i redaksjonen. I dag sente hun meg melding om at nå var det enda en som plaget henne. Hun sa også at tre tekster hun hadde skrevet var infor slette lista, men det hun fortalte var litt av et sjokk siden en av tekstene faktisk hadde vært inaktiv :!:
Jeg bare lurer på hvorfor dere plager henne slik og tekstene er jo bra selv om titlene kanskje ikke helt faler i smak :?:
Er det sant at dere kan bryte dere in på inaktive tekster, og i så fall hvorfor?

Hilsen en som likte dere... :roll:

SadEyes
12-05-2005, 15:39
du må nesten komme med litt mer konkrete "bevis" for at vi kan gjøre noe. få din venn til å bruke support-skjemaet det finnes link til på forsiden, og be henne om å sende meldingene/kommentarene som gjør at hun føler seg plaget + forklare hva som har skjedd. hun kan også nevne titlene på tekstene som har blitt lagt til sletting slik at vi eventuelt kan forklare hvorfor de har blitt slettet.

vi har ikke tilgang på de inaktive tekstene, så jeg vet ikke hva som har skjedd der.

Draco
12-05-2005, 15:59
Jeg lurer også...
kan noen plis forklare det hvis de vet det?
Har dette kanskje vært et lovbrud og at "personen" brøt seg in på den inaktive teksten? :cry:

IceRose
12-05-2005, 18:34
Det er helt og holdent sprett umulig for oss å gå inn på deres inaktive tekster.

Tre medlemmer av redaksjonen er såkalte administratorer, og disse kan gjøre en smule mer enn resten. Bl.a. endre personers profil, passord o.l. Men vedkommede kan ikke se det NÅVÆRENDE passordet. Så si at jeg (for jeg kan gjøre dette) endret brukerens passord til OMGOMG og logget inn som henne, aktiverte en av hennes inaktive tekster, ga den kommentarer og deretter slettet teksten. Ok. Så langt er det faktisk mulig. Men så kommer det umulige:

Jeg leser brukerens tanker og endret deretter passordet tilbake til slik det stod før, uten å ha peiling på hva dette var i utgangspunktet.

En annen ting er at eieren bak siden logger ip'er og lignende og vi kan faktisk bli anmeldt for abuse for å gjøre slikt, så det er ingen som er dumme nok til å ønske å gjøre noe sånt eller langt mindre forsøke å gjøre noe slikt.

Det er altså (for å oppsummere)

a) ikke mulig å gjennomføre

b) ikke verdt det, for vi ville glatt bli tatt for det

Sylvian
12-05-2005, 19:30
Og at den såkalt "trakkasserte" her ikke gjør noe annet med saken enn å oppføre seg prepubertalt og totalt irrasjonelt sier en del. Jeg skal ikke legge skjul på at det er meg venninna di ikke liker. Men noen ting skal være klart:

A: Ingen trakkasserer henne
B: Jeg merket tekstene hennes for sletting pga regelbrudd som ikke hun brydde seg med, selv etter gjentatte advarsler. Slikt kan medføre ban.
C: Hun bør vokse opp
D: Hun tror jeg er jente, selv om det klart står i profilen min at jeg er mann (D'oh!)
E: Du har INGENTING med dette å gjøre.

ludvig
13-05-2005, 07:11
Draco: Tror du har misforstått det å bli plaget. Hvis vi sletter tre tekster av en forfatter som bryter med reglementet så er ikke det å plage. Tekstene som har blitt slettet kan ikke ha vært inaktive, enten er det en bug etter at nye dikt.no ble åpnet, eller så er det pisspreik fra vedkommende.

Sylvian
13-05-2005, 12:51
Jeg stemmer for pisspreikteorien din Luvig.

Draco
13-05-2005, 14:10
Så du er vist denne personen Sylvian :?:
Hun sa ikke hvem det var, bare at hun ikke likte deg... :oops:
Uansett jeg lurte for det meste bare på dette om det gikk an å gjøre, men enda et som står igjen. :?
Hvorfor går det ant? Jeg hører at tre kan gjøre dette, og jeg er ikke helt sikker på om jeg liker at det kan skje... og hvorfor gikk du in på den inaktive teksten hennes Sylvian og ga kommentarer :?:

SadEyes
13-05-2005, 14:46
herregud, er du helt tett? INGEN HAR VÆRT INNE PÅ DE INAKTIVE TEKSTENE.

jeeeeezez.

IceRose
13-05-2005, 15:12
Det går an for tre stk å endre passord i tilfelle dere skulle glemme passord OG ha ubrukelig epostadressse i profilen deres, da kan vi nemlig hjelpe til slik at dere fortsatt får tilgang til kontoen din. Til dags dato har admin på dikt.no gått inn på noens profil EN ENESTE gang. Det var da jeg skulle teste hvordan det virket helt i starten av nye dikt.no, og jeg brøt meg inn på selveste Sylvians profil (med hans velsignelse).

Ingen, ingen, ingen. Har ALDRI NOENSINNE, IKKE PÅ VILKÅR, ABSOLUTT ALDRI SKJEDD, KLIN UMULIG... nå falt jeg av. Men ingen har gått inn på noens inaktive tekster. Det er ikke blitt gjort. Det har aldri blitt gjort. Og det har heller aldri blitt misbrukt.

Er det klart nok?

Sylvian
13-05-2005, 15:36
Jeg har vært inne på en AKTIV tekst og kommentert, poengtert og sintet meg.
Få det inn, en gang for alle, JEG HAR IKKE ADMINRETT PÅ DISSE SIDENE!

I DEMAND SATISFACTION! THIS IS SLANDER, AND I DO NOT LIKE IT...

Draco
13-05-2005, 16:26
Hei igjen...
vennen min har fortalt meg at den inaktive teksten igjen er infor sletting :?:
Bare lurer når jeg spør dette, men hvem er de tre som kan gjøre dette :?:

Draco
13-05-2005, 16:29
Hvem kan gå inn bare for å få en inaktiv tekst til å bli slettet egentlig?
Bare mange tanker som kommer in når jeg hører dette... og jeg får nesten ikke lyst til å legge ut tekster mer på dikt.no...

IceRose
13-05-2005, 16:34
Så la vær.

Teknisk support til hotmail kan sikkert lese eposten din også, men mest sannsynlig vil de få bank og sparken om de gjøres. Jeg forklarte hvorfor. Og jeg forklarte i hvilke tilfeller sån vil bli gjort. Det er ikke bare bare å gjøre det, det krever litt. Og eieren av dikt.no (som alltid har brukermassens beste i sinne) vil logge våre IP'er om vi misbruker vervene vi har. Og da vil vi glatt bli kastet ut av redaksjonen, dikt.no og meldt til Abuse (med sjansen for å miste internett oppkobling feks).

Så gjenstår det: Skriv til eieren av dikt.no på post@dikt.no og fortell ham hva som bekymrer deg. Så kan du få ham til å sjekke om dette har blitt gjort på egen hånd, ettersom du ikke tror oss.

Sylvian
13-05-2005, 18:57
Jeg er drit lei av dette. Den teksten var ikke inaktiv, om den hadde vært det hadde jeg ikke kunne merket den. Jeg tror venninna di digger å være martyr, og at hun er ute etter oppmerksomhet.

Jeg for min del har fått nok nå.
Hvis det er noe hun kicker på, så kan hun tale sin egen sak Draco. Dette har ikke du noe som helst med.

-Lalaith
14-05-2005, 14:19
Jo, teksten var innaktiv men fordi du gikk inn på den via din gamle kommentar fra gitte kommentarerlista di, så kom du allikevel inn på den og kunne dermed markere den for sletting. dette er en feil vi nå har oppdaget og det vil vel bli fiksa så fort som mulig, regner jeg med.

Lacuna
14-05-2005, 15:51
Altså er det ikke en vandetta mot forfatteren, men en feil på systemet som ikke vi visste om.

Tekstene ble slettet fordi de brøt med reglene, og når hun ikke gidder å rette på det, til tross for advarsler, da blir teksten(e) slettet/merket. Jeg kjenner ikke noe til denne forfatteren, har aldri lest noe, eller hørt noe fra henne før, men merket likevel tekstene for sletting. Fordi de brøt med reglene. Sylvian kan kanskje være en dust, og han er stor i kjeften, det vet han jo selv også, men han er fremdeles rettferdig i slettingen sin, og slettet ikke noe som ikke burde slettes.

Vil vennen din kjefte på noen, får hun sende en sint mail til civix, så han får rettet på dette.

Draco
17-05-2005, 18:38
Vel... du var bare et tilfeldig offer for sinne siden du ga en dårlig kommentar den dagen.... :twisted:
Og raseri er sjeldent en ekte følelse, så jeg bare sa hva jeg mente i det øyeblikket. Gidder faen meg ikke å holde kjeft helle tia, spez ikke på nett.
Så da sa jeg bare det jeg mente om saken og det er det. :lol: (Men du flippa nærmest av at noen ikke liker deg) :lol:
Uansett... er du sikker på at du er en ekte gutt (du snakker ikke akkurat som en vanlig, normal gutt) :?:
Nei da... nå tuller jeg bare og snakker vås... :oops:
uansett.. det jeg prøver å komme frem til er at jeg ikke på femti uendeligheter kommer til å si noe som kan minne om unnskyld... :twisted:
Mvh meg (en du sikkert hater av helle dit hjerte) :roll:

-Lalaith
18-05-2005, 13:03
et par ønsker:

1. draco: kan du lære deg dobbel konsonant?
2. draco: kan du kutte pittelitt på smilyene?
3. Kan denne tråden snart få sin velfortjente død?