Se full versjon : Ka e dit mål, din vei i livet? Kordan vil du leve dit liv?
Må bare se ka slags ting som kan være...
Dokker vet. Det man e og kordan det fungre. :P
Jeg lever for ondskapen. Den Onde er min herre og mester, jeg gjør som Den Onde befaler.
Tja, jeg vil leve mitt liv slik at jeg hver dag lever tro mot meg selv, Gud og mitt potensiale i forhold til meg selv og min medmennesker og nærmeste. Om jeg alltid lykkes er tvilsomt, men det er målet:)
det var godt sagt
Takk skal du ha :D
Eg lever epikureisk.
(måtte slå opp i ordbok.enno først, men så fant jeg ut at)
kunne ikke sagt det bedre selv :P
Okei...
høre at dokker har et stort liv... :?
-e det nån med nåka større?- (hviske lavt)
jeg har planer om å bli norges beste kulturarbeider!
(men da må jeg klare å bli litt mindre kontrollfrik når det kommer til dekor først)
også skal jeg bli rik da... bare sånn at jeg får meg et hus...
:D
Har lyst å studere musikk. Komposisjon eller noko sånt.
dramamin
22-03-2006, 02:26
eg lev for å ha det bra.
Anonymous
22-03-2006, 06:24
Må bare se ka slags ting som kan være...
Dokker vet. Det man e og kordan det fungre. :P
eg byrjar å misse motet. eg veit ikkje lengre kva eg gjøyr ellar kvorfor eg er til. men det har skjedd føyr. livet er ein karusell; før eg veit ordet av det så hugsar eg igjen kvifor eg er her. så da skal eg koma sterkt tebake!
-Lalaith
22-03-2006, 11:18
Jeg for min del skal bli skuespiller. også skal jeg reise. masse. og jeg skal lære meg så mange språk at folk hever øyenbrynene og måper når de hører det. Også skal jeg være lykkelig med min kjære, og, nevnte jeg det? bli kjemperik.
Jeg har mange mål i livet, men jeg er en planlegger av natur. Jeg planlegger ting årevis i forveien. (OK, nå er det snakk om store ting, som f.eks. utdannelse - jeg klarer fint å ta en spontan kinotur og jeg får ikke anfall om jeg får uanmeldt besøk).
Enkelte av målene mine er kanskje mer realistiske enn andre, og de litt mindre realistiske kan vel kanskje kalles ønsker. Jeg vet ikke. Om jeg kaller dem mål gir jeg dem ikke helt opp.
For min egen del vil jeg gjøre det godt på skolen (dette blir det klart vanskeligste), slik at jeg faktisk føler at jeg kan noe den dagen jeg sitter med vitnemålet i hendene.
Jeg har også lyst til å dra på utveksling til et spennende land, gjerne Sør-Afrika eller et eller annet land i midtøsten. Dette er jeg ikke helt sikker på om jeg får til, så jeg har også lyst på et utenlandsopphold som ikke har noe med skolegang å gjøre; til et sted som er litt annerledes, sammenliknet med Norge.
Jeg vil også unngå å få en tankegang som bare sier "profitt, profitt, profitt!".
Jeg vil skaffe meg en utfordrende jobb slik at jeg faktisk må bruke hodet hver dag. Jeg vil ikke ha en jobb der det faktisk er mulig å innta autopilotmodus. Jeg trenger å bryne meg litt slik at jeg ikke sovner helt. Jeg har heller ingen sterk trang til å kun jobbe i Norge.
Jeg vil også bli flinkere i tysk, og jeg vil bli (så godt som) feilfri i persisk/farsi, skriftlig og muntlig.
Når det gjelder overordnede mål; mål som stikker litt dypere, vet jeg ikke helt hvordan jeg skal formulere meg, selv om tanken bak er ganske enkel. Noe i retning hva Keisha sa vil jeg ikke miste meg selv, og jeg vil heller ikke overkjøre andre.
jeg vil vekk.
denne byen smuldrer meg snart opp. og for øyeblikket har jeg ikke noe annet mål.
jeg vil vekk.
denne byen smuldrer meg snart opp. og for øyeblikket har jeg ikke noe annet mål.
akkurat slik eg òg har det for tida
jeg skal leve av å skrive. også skal jeg nå nirvana.
jeg mener at når noen åpner en tråd med et såpass omfattende emne som dette faktisk er, så kan de bruke litt tid på å skrive litt selv også. dersom man er så interessert i noe at man vil starte en diskusjon på det så bør man ha tenkt nok gjennom det til å ha litt å bidra med selv.
jeg mener det er tafatt å si: "hva er meninga med livet? diskutér!" og deretter overlate resten til andre. vi har mange meningsløse tråder i dette forumet, men de kunne vært bedre dersom den som starta tråden var litt engasjert. (her vil jeg faktisk trekke frem sylvian som et positivt eksempel: jeg har lagt merke til at han følger litt med i trådene han har startet og kommer med innspill underveis.)
og når man ser hvor omfattende svar f.eks. korrupt har gitt i denne tråden så bør det gis mer respons, og spesielt da fra den som faktisk stilte spørsmålet i utgangspunktet. DA kunne ting blitt mer interessante.
men kan hende det bare er meg som irriterer meg over dette.
jeg mener at når noen åpner en tråd med et såpass omfattende emne som dette faktisk er, så kan de bruke litt tid på å skrive litt selv også. dersom man er så interessert i noe at man vil starte en diskusjon på det så bør man ha tenkt nok gjennom det til å ha litt å bidra med selv.
jeg mener det er tafatt å si: "hva er meninga med livet? diskutér!" og deretter overlate resten til andre. vi har mange meningsløse tråder i dette forumet, men de kunne vært bedre dersom den som starta tråden var litt engasjert. (her vil jeg faktisk trekke frem sylvian som et positivt eksempel: jeg har lagt merke til at han følger litt med i trådene han har startet og kommer med innspill underveis.)
og når man ser hvor omfattende svar f.eks. korrupt har gitt i denne tråden så bør det gis mer respons, og spesielt da fra den som faktisk stilte spørsmålet i utgangspunktet. DA kunne ting blitt mer interessante.
men kan hende det bare er meg som irriterer meg over dette.
nei. har også tenkt på det.
jeg vet ikke om jeg har noen mål for øyeblikket. kanskje bare å komme meg (psykisk) helskinnet gjennom dette året (ok, fram til juni, og så november. det skal nok gå bra).
jeg vil fortsette å være lykkelig på min måte, selv om det betyr at jeg er ulykkelig på andre punkter. noe må en ofre.
har ingen drømmer om å vinne ære og berømmelse, i alle fall ikke ennå.
ellers, tja, være der for andre; være en god venn (selv om det ikke alltid nytter), kjæreste, familiemedlem, men også en god støttespiller for meg selv. det siste tror jeg kan bli det vanskeligste.
dette blir bare babbel, aner ikke hvorfor jeg skrev det. det er vel ikke alt en skal skjønne.
Det virke som dæm fleste har store mål... :P
Anonymous
23-03-2006, 16:03
ja, som min en gang fire år gamle lillebror fortalte meg: "i morgen har jeg store planer!" og min stillhet han besvarte med: "jeg skal finne en skatt!". jeg blir rørt bare med tanken. stakkars uvitende unge mennesker... alt dere vil finne er jord og atter gjørme!
ja, som min en gang fire år gamle lillebror fortalte meg: "i morgen har jeg store planer!" og min stillhet han besvarte med: "jeg skal finne en skatt!". jeg blir rørt bare med tanken. stakkars uvitende unge mennesker... alt dere vil finne er jord og atter gjørme!
eller kanskje er det dem som faktisk kan finne skatter i jorden og gjørmen? :|
godt på vei til å bli vara-verdenshersker og diktator.
utenom det, overleve studiene her, komme meg til et sted hvor jeg kan praktisere min.. eh.. hva skal man kalle det...?.. kunst? heh.. praksis.. hehe..
Lyst å leve alle mine dager lykkelig og glad sammen med min fantastiske kjæreste.
Hva jeg vil med livet?
Hard nøtt, men jeg må si at jeg vil hjem...
Hvor nå enn det er...
Mitt mål er å forplante seg. Det er også det jeg mener hele menneskehetens mål er. Klarer jeg ikke det, så har jeg sviktet menneskeheten.
Mitt mål er å forplante seg. Det er også det jeg mener hele menneskehetens mål er. Klarer jeg ikke det, så har jeg sviktet menneskeheten.
pule altså:P
Har alt notert målet mitt i en post lenger oppe og det har ikke endret seg noe nevneverdig. :)
Doktoren
04-04-2006, 11:10
Klisjé er at veien er målet, me vet'kje kor me skal, men me veit at me når det.
pule altså:P
Alltid skal du ødelegge når folk prøver å være politisk korrekt..
Bare tuller.
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.