PDA

Se full versjon : Sommermusikk

ludvig
07-06-2009, 12:39
Tror ikke det finnes noe tråd om dette.

Poenget mitt er hvertfall;

Finnes det noe musikk som minner deg om sommeren, eller som du hører på spesielt mye når det er sommer? Hvilken sang, hvilket album, hvilken artist forbinder du med sommeren?:)

holybear
09-06-2009, 12:10
Hva bedre enn sunshine pop?

The Free Design, The Association, The Beach Boys, Harper's Bizarre, The Archies, The Ohio Express, Edison Lighthouse, The Mamas and the Papas, The Turtles, The Monkees, The Left Banke, The Cyrkle, The Lovin' Spoonful, The 5th Dimension, Jan & Dean, etc :)
Du er best tjent med en samleplate av de fleste av disse da fokus ofte la mer pa singler enn album, men Pet Sounds og Friends av The Beach Boys er helstopte verk.

Generell vestkystpop inkludert Paisley Underground (alt fra California) smaker og sommer for meg.
Love, The Byrds, Beachwood Sparks, The Rain Parade, Oingo Boingo, The Dream Syndicate, Three O'Clock, Green on Red, Wall of Voodoo, The Beat, etc :)
Jeg orker ikke nevne album, men du styres rett hvis du slar dem opp pa allmusic.

God Country Rock passer og.
Pure Prairie League (de to forste med Craig Fuller!), The Eagles, Poco, Rick Nelson and the Stone Canyon Band, American Flyer etc :)