Se full versjon : Klær; hva er fjortiss og hva er umoderne i dine øyne?
Dette er noe jeg rett og slett lurer på. og som er morsomt å diskutere.
Jeg tenker nok disse tightsene som går til midten av leggen,
jeanstights, nagler i hytt og pine, uggs, oversized dunjakker, sopphår oog
teite beskjeder på t-skjorter.
nøtteliten
16-06-2009, 23:37
Uhm. Syns at pysjbukser på skolen er litt fjortiss. :DOg sånne søte blondetopper med myyyyyye kløft sammen med stygge joggebukser, toppet med orange brunkrem med hvit stripe rundt halsen og høysåtehår er skikkelig fjortiss. Ser nok av disse jentene når de er på vei hjem fra skolen, selv om det er so last year.
Diamantmønster på jeans. (Også tegn på kvinne i overgangsalderen) ;)
Foundation på leppene også - for å sikre seg en plettfri beige look.
Falske vitton vesker med blekkulf refleks på.
Beltespenner som sier sexy babe/hunk på eller lignende.
En stripe i håret som er blått eller rosa eller noe. Ytterst få som mestrer den stilen.
nøtteliten
17-06-2009, 11:29
De digre rutete hettegenserne, ultrablondtblondt hår. Og for ikke å glemme flere ukers maskaralag.
Moirae nevnte foundation på leppene, noen mestrer det og kan se fine ut, men det er mange som ikke mestrer det, enkelte har altfor blek foundation og ser ut som om de har pudret leppene med hvetemel.
Hysterisk overforbruk av søte accesoirer, som hello kitty, pucca og diverse japanske ting.
en nude look kan være riktig fint,
men det finnes ikke noe verre enn nå man ser jenter smøre foundation på trutemunnen. det finnes da leppestiftert som gjøre det hele bedre.
logoflashing er også ille. magetopper.
sekker som henger over rumpa med hilsner ' hei hora mi! jeg elsker deg! koz karro! '
nøtteliten
17-06-2009, 13:47
Ikke akkurat klær, da, men nevner det som fjortissfenomen. De bildene av fjortissene på Nettby, Facebook og andre nettsamfunn, hvor de har stilt seg på badet med utringning ned til navlen, puppene klint opp i fjeset med trutmunn og som gjerne gjør v-tegnet oppi puppene. Og noen har blåst opp tyggisboble. Jeg er ikke mor, og eier ikke morsinstinkt, men merker at jeg har lyst til å bare filleriste dem og ta på dem burka.
Enda verre, dem som har tatt bilde av seg selv, fortsatt inne på badet, men du ser at de har strakt armen ut for å ta bilde, og man ser blitsen i bakgrunnen.
hehe, finfin beskrivelse. :)
det er utrolig hva de klarer å pushe opp. magisk undertøy, hmm?
nøtteliten
17-06-2009, 18:18
Yep. Lurer på hvor de får tak i slikt undertøy??? Vil ha sånt jeg og... :kre: Fint å få dyttet ting litt på rett plass. Dog ikke så høyt opp at man ikke kan se ansiktet for bare pupper.
humaniac
29-06-2009, 19:48
Jeg syns ordet fjortiss er ganske fjortiss. Når det gjelder 'umoderne' har jeg egentlig ingen formening. Jeg syns enhver stil kan være tidløs så lenge den er gjennomført. Mye av den generelle oppfatningen av stygt kan være kult
Ser jeg flere som bare går i tights og en litt lengre t-skjorte skriker jeg.
Jeg er forsåvidt enig med humaniac. Ang "umoderne" driter jeg i hva som er moderne, jeg kan ikke fordra konformitet. Jeg lister mer opp hva jeg synes er stygt ;)
jeg synes faktisk det er litt fint om folk forteller hva de mener er umoderne,
om det er ting jeg ikke er klar over selv, så er det jo absolutt bra om andre forteller.
jeg er for personlig stil,
men igjen, vil ikke se utdatert ut heller.
skulle kanskje omformulert det til ' stygt...'
ja, tights er ikke bukser, slik mange bruker dem som.
humaniac
07-07-2009, 19:15
jeg synes faktisk det er litt fint om folk forteller hva de mener er umoderne,
om det er ting jeg ikke er klar over selv, så er det jo absolutt bra om andre forteller.
jeg er for personlig stil,
men igjen, vil ikke se utdatert ut heller.
skulle kanskje omformulert det til ' stygt...'
ja, tights er ikke bukser, slik mange bruker dem som.
Bare et spørsmål, hvorfor trenger du andres meninger om hva som er u/moderne for å kunne gjøre opp din egen mening? Er ikke poenget at folk er forskjellig og har forskjellige meninger? At du ikke har 'oppdaget' at noe er umoderne, som du sier, hva spiller vel det for noen rolle?
Bare et spørsmål, hvorfor trenger du andres meninger om hva som er u/moderne for å kunne gjøre opp din egen mening? Er ikke poenget at folk er forskjellig og har forskjellige meninger? At du ikke har 'oppdaget' at noe er umoderne, som du sier, hva spiller vel det for noen rolle?
trenger dem ikke, men jeg liker dem. andre folk kommer fra større byer enn den jeg bor i for tiden.
men jeg forventer da ikke at du, som er slik du er, skal ha samme interesse for mote og klær slik jeg har.
humaniac
11-07-2009, 19:52
men jeg forventer da ikke at du, som er slik du er, skal ha samme interesse for mote og klær slik jeg har.
Hva skal dette bety? Det var et ærlig spørsmål, dessuten er jeg veldig spent på å høre hvordan jeg er og hva det har med noe som helst å gjøre.
holybear
11-07-2009, 19:56
Synes det er ganske fjortis og umoderne a handle klaer et par ganger i uken med pappas penger ;)
nøtteliten
11-07-2009, 23:19
Jeg er vel over gjennomsnittet interessert i klær og mote, og lar meg stort sett diktere av min egen smak/hva som er tilgjengelig i butikkene. Selv om jeg driter en lang marsj i hva folk mener om stilen min, så syns jeg det er okei å høre hva andre syns, og kan være åpen for å prøve nye ting. Når jeg etterlyser andres mening, så spør jeg gjerne om klærne er for trange, for utfordrende eller skitne, eller andre ting som jeg kanskje ikke har lagt merke til. Og man kan jo gjerne spørre om man er heeelt umoderne, en ting er å kjøre en bestemt stil, som f.eks Dita von Teese, noe annet er å gå med skulderputer fordi man ikke har fått med seg at det har gått av moten for lenge siden. Bare for å sette det på spissen. Mitt prinsipp er vel at man trenger ikke være den første, men heller ikke den siste:) Uff. Nå ser jeg at jeg er virkelig gammaldags og snusfornuftig.
Synes det er ganske fjortis og umoderne a handle klaer et par ganger i uken med pappas penger ;)
Jeg syns faktisk det er et viktig poeng, selv om jeg elsker klær og mote, så er det andre og viktigere ting å bruke pappas/egentjente/trygdepenger på. Mat og husleie, for eksempel ;) Man kan bruke klær fra fjoråret eller fem år tilbake bare man matcher med det rette tilbehøret, og ja, jeg reparerer klærne mine med nål og tråd hvis de er ødelagte, men fine nok til å brukes ennå. Hvorfor bidra mer til forsøpling? Sier ikke noe om noens pengeforbruk, dette er bare hva jeg mener generelt om kleskjøp.
Sier den gammeldagse nøtte og trekker seg tilbake til svart-hvitt-teven og nuperelleheklinga:kre:
Jeg er under gjennomsnittet interessert i klær og mote, men jeg har notert meg et par ting om mannemoten.
- Trekantåpning i brystet, jesus alle har det nå uansett vær og vind
- Jeans og en enkel tskjorte kan man aldri gå feil med
- du skal aldri pynte deg men alltid se bra ut (lol)
Bortsett fra at jeg syns uggs og crocs er noe av det jævligste jeg har sett på folk, handler mye av min oppfatning om livsstil, personlighet og et helhetlig bilde.
Noe kan bli sett på som umoderne på en person, kan se utrolig flott ut på en annen. Og så handler det litt om å kle seg etter figur og årstid.
Jeg syns ikke det ser pent ut med jenter som kler seg til sommer på vinteren. Ikke fordi antrekket i seg selv er så stygt, men fordi det passer bare ikke.
Men det skal jo også sies at det selvføgelig er ting jeg ser på gata som jeg tenker at kanskje gikk ut på dato for ett eller flere tiår sida. Blant annet gutter med bukser som har skrittet mellom knærne og ser ut til å være tre-fire størrelser for store. Og de Buffalo-klossene som var så pop på slutten av nittitallet. :D
Syns sånn type ovenfra og nedbilde med utringning er veldig fjortis
Utrolig skuffende at denne tråden ikke innholder mer slåssing, dette er en type ting jeg føler alle og enhver stiller kvalifisert til å mene noe om. Og der alle og enhver i stor grad føler seg kvalifisert til å mene noe, pleier diskusjonen å bli både intenst og opphetet.
For å sparke tråden videre..
Fks så liker jeg kamelhårsfrakker og sånne detektivtype frakker, men jeg liker de ikke i fargen svart. Svart er dressens farge. Svart er en skjortfarge også, men da mest for de havende; da jeg alltid ser ut til å ende opp med blekede svarte skjorter og hvis jeg da hører Johnny Cash med "man in black" så blir jeg angrepet av en voldsom sjalusi for denne fyren som med største naturlighet klarer å beholde sortheten i sine klær, for en besserwisserklyse. resultatet er at jeg i hemmelighet og for meg selv hater skjorten min selv om jeg går med den.
men ja angående hva folk burde føle at de kan gå i og ikke, det er jo ikke sånn at vi bestemmer hva fremmede folk går med. selvfølgelig prøver ivrige (dissonante?) sjeler noenganger å forskyve sin smak over på andre, men det er sjelden den sosiale kontrollen når en styrke man faktisk kan kalle kontroll.
selv er jeg svak ovenfor sosial kontroll og blir direkte overtroisk i forhold til at andres mening kan ha noe å si, ihvertfall hvis jeg skal legge noe vekt på en nylig hendelse.. tanten min foreslo at jeg skulle stryke klærne mine (jeg bor for tiden hos tanta mi i egersund i forbindelse med feriejobbing) og jeg gikk prompte ned og strøk både skjorten og buksen, og da kom selvfølgelig bilder til syne i hodet av min militære fars omhyggelige syn på det å holde orden på seg selv; og sine klær, og jeg følte: dette er okey, dette er riktig. det er sant at klærne ser finere ut
og pom smash bing, jeg drar ut på byen og opplever mitt første seksuelle sammenstøt på en stund, med en dame som jeg må si at normalt ville ligge over det jeg kunne forvente meg å ha sex med av kvinnekjønn, strøkne klær = sex med noen som har silikon?
Ihvertfall styrker episoden vurderingen for meg om at både hva andre sier om hvordan du ser ut/klær deg faktisk kan være nyttig og bety noe, men tja man skal jo ikke generalisere ut i fra enkeltilfeller.. riktignok stryker jeg klærne mine ytterst sjelden, men det er mer fordi jeg er en latsabb enn noe annet..
klær ja, visstnok skaper de mannen, som med de fleste ting er de mest attraktive når man får for lite av tingen,,.
angående det oliven sier så tror jeg hun må ha observert et eller annet utsagn om deg av enten deg selv eller andre og forstått deg slik at du nærer motstand mot et eller annet relatert til klær og mote, hun er garantert uskyldig i å ville såre deg, ikke et vondt eller hardt ben i den jenta :kjærlighet:
humaniac
21-02-2011, 13:59
angående det oliven sier så tror jeg hun må ha observert et eller annet utsagn om deg av enten deg selv eller andre og forstått deg slik at du nærer motstand mot et eller annet relatert til klær og mote, hun er garantert uskyldig i å ville såre deg, ikke et vondt eller hardt ben i den jenta :kjærlighet:
vel, dersom hun har myke ben burde hun vel kanskje svart på tiltale by now? alt jeg forsøker å understreke er at i det første innlegget fremstiller oliven det som at hun ikke kunne hatt på seg noe hun selv liker, men andre mener er umoderne/stygt/fjortis. og spørsmålet mitt er da; hvorfor i helvete bry seg om hva andre synes? man kan ikke si at man har egen stil dersom man kun er opptatt over hva andre mener er moteriktig. på en, kanskje misoppfattet, måte forsøkte jeg å oppfordre oliven til å gå med det hun selv vil og drite i hva andre mener. HELT GREIT å ha en tråd der man diskuterer hva man liker/ikke liker. men oliven kommuniserte selv at hun ikke ville blitt caught dead i noe som ikke var på moten. og sånne ting begriper ikke jeg. derfor spurte jeg om hvorfor hun trengte denne bekreftelsen, slik jeg oppfatter det som. ingen som gikk til personangrep før oliven mente det var på tide å sette meg på plass, slik som jeg er. kjære oliven, du vet lite om meg. ikke mer enn jeg selv tillater deg eller andre å vite. jeg er ikke ute etter å ta deg, jeg liker deg godt som skribent og vil ikke vike fra det, men slike holdninger mener jeg er tull og tøys, og jeg må kunne si det, spesielt i et diskusjonsforum, uten at det skal bli surt for det. sånn, da har jeg gravd fram det som var å grave fram. ha det bra.
Utrolig skuffende at denne tråden ikke innholder mer slåssing, dette er en type ting jeg føler alle og enhver stiller kvalifisert til å mene noe om. Og der alle og enhver i stor grad føler seg kvalifisert til å mene noe, pleier diskusjonen å bli både intenst og opphetet.
For å sparke tråden videre..
Fks så liker jeg kamelhårsfrakker og sånne detektivtype frakker, men jeg liker de ikke i fargen svart. Svart er dressens farge. Svart er en skjortfarge også, men da mest for de havende; da jeg alltid ser ut til å ende opp med blekede svarte skjorter og hvis jeg da hører Johnny Cash med "man in black" så blir jeg angrepet av en voldsom sjalusi for denne fyren som med største naturlighet klarer å beholde sortheten i sine klær, for en besserwisserklyse. resultatet er at jeg i hemmelighet og for meg selv hater skjorten min selv om jeg går med den.
men ja angående hva folk burde føle at de kan gå i og ikke, det er jo ikke sånn at vi bestemmer hva fremmede folk går med. selvfølgelig prøver ivrige (dissonante?) sjeler noenganger å forskyve sin smak over på andre, men det er sjelden den sosiale kontrollen når en styrke man faktisk kan kalle kontroll.
selv er jeg svak ovenfor sosial kontroll og blir direkte overtroisk i forhold til at andres mening kan ha noe å si, ihvertfall hvis jeg skal legge noe vekt på en nylig hendelse.. tanten min foreslo at jeg skulle stryke klærne mine (jeg bor for tiden hos tanta mi i egersund i forbindelse med feriejobbing) og jeg gikk prompte ned og strøk både skjorten og buksen, og da kom selvfølgelig bilder til syne i hodet av min militære fars omhyggelige syn på det å holde orden på seg selv; og sine klær, og jeg følte: dette er okey, dette er riktig. det er sant at klærne ser finere ut
og pom smash bing, jeg drar ut på byen og opplever mitt første seksuelle sammenstøt på en stund, med en dame som jeg må si at normalt ville ligge over det jeg kunne forvente meg å ha sex med av kvinnekjønn, strøkne klær = sex med noen som har silikon?
Ihvertfall styrker episoden vurderingen for meg om at både hva andre sier om hvordan du ser ut/klær deg faktisk kan være nyttig og bety noe, men tja man skal jo ikke generalisere ut i fra enkeltilfeller.. riktignok stryker jeg klærne mine ytterst sjelden, men det er mer fordi jeg er en latsabb enn noe annet..
klær ja, visstnok skaper de mannen, som med de fleste ting er de mest attraktive når man får for lite av tingen,,.
:):):)
vel, dersom hun har myke ben burde hun vel kanskje svart på tiltale by now? alt jeg forsøker å understreke er at i det første innlegget fremstiller oliven det som at hun ikke kunne hatt på seg noe hun selv liker, men andre mener er umoderne/stygt/fjortis. og spørsmålet mitt er da; hvorfor i helvete bry seg om hva andre synes? man kan ikke si at man har egen stil dersom man kun er opptatt over hva andre mener er moteriktig. på en, kanskje misoppfattet, måte forsøkte jeg å oppfordre oliven til å gå med det hun selv vil og drite i hva andre mener. HELT GREIT å ha en tråd der man diskuterer hva man liker/ikke liker. men oliven kommuniserte selv at hun ikke ville blitt caught dead i noe som ikke var på moten. og sånne ting begriper ikke jeg. derfor spurte jeg om hvorfor hun trengte denne bekreftelsen, slik jeg oppfatter det som. ingen som gikk til personangrep før oliven mente det var på tide å sette meg på plass, slik som jeg er. kjære oliven, du vet lite om meg. ikke mer enn jeg selv tillater deg eller andre å vite. jeg er ikke ute etter å ta deg, jeg liker deg godt som skribent og vil ikke vike fra det, men slike holdninger mener jeg er tull og tøys, og jeg må kunne si det, spesielt i et diskusjonsforum, uten at det skal bli surt for det. sånn, da har jeg gravd fram det som var å grave fram. ha det bra.
tanken var å ha det litt morsomt med snåle trender,
pieces som rett og slett er latterlige og uforståelige,
men også kanskje se litt forskjeller fra land og strand. bygd å by. inn og utland.
så sånn er det.
beklager om det var som et personangrep, det som kom etterpå. det var det altså ikke ment som.
humaniac
22-02-2011, 00:06
tanken var å ha det litt morsomt med snåle trender,
pieces som rett og slett er latterlige og uforståelige,
men også kanskje se litt forskjeller fra land og strand. bygd å by. inn og utland.
så sånn er det.
beklager om det var som et personangrep, det som kom etterpå. det var det altså ikke ment som.
flott! da er det ute av verden (:
Kan vi ikke bare flytte hele "One Piece" tråden hit? ;)
humaniac
24-02-2011, 17:11
Kan vi ikke bare flytte hele "One Piece" tråden hit? ;)
jo, i grunn. haha :D
truser for menn, bør komme tilbake med polstring foran for at pungen skal se større ut?
Jeg stemmer ja
Sko jeg aldri ville blitt sett død i ... sko av Jeffery Campbell som er så "moteriktig". Asså... jeg venter bare på at designeren skal si "kødda!" ... makan til klovnesko, ekstremt lite flaterende. S.T.Ø.G.G.E.
http://fashiiondiaries.modette.no/files/2012/01/lana-broen.jpg
http://sliceofstyle.com/wp-content/uploads/2010/09/jeffrey-campbell-lydia.jpg
og de med pigger på hælen.
Dette er en fjortistrend jeg gjerne skulle vært foruten;
http://cache.ohinternet.com/images/3/34/Duckface-douchbag.jpg
http://4.bp.blogspot.com/-59IZfDdGj4M/TrvB1rYclKI/AAAAAAAAAUI/5WNluEc9eHE/s1600/df1.jpeg
http://images.cheezburger.com/completestore/2010/4/3/129148074850137276.jpg
*ugh*
Ha, ha, ha :D
Liker du ikke gullfisk/duck face/ d*ck lips - bilder Bonbon?? :kre:
Helt enig, blir pinlig berørt på vegne av mennesker som har slike bilder som profilbilder osv. Noen putter til og med ting i leppa for å permanent gå rundt slik. Både silikon og snus. ;) Å vrenge trynet slik gjør en jo ikke særlig pen på bildene, så dette fenomenet er meg en gåte.
uff, ja, helt enig! Digger musikken hennes, men får meg ikke til å se Lana Del Rey sine musikkvideoer pga. leppene hennes :P
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.