Se full versjon : DaVinci-koden
The Unforgiven
06-09-2005, 23:15
Har lest den.
Jeg syntes det var en god bok, men ikke så kritisk mot kirken som jeg trodde den skulle være. Den er jo kritisk, MEN utifra det jeg har hørt, trodde jeg den skulle virkelig: "faen ta helvettes kirken!" men det ville jo vært fy-fy...
Jepp!
Hva syntes du?
den ble lang, og kjedelig. Bedre med humor og fantasi.
Da Vinci koden er en kjedelig bok. Bruken av cliffhangere var ganske så drøy. Dessuten var personene mest av papp, det som var interessant i boken var kodene, nye "fakta" og slikt, men som spenningsroman var den dårlig. Ganske raskt hadde jeg et inderlig ønske om at hovedpersonene skulle finne seg ei seng og legge seg til å sove, for det var så travelt, sprang fra ene til andre, og gikk på smeller, og det var heller ikke særlig lite innlysende at den gamle mannen (som jeg ikke husker navnet, eller noe mer på) ikke var så "snill" som han prøvde å virke som.
Les Madonnakoden...
ja, den er i hvert fall bedre den. Den hadde vært enda bedre om den ikke skulle være like lang som originalen.
synes boka er helt grei jeg! fanga meg i alle fall skikkelig første gangen jeg leste den! A&D er bedre.
Endelig nokre åndsfrendar!
DaVinci-koden er ein av ytterst få bøker som eg ikkje har gadda å lesa ut. Historien verkar spanande, men Dan Brown skriv omtrent like bra som ein gaffel. kje-de-leg.
hehe... har ikke giddet å lese den en gang. Men en på folkehøgskolen min (fra forfatterlinjen overraskende nok) stod under en forfatterkafé-kveld og advarte på det sterkeste mot boken :twisted: og han kom med utrolig mange gode argumenter på hvorfor den boken bare er rent oppspinn og tull og at han forfatteren ikke kan skrive for fem øre... og jeg må si meg enig i det jeg fikk servert den kvelden av utdrag av boken!
http://ebaumsworld.com/forumfun/stfu.jpg
Uff. jeg har lest den boken og det omtrent likke mye "nye faktaer" der som det var i MI5 rapporten som Powle presangterte for FN.
Kjedelig og fårferdelig dårlig skrevet.
memalena
27-01-2006, 21:54
Vel, jeg liker den boken veldig godt! Kanskje fordi jeg er en fjortiss? Vet ikke. Men Engler og Demoner er bedre enn Da Vinci koden.
De som har lest Da Vinci koden forstår nok signaturen min som faktisk er fra boken...
Vel, jeg liker den boken veldig godt! Kanskje fordi jeg er en fjortiss? Vet ikke. Men Engler og Demoner er bedre enn Da Vinci koden.
De som har lest Da Vinci koden forstår nok signaturen min som faktisk er fra boken...
det går fint an å forstå det utan å ha lese òg
lastet den ned som audiobok i et desperat håp om at selv om konsentrasjonsevnen er som blåst for vinden for tiden, kunne jeg følge handlingen i simpel mainstreamlitteratur dersom jeg fikk den lest opp for meg.
dengang ei. hørte på en av fjorten cder før jeg fikk nok av middelmådig språk og oppleserstemmen, som jeg er overbevist om at er han som har gitt stemmen til reverend lovejoy i simpsons.
Har lest koden og Brown benekter aldri oppstandelsen eller kristendommen. Han bare legger til dette at Maria skal ha gifta seg med jesus.
De første kristne leste Maria Evangeliet side om side med en rekke andre bøker og jeg tviler ikke på at hun var en nær disipel av Jesus.
Jaja.. Iallefall jeg synes boka var bra:)
http://www.cesnur.org/2005/mi_02_03d.htm
boka var grei underhalding.
men ikkje så mykje meir enn det. eg tykkjer at brown til ein VISS grad evnar å halde spenninga på eit ok nivå (sjølv om det også her skrantar), men som tidlegare nemd er det eit flaut persongalleri han presenterer i bokji si
Anonymous
28-03-2006, 11:08
Har også lest Hellige blod, Hellig gral. Mye av dette stoffet påpeker vår ubalanse mellom tro og konspirasjon. Man kan aldri vite for sikkert hva som skjedde på denne tiden, men at kirken er redd for enkelte svar, er ikke å se bort ifra. I de Apokryfiske tekster står det enkelte tekster som kirken er redd for å vise.
Da Vinci koden er et tegn på at det finnes mer mellom himmel og jord som ingen kan vite for sikkert. Dan Brown er mann som bruker teorier i sine bøker som stoff. Dette stoffet går på vår historie. Jeg er selv Ortodoks, men fordømmer ikke boken. Boken mener jeg er bra for oss. At vi kan tolke våre meninger og sammenligne, er en god tro.
Men, bøkene er basert på enkelte fakta og mye konspirasjoner. Ikke tro på alt som står der. Forfatterne av disse bøkene har forsket på historie i flere år, men for at hiatorie skal bli sanne, må man konspirere litt!
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.