PDA

Se full versjon : Hva er harry i dine øyne?

nøtteliten
11-07-2009, 23:37
Litt inspirert av Olivens tråd om fjortissklær. :)

Jeg leste boka til Are Kalvø om hva som er harry, og det er utrolig mye som regnes som det. Syns litt synd på stakkars Harry som har fått så mye tyn. Men jeg spør dere; Hva er harry i deres øyne? Kan noen trekke fram et generelt fellestrekk over hva som egentlig er harry?

I mine øyne er det:

-Identiske grilldresser på ektepar. Gjerne i skinnende rosa/lilla sjatteringer (til grilldressens forsvar kan jeg si at det faktisk er et ufattelig behagelig plagg å dasse rundt i, men vil ikke bli sett offentlig med det)
-Dameklubber i førtiårene som drar på danskebåten og drikker seg fulle.
-Feite lyserøde norske turister som tusler rundt med sokker i sandalene og bar overkropp i syden, altså, ikke på stranda, men i butikker og restauranter.
-Fotballsupportere som syns det er helt OK at Real Madrid brukte en grillion kroner på en brasiliansk kylling.
-Disse mye omtalte fjortissjentene med lassevis av brunkrem og kråkereir i håret.
-Blonde Paris-look-a-likes med tilsvarende minibikkjer under armen. At de er blonde og ser ut som noe fra en annen planet er harry, men verre er det at de ikke behandler småhundene som det de faktisk er; HUNDER! Så det at hunder og andre dyr blir en moteting er også ufattelig harryharryharry!!!

Generelt tror jeg at alt er mulig å bli omtalt som harry, hvis man ønsker å distansere seg fra noe som andre folk gjør.

Hva mener dere?

Oliven
23-07-2009, 23:02
bergansjakke/friluftsjakke på byen er og blir harry.
en pen kjole, høye hæler og romslig blå/rosa/turkis/rød jakke...

Trym
25-07-2009, 00:21
Hahahah, det er jo kjempekult, jo! Ikkje at eg bruker det sjølv, men. Ikkje like harry som kampingvogn, køntrimusikk, motorsykkel, bærumspannebånd, og joggebukse-uansett-kor-og-når, uansett. Men kanskje litt.

Oliven
25-07-2009, 01:22
det blir harry på en annen måte.
det vitner om dårlig smak.
uggs er harry. selvbruningsfingre er harry.

nøtteliten
27-07-2009, 21:02
bergansjakke/friluftsjakke på byen er og blir harry.
en pen kjole, høye hæler og romslig blå/rosa/turkis/rød jakke...
Er enig med den der. Selv om jeg godt forstår hvorfor de gjør det...

Har mere her:
Grisefester og flatfyll på Ayia Napa og Ibiza.
Damer med silikonlepper og silikonpupper.
Barter. Bart er IKKE pent. Og kommer aldri til å bli det. Uansett form eller fasong. Men toppen av harrykaka; Trønderbarter og sånn strekskjegg som man har på haka. Ser jo ut som om et lite dyr har bæsjet på haka hans, spesielt hvis han har mørkt skjegg.