PDA

Se full versjon : "Irak hadde masseødeleggelsesvåpen"

holybear
22-04-2006, 11:27
Dette sier Georges Sada, som var General i Husseins flyvåpen, i sin nye bok Saddam's Secrets: How an Iraqi General Defied And Survived Saddam Hussein. Han jobbet med Hussein fra begynnelsen av, (1968) var pensjonert en stund og kom tilbake som Husseins rådgiver mot at han fikk immunitet og frihet til å si hva han mente. Hussein hadde for vane å henrette sine egne menn når han var missfornøyd, men han respekterte visst Sada.

Sada forteller i boken sin at Irak fikk tak i flere MØV etter at de hadde brukt opp det de fikk av USA og at hvis det ikke hadde vært for Gulf-krigen og senere, invasjonen, så hadde de snart hatt atomvåpen.

Han forteller også at han snakket Hussein ut av å bruke MØV på Israel!

Så hvor er MØVene?

Sada sier at de ble flydd til Syria rett før den amerikanske invasjonen. Dette ble han fortalt av pilotene.

Så langt må vi visst bare ta Sadas ord for god fisk, men det skal ha blitt funnet 3000 timer med lydopptak av møter og millioner av dokumenter som forteller om Husseins MØV program og planer om hvordan de skulle snike MØVene forbi inspektørene og ut av landet.

La oss håpe at dette blir offentliggjort snart.

Så, er dette lureri, eller har en stor bit av puslespillet falt på plass?

Jeg legger ved en 50 sekunders video som angivelig viser følgene av Husseins bruk av MØV. (Obs! Sterke saker!)

http://www.youtube.com/watch?v=hitSgEjfPSs&search=saddam%20wmd

toby christ
14-05-2006, 00:20
Vel, jeg ser ikke hvorfor man skal ta denne mannens ord for god fisk ennå.
Jeg utelukker ikke muligheten, men selv om han har noen gode meninger om saken så er de kun teorier for øyeblikket.

Irak sine MØV var sannsynligvis ikke like sterke som Vanguard-prosjektet tillot dem å være. Har du lest Pentagon sine siste rapporter om samarbeidet med Saddam før han begynte isolasjonspolitikken? Interessant lesestoff.

holybear
15-05-2006, 10:24
Det blir sluppet dokumeter og lydopptak kontinuerlig nå. Men de har nok ikke gjort den store oppdagelsen enda. Skjønt, Hussein snakker visst mye om "hemmelige" planer. Så med mindre det er snakk om et overraskelses selskap så kan vi vel anta at der er ugler i sanden.

Har ikke lest rapportene.

Keisha
18-05-2006, 18:09
Skjønt fortsatt bare teorier så¨vidt jeg skjønner??

holybear
18-05-2006, 18:13
Vel i følge General Sada så er det ikke snakk om teorier. Han skal ha sett MØVene med egne øyne. Det er visstnok ikke snakk om atomvåpen, snarere gass og annen dritt.

Keisha
18-05-2006, 18:17
I see... Noen linker eller kilder man kan sjekke videre? Er dette ensidig kildehenvisning eller kan dette bekreftes fra flere?

holybear
18-05-2006, 18:19
Jeg gidder ikke å trykke linker før de er godt i gang med å frigi lydbånd og dokumenter. Skaff deg en tube med tålmodighet og følg med.

Keisha
18-05-2006, 18:23
Klarer meg godt med en tube med kritisk sans:)

holybear
18-05-2006, 18:25
Så tålmodigheten er det ikke noe galt med?

Keisha
18-05-2006, 18:27
Neida, men det har lenge vært en del av jobben min å grave frem fakta, det henger igjen:)

holybear
18-05-2006, 18:30
Det er bra.