PDA

Se full versjon : dikt.no-samling 2006?

CiViX
23-10-2005, 18:35
Vi håper å få til en dikt.no-samling i løpet av 2006. Mer informasjon vil komme!

Savant
24-10-2005, 08:46
er det i rogaland?

Prøv å få til noe mer urbant en Sirdal :)

Gjerne også etter at det blir litt finere i været.

ludvig
24-10-2005, 09:13
Hehe, i Sirdal blir det uansett.

eirikws
24-10-2005, 11:27
bryne t d? HAHAHA
men trur ikkje det er staden er diskusjonsemne uansett?

Anonymous
27-10-2005, 00:04
savant: nå stemmer det jo at jeg faktisk er oppvokst på bøgda, men jeg har bodd i by også, og jeg snakker sant når jeg sier at det faktisk er jævla fint i sirdal. så det.

civix: jeg sendte deg noen bilder etter forrige samling (2003), som du skulle legge ut? har du dem og kan du eventuelt sende de tilbake en gang i tiden? kjekt å ha, vet du. men det haster ikke. håper du får til samling i 2006 :)

(jeg kan ikke engasjere meg i debatten om sletting av innlegg her, siden jeg ikke er særlig aktiv på forumet om dagen)

oslogin
02-11-2005, 21:30
litt langt å reise til Sirdal for meg også, denne gang kanskje. Hva med dikt.no-samling i Brüssel?

Øyvind

Anonymous
20-11-2005, 21:36
Leste om den forrige tråden på http://www.vgb.no/1151/perma/2047/ det er helt utrolig at Civix ikke kommer med en unnskyldning og at Savant i tillegg forsvarer han (ikke det han skrev om å prostituere seg, men selve saken). Ærlig talt, voks opp, fehoder.

Ryktet til dikt.no skal spres dårligere og dårligere for hver dag frem til en unnskyldning fremligger.

CiViX
20-11-2005, 23:09
Her er min unnskyldning til hun jeg fornærmet: Unnskyld!

Ja, det jeg sa var nok unødvendig, men for meg er et slikt utsagn ment humoritisk. Ikke at jeg ikke var sint, for all del, jeg var forbanna så det holdt, men det overrasker meg veldig at folk omtaler mitt utsagn som om jeg virkelig mente at hun skulle prostituere seg. Jeg mente det tvert i mot som en slags humoristisk oppmyking av en ellers så sint salve, men slik ble det visst ikke oppfattet.

Min tabbe var at jeg glemte at få her inne kjenner meg og forstår hva jeg mener når jeg formulerer meg slik. I mitt "miljø" kan vi si de mest brutale ting til hverandre fordi vi vet hvor vi har hverandre og skjønner humoren. Det burde jeg selvsagt ikke forventet her i forumet, og det var tåpelig av meg.

Jeg beklaget ikke dette tidligere fordi det er fryktelig vanskelig å forklare dette til folk uten å atter en gang bli misforstått, men når jeg ser hvor mye folk henger seg opp i dette så tar jeg sjansen og ber om at folk viser forståelse.

Jeg mener IceRose har vært lite forståelsesfull og til dels også ufin i sine innlegg om dikt.no-samling, noe jeg har blitt ufattelig lei meg og såret av, men jeg burde ikke tatt dette så personlig som jeg gjorde og vært ufin tilbake. Derfor beklager jeg mine formuleringer, og vil tilføye at IceRose har gjort en fantastisk jobb i redaksjonen på dikt.no. Det vil jeg uansett alltid sette stor pris på!

CiViX
20-11-2005, 23:33
Ryktet til dikt.no skal spres dårligere og dårligere for hver dag frem til en unnskyldning fremligger.

Og hva skulle det bidra til? Jeg har ingenting igjen for at dette nettstedet er i drift. Tvert i mot ville jeg spare meg selv for fryktelig mye arbeid og utgifter om dikt.no ble lagt ned. Det ville likevel oppleves som svært trist fordi jeg tror dikt.no er en positiv og viktig tjeneste som gir mye glede til mange mennesker. Sprer man et dårlig rykte om dikt.no vil det bare skade alle brukerne her, og det er vel ingen tjent med?

At IceRose velger å dele sine frustrasjoner med hele verden i en blogg synes jeg er en dumt fordi hun burde vite bedre enn å bare fremstille en sak fra en synsvinkel kun for å høste sympati. Jeg beklager fortsatt mitt ordvalg i diskusjonen med henne, og ber om unnskyldning for det, men jeg vet at IceRose har samarbeidet med meg så pass lenge og fått så mye personlig ros og takk fra meg i mange mailer at hun burde holde seg for god til slik offentlig svartmaling av meg basert på en enkelt hendelse. Men hvis hun tok dette så inn på seg som det virker som, og dette får henne til å føle seg bedre, så får vel det være min straff...

CiViX
21-11-2005, 00:16
[quote=Anonymous]Ryktet til dikt.no skal spres dårligere og dårligere for hver dag frem til en unnskyldning fremligger.

Og hva skulle det bidra til? Jeg har ingenting igjen for at dette nettstedet er i drift. Tvert i mot ville jeg spare meg selv for fryktelig mye arbeid og utgifter om dikt.no ble lagt ned. Det ville likevel oppleves som svært trist fordi jeg tror dikt.no er en positiv og viktig tjeneste som gir mye glede til mange mennesker. Sprer man et dårlig rykte om dikt.no vil det bare skade alle brukerne her, og det er vel ingen tjent med?

Anonymous
21-11-2005, 00:19
Du unnskylder deg selv, men ikke ovenfor meg egentlig.

Er du overrasket over at jeg reagerte når jeg umiddelbart reagerte med at utsagnet gjorde meg forbanna? Er du overrasket over reaksjonen min når jeg til og med sa i fra på red.-forum om at jeg anså det som et personangrep, noe du overså? Er du virkelig overrasket? Jeg synes du gjør deg selv litt til et offer nå.

Javisst er bloggen min subjektiv, men jeg har ikke et helt svarthvitt syn. Jeg skriver med uthevet skrift i innlegget mitt at du hadde all rett til å kritisere meg i saken, men jeg syntes at signalene du sendte ut var grove og unødige. Personangrepet var at du gikk inn i min personlige profil på dikt.no og dro ut informasjon fra min selvbeskrivelse for å bruke dette mot meg.

Jeg oppgav også link til den aktuelle debatten (som ved magisk trylleslag forsvant) så folk hadde all mulighet til å se saken fra alle sider om de ville. Det er ikke meg å skylde at den ble borte.

Jeg forstod ikke at du spøkte (i dette tilfellet: at du overdrev, jeg tviler på du var i det spøkefulle lunet) men jeg antok det. Likefullt mente jeg at signalet du gav var usmaklig, du kjenner meg ikke godt nok til å spøke med slikt, og det burde jo du, som sjef i en bedrift, forstå. Man kan ikke opptre ovenfor hvemsomhelst, hvertfall ikke i et skriftlig fora, som om man snakker med svirebrødrene sine.

At du har skrytt av arbeidet mitt tidligere har ikke noe med saken å gjøre. Du lot all frustrasjon gå utover meg og unnskylder deg ikke før andre utenforstående parter reagerer. Du unnskyldte deg ikke når andre redaksjonsmedlemmer reagerte. Dette fremstår for meg som om du bare vil holde en ren og pen fasade til utenforstående, men at du ikke egentlig viser forståelse for bakgrunnen.

Jeg misoppfattet deg, og du misoppfattet meg. Jeg misoppfattet hva slags kritikk/tips du var ute etter, og du misoppfattet tonen min. Det var aldri min mening å fremstå så negativ, jeg ville det beste for treffet, og for siden, og da pirket jeg selvsagt i det jeg anså som det største hinderet.

Og jeg ba straks om unnskyldning for dét når jeg så hvordan du reagerte. Du fortsatte med å kalle meg idiotisk og forsvare din oppførsel ovenfor meg (som hadde lagt meg flat vedrørende det du reagerte på) selv etter at jeg hadde meldt meg ut av både debatten og dikt.no. Det gjorde ikke saken bedre.

Jeg var kanskje lite forståelsesfull, men vet du? Det var du òg.

eirikws
21-11-2005, 00:23
Du skulle ha kome med ei beklaging med éin gong, ikkje så lenge etterpå. Grunnen til at ho tok det slik opp, kan ha med at du oppførte deg direkte arrogant, og det kunne verke som om du ikkje ville ha anna enn positive tilbakemeldingar. Kthx.

CiViX
21-11-2005, 00:33
Ja, jeg burde ha beklaget meg med en gang, men av ulike årsaker gjorde jeg ikke det. Nyter ikke å forklare, og uansettt har det lite å bety. Jeg burde vært mann nok til å gjøre det når jeg innså at hun ble såret.

Jeg unnskylder igjen for dette.

Når det er sagt visste jeg ikke om bloggen før i kveld. Så at jeg fjernet tråden hadde ikke noe medd det å gjøre. Jeg følte bare at diskusjonen hadde tatt så av at det var ike greit å lege den død. Men jeg burde selvsagt fulgt opp dette med en beklagelse til IceRose, noe jeg dessverre ikke gjorde.

Anonymous
21-11-2005, 00:37
Ja, jeg burde ha beklaget meg med en gang, men av ulike årsaker gjorde jeg ikke det. Nyter ikke å forklare, og uansettt har det lite å bety. Jeg burde vært mann nok til å gjøre det når jeg innså at hun ble såret.

Jeg unnskylder igjen for dette.

Når det er sagt visste jeg ikke om bloggen før i kveld. Så at jeg fjernet tråden hadde ikke noe medd det å gjøre. Jeg følte bare at diskusjonen hadde tatt så av at det var ike greit å lege den død. Men jeg burde selvsagt fulgt opp dette med en beklagelse til IceRose, noe jeg dessverre ikke gjorde.

Takk for det, da var innlegget i bloggen min borte også.

(Tilgi meg, jeg bare må: Gjorde det så vondt? :wink: )

CiViX
21-11-2005, 00:43
Og hvis det noengang blir en diikt.no-samling så skal du få komme gratis ;-) Så skal du få se at jeg ikke er så fæl som jeg dessverre har klart å gi inntrykk av her i forumet...

CiViX
21-11-2005, 01:05
Må bare føye til to ting:

1) Jeg synes kanskje du burde ha tipset meg om bloggen du la ut. Når du velger å henge noen ut offentlig er det greit om de får muligheten til å forsvare seg.

2) Takk til Savant som turte å forholde seg objektiv og forståelsesfull mens de fleste andre ble grepet av lynsjestemning.

ludvig
21-11-2005, 08:24
Bedre sent enn aldri. Fint at du ber om unnskyldning, CiViX.

SadEyes
21-11-2005, 11:04
fint å se at det ble en viss ordning her. godt, godt.

2) Takk til Savant som turte å forholde seg objektiv og forståelsesfull mens de fleste andre ble grepet av lynsjestemning.

jeg har aldri vært grepet av lynsjestemning, bare for å ha det på det rene. jeg var bare uenig med deg. håper det er ok :wink:

-Lalaith
21-11-2005, 14:13
det sad eyes sa

Anonymous
21-11-2005, 16:49
Spennende.. Men ta Oslo da =D Eller Lillestrøm :)

Stian

ludvig
21-11-2005, 18:37
Lillestrøm hadde vært nice :wink:

Det hadde i så fall blitt et lokalt treff.

Samlingen finner alltid sted i Sirdal.

eirikws
30-12-2005, 13:41
Dikt.no-TREFF I BIRKENHEIM!

- Kristenfolk å slåst med
- Overnatte i bedehuset/gamleskulen
- Norges Beste Lakseelv 8)
- Langt unna alt som heiter sivilisasjon

Sylvian
04-01-2006, 02:20
La oss komme til en litt bedre løsning. Ta dikt.no treffet MIDT i landet, rent geografisk sett...

-Lalaith
04-01-2006, 14:53
trondheim!

jeg er med og orger jeg, skal vel klare å få med kultursenteret isak, snakke med noen forfattere, hyre litt underholdning og det meste. og det for en ikke så dyr penge.

det hadde ikke vært dumt i det hele tatt.

Sylvian
04-01-2006, 15:09
Nettopp... Så får jeg et påskudd for å komme nordover...

eirikws
04-01-2006, 16:47
Tonstad er jedenfalls ein bedriten plass å ha dikt.no-treff.

stianr
04-01-2006, 16:50
La oss komme til en litt bedre løsning. Ta dikt.no treffet MIDT i landet, rent geografisk sett...

Det er desverre Bodø guys! Men Oslo er jo BYEN! :D

eirikws
04-01-2006, 16:56
Oslo :P

Liva
04-01-2006, 17:23
Stavanger 8)

eirikws
04-01-2006, 17:27
eg har noko(n) å gjere i oslo. difor har vi det der :P

stianr
04-01-2006, 17:34
Jeg bor i Oslo, derfor har vi det der ;)

Sylvian
04-01-2006, 19:03
Oslo er uinteressant for meg, da kunne vi like gjerne hatt samlingen på Gol...

stianr
04-01-2006, 19:04
Alle veier leder til Oslo, akkurat som dronningens slott (Alice i eventyrland)

Fiiup
13-01-2006, 14:04
Samlingen bør være i voss, norges virtuele hovedstad... :twisted:

Savant
13-01-2006, 18:32
Stavanger, dere østlendinger trenger litt frist vestlandsluft. Og jeg har ikke råd til å reise lengre hvis jeg skal bli drita nok til å lese noe høyt.

eirikws
13-01-2006, 19:34
yeah, kvifor ikkje. dessutan er Stavanger ikkje allverdens langt unna Tonstad :idea:

Michalzy
14-01-2006, 17:14
Trondheim.

dadada
14-01-2006, 17:15
Trondheim.

stianr
14-01-2006, 18:08
<3 Oslo <3

Oliven
14-01-2006, 18:28
kr.sand

Fiiup
14-01-2006, 20:15
hva med å ha det i flere byer samtidig.
som en sån live 8 greie bare dikt 8.

ludvig
14-01-2006, 22:06
eller dikt.no-turné :P

snudd
15-01-2006, 21:56
hva med å ha en dikt 8 nå.
så sitter jeg her og tenker på dere, så sitter dere der å tenker på. øhm, meg?

ludvig
15-01-2006, 22:17
du kan komme på treff hos meg :roll:

Anonymous
18-01-2006, 20:40
Vi håper å få til en dikt.no-samling i løpet av 2006. Mer informasjon vil komme!

gleder meg, Sjef
:D

peas
18-01-2006, 20:41

gleder meg, Sjef
:D

:idea: eg og...

CiViX
21-01-2006, 01:48
Vel, basert på innleggene i denne tråden ser det vel ikke så lyst ut ;-)

Sylvian
21-01-2006, 02:16
Vel, basert på innleggene i denne tråden ser det vel ikke så lyst ut ;-)

Kanskje jeg til og med klarer å komme meg på samling for en gangs skyld i år?

CiViX
21-01-2006, 13:15
Jeg har lyst hvis dere har lyst. Men jeg føler vel ikke at så mange egentlig har lyst...

Sylvian
21-01-2006, 13:18
Jeg har lyst hvis dere har lyst. Men jeg føler vel ikke at så mange egentlig har lyst...

Hva tenker du på nå? En dikt.no-samling, eller en redsamling?

Lacuna
21-01-2006, 15:52
han snakker nok om en dikt.no-samling.

klubbo
21-01-2006, 19:10
en redsamling kunne ha blitt meget interessant

stianr
31-01-2006, 18:31
Hvor blir det? Når blir det? Hva koster det? Hva vil skje? et cetera...

-Lalaith
02-02-2006, 12:37
skal det holdes hos meg så blire ikke no eirik! :twisted: :twisted: :twisted:

ludvig
06-02-2006, 23:48
heahea. jeg tenkte i utgangspunktet for alle, men redtreff kan vel gå under samme påstand :D

korrupt
10-02-2006, 12:12
Jeg skulle ønske jeg kunne moderere her, da ville jeg krympet tråden betraktelig :twisted:

Uansett... Jeg er fullt klar over at treffet er nødt til å koste litt penger, men ungdom og unge voksne, gjerne studenter, har lite penger. Av den grunn hadde det vært fint å få vite mer om treffet, og omtrentlig pris, god tid i forveien, og spesielt i god tid før betalingsfristen, slik at det går an å legge litt penger til side.

Det er riktignok mulig det bare er jeg som lever av å planlegge.

i_dass
13-02-2006, 22:09
trondheim!

jeg er med og orger jeg, skal vel klare å få med kultursenteret isak, snakke med noen forfattere, hyre litt underholdning og det meste. og det for en ikke så dyr penge.

det hadde ikke vært dumt i det hele tatt.

og i og med at jeg jobber på ISAK (og er verdensmester i å arrangere ting) skal det ikke være noe problem å ha det i trondheim...
det kunne faktisk vært mulig for meg og fikse plasser vi kan sove og for den saks skyld...
nå her ikke jeg lest alt som ble postet her, for jeg stoppet ved -lalaith sitt innleg i og med at jeg synes det var en veldig god idé!

hurra!

i_dass
13-02-2006, 22:19
oki...
nå har jeg lest alt, og er fremdeles sikker på at trondheim er det beste svaret...
jeg har en del kontakter på plasser vi kan drikke oss snydens på også, en sånn dikt.no-fest med billig øl og egen flink bartendervenn av meg :P

jeg er iallefall med og arrangerer hvis det er ønskelig!
...noe jeg håper det er, for hvis ikke hadde jeg blitt lei meg sånn i og med at jeg er verdensmester og sånn... lizzom!

just tell me baby!
am i good enough?!

Draco
03-03-2006, 19:42
Det e vel BARE redaksjon som drar... :)
Eller...? Kan kem som helst dra på det hær? :?
Utelok mæ i så fall... trur det e bæst før alle... om æ lar være. :P
Sarkastiske mæ som ikke e flink til nåka kan jo umulig dra på det. :lol:

alleycat
04-03-2006, 16:47
Civix; det er jo vanskelig for medlemmer å vise interesse for noe de ikke vet noe om. En ca plassering sånn geografisk sett og en Ca tid og hva man prøver å inkludere i en ca pris må nesten folk ha for å kunne si hva de tenker om saken. Er det redaksjonen som skal arrangere eller ventes det bare et et eller annet medlem skal ta i mot ballen og ordne ting på forslag fra denne tråden? Dere har jo ikke undersøkt noen ting før dere kaster ut dette forslaget! Ikke klag over liten oppfølging da.

i_dass har jo gjort en god jobb med å undersøke ting allerede. Hvis de som må reise får gratis eller billig overnatting osv er det jo mer sannsynlig at flere kan. Det er også greit å ha datoforslag slik at man kan få billige reisebilletter, eventuelt avtale å møtes på fly/tog de som skal dra fra de samme stedene.

Jeg synes det er ille at så mye plass blir brukt til å debattere urelaterte tema (selv om jeg ser nødvengigheten av samtalen kunne den vært tatt over andre media, og burde kanskje vært slettet nå som saken er lukket), så komme tilbake med en kommentar om at det ikke virker som om det er interesse for dette. Man føler ikke at en har noe å bidra med i samtalen dere hadde på de føste sidene her, ei heller vet man noe som helst om dette treffet. Såklart det blir laber interesse av sånt.

Når det er sagt: å få låne et utested/lokale gratis er ikke et stort problem de fleste steder, men NOEN må lufte idèene og forespørre plasser/mennesker om mulighetene. Overnatting i klubbhus eller skoler kan nok også gjøres mulig for en billig penge, en kan kontakte kommunen og promotere dette som et kulturtreff, de fleste er positive til slikt. Som i_dass har vist, så er det alltid noen som kjenner noen som kan hjelpe. Jeg foreslår at en først finner ut hvilken by det skal arrangeres i, deretter finner medlemmer fra den byen som kan hjelpe til å arrangere. Noen må nok også stille seg som ansvarlig for arrangementet, spesielt om man ordner overnatting på et ofentlig sted, slik at noen tar ansvar dersom folk knuser vinduer eller monger seg (som såklart burde dekkes av vedkommende, men de trenger altså en ansvarlig kontaktperson)

Ta dere sammen og si i det minste hva dere ville ha svar på i denne tåden. Om noen kan hjelpe? Har forslag? Om folk kommer? Det vet vi ikke når vi ikke vet mer. Om det er interesse? Det vet vi heller ikke, jeghar f.ex ikke økonomi til å dra til Bodø, og det er sikkert mange i Bodø som ikke har økonomi til å dra hit. Hvor i landet er hovedkjernen av medlemmer? Dette kan dere få en oversikt over ved å ta en generell titt på ip-nettet. BLir dette i en helg/ferie? Når på året? Mange endrer bosted over sommenen og har da andre muligheter for å kunne møte eller ei. For dårlig info, ta dere i nakken! (og med dere mener jeg initativtaker)

korrupt
04-03-2006, 17:18
Dere har jo ikke undersøkt noen ting før dere kaster ut dette forslaget!

"Dere" er ikke redaksjonen. Redaksjonen har absolutt ingenting med dette å gjøre. Det er CiViX som styrer med dette, og treffet vil finne sted i Sirdal, slik det har gjort hvert år det har blitt arrangert. Det er flott at du reagerer og vil ha litt fortgang i sakene, men pust rolig inn og ut et par ganger. Jeg er enig med deg, tråden har bare blitt til fjås, men vi får tross alt ikke svar om vi lurer på noe. Jeg stilte samme spørsmål (bare komprimert) for en stund siden, der jeg lurte på blant annet omtrentlig pris - men CiViX har ikke svart. Alle i redaksjonen er blanke, dessverre.

ludvig
04-03-2006, 17:33
Dikt.no-samling er i utgangspunktet CiViX sitt prosjekt alene,
men man trår gjerne til om det trengs :wink: