PDA

Se full versjon : Jeg er provosert (om sletting av tekster)

tenker82
17-02-2004, 19:26
Jeg er provosert. Rett og slett meget sint. En av mine beste tekster er nÄ blitt slettet av noen, og jeg fikk ikke noe hint kraftig nok om at det kom til Ä skje, jeg ber dere vennligst skriv i klartekst! Hvilken begrunnelse er det Ä slette en bra tekst bare fordi overskrifta inneholder to bittesmÄ tegn som noen mener ikke burde vÊre der? Jeg hadde ikke hatt noe problem med Ä fjerne dem, hvis jeg fikk beskjed om at teksten ville bli fjernet hvis jeg fortsatte Ä la tittelen vÊre sÄnn!

Jeg satt i redaksjonen en gang i tiden. Aldri anbefalte jeg en bra tekst som slettet, bare fordi tittelen ikke var tilfredsstillende.

Jeg er svÊrt, svÊrt skuffet over det "arbeidet" som er blitt gjort. Jeg forventer en mye bedre begrunnelse for Ä fjerne teksten enn to smÄ tegn i tittelen.

”du fikk advarsel. slik tegnsetting i tittelen er unþdvendig”. Jeg synes dette vitner om en arrogant holdning overfor meg som person. Det finner jeg stþtende.

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at teksten ble fjernet pÄ grunn av misnÞye med meg som person (eller var dere irritert pÄ at jeg ikke forandret tittelen?! Kan man slette en tekst bare fordi man har irritert seg over tittelen i lang tid? Jeg er ikke sÄ ofte innom her lenger, og selv jeg kan jo glemme at jeg en gang fikk litt ris for at jeg hadde med de tegnene).

Det finnes mange tekster her inne pÄ dikt.no (ogsÄ blant mine egne) som burde bli slettet lenge fÞr slike tekster som min *Gravid*. Jeg lurer seriÞst pÄ hvem som sitter i redaksjonen nÄ - en gang i tiden var det en bra gjeng som gjorde jobben sin...

Send meg helst en personlig mail neste gang dere tenker Ä slette en tekst, sÄ jeg kan fjerne den selv og dermed vÊre sikker pÄ at den ikke er tapt for alltid

”Redaksjonen bestĂ„r av forfattere pĂ„ dikt.no som over tid har vist seg Ă„ vĂŠre fornuftige, seriĂžse og aktive.”

Dette stĂ„r Ă„ lese pĂ„ dikt.no-siden. Hva var fornuftig ved Ă„ fjerne teksten min? Det var en svĂŠrt personlig tekst som betydde mye for meg. Var ikke teksten min seriĂžs nok? Eller synes dere at det var mer seriĂžst Ă„ fjerne den? Og med aktiv mener man ikke Ă„ vĂŠre overaktiv, det er hva jeg fĂžler har skjedd her. Men er det noe jeg har misforstĂ„tt, er det for eksempel blitt slik nĂ„ at ALLE tekster som inneholder mer enn ”vanlige” tegn i tittelen blir slettet automatisk av dere? Hvorfor fikk jeg ikke beskjed om det, i sĂ„ fall?

Jeg stemmer kraftig for at det blir en ordning som er sĂ„nn at nĂ„r mange nok i redaksjonen vil slette en tekst, og har markert teksten for sletting, gĂ„r det automatisk en mail til ”pĂ„rĂžrende” om dette, slik at denne kan fĂ„ en frist pĂ„ for eksempel ti dager til Ă„ evt. fjerne teksten selv fĂžr den gĂ„r pĂ„ dynga. Har jeg ikke etterlyst dette fĂžr ogsĂ„, eller har jeg bare tenkt tanken? Jeg vet det stĂ„r noe om Ă„ sĂžrge for selv Ă„ bevare tekstene sine andre steder enn pĂ„ dikt.no, men med den voldsomme mengden tekster jeg har, er det nesten en umulighet. En ting er hvis det skjer noe som gjĂžr at hele nettstedet bryter sammen – noe ganske annet er det nĂ„r noen bevisst gĂ„r inn for en tekst sin dĂžd.

Var det med lett hjerte teksten min ble fjernet? I sÄ fall mener jeg i alle fall det er noe galt med enkelte redaksjonsmedlemmer

Jeg lagrer denne meningsytringen pĂ„ et egnet sted – det kan jo hende noen finner det for godt Ă„ slette denne ogsĂ„.

Verden er skjev. Men ikke alle trenger Ă„ bikke av den grunn.

Takk for alle fremskritt som er til det verre.

Skuffet og sjokkert tenker82
etter at dere aborterte min tekst

ludvig
17-02-2004, 19:35
I reglementet stÄr det:

"usaklig eller feil tegnsetting i tittel er ikke lov (dette inkluderer smileyer, tegn plassert foran eller bak tittelen for oppmerksomhet, og feil tegnsetting, slik som mer enn ett utropstegn eller spÞrsmÄlstegn, mer eller mindre enn et eller tre punktum, osv.) "

Du ble _tydelig_ advart:

Kommentar-ID: 410871
Navn: SadEyes Âź [ Vis forfatter ] <*.humla.no>
E-post: ironica@start.no
du bĂžr fjerne stjernene i tittelen; unĂždvendig tegnsetting strider mot reglene.
Lagt inn: 13. desember 2003, Kl. 16:40:00

Du har vĂŠrt logget inn flere ganger etter dette.

Du har deg selv Ă„ takke.

IceRose
17-02-2004, 19:38
Det kom nye tittelregler for en del tid tilbake der man iblant slÄr ned pÄ unÞdig bruk av tenkstrek, utropstegn og stjerner foran en tittel, fordi det kan ses pÄ som listemanipulering.

13 desember fikk du en kommentar under teksten **Gravid** av et redaksjonsmedlem som skrev: du bĂžr fjerne stjernene i tittelen; unĂždvendig tegnsetting strider mot reglene.

Jeg synes dette var et hint kratfig nok. Ettersom du har sittet i redaksjonen vet du at tekster som strider mot reglene kan bli slettet.

Og jeg forstĂ„r ikke helt avstemningen din. Forfattere FÅR beskjed 10 dager fĂžr teksten blir slettet for godt. En forfatter fĂ„r mail i det teksten fĂ„r sitt fĂžrste slettemerke, og fra det Ăžyeblikket gĂ„r der ti dager fĂžr teksten forsvinner. Har de endret dette siden din tid? Jeg er forholdsvis ny, sĂ„ ikke ta meg for Ă„ vĂŠre sarkastisk nĂ„, er du snill.

NÄr tekster bryter med diverse regler, blir det ikke tatt hensyn til om den er god eller ikke. Et plagiat kan vÊre kjempebra men blir slettet. En god tekst med bare store bokstaver i tittelen blir slettet. De aller fleste fÄr en advarsel, i form av kommentar eller melding. Du fikk en for to mÄneder siden, forumlert sterkt nok etter min mening.

At de nye tittelreglene burde vÊre mer synliggjort, synes jeg ogsÄ (jeg regner med du vil komme til Ä si dette). Det var oppe til forslag, men plutselig mistet vi redaksjonsforumet i en mÄneds tid, og den godeste civix har visst vÊrt noget opptatt. Det beklager jeg.

Et annet punkt jeg reagert pÄ var "tapt for alltid": her er en regel som sier at dikt.no ikke tar ansvar for noens tekster og at alle er ansvarlige for Ä ha kopier av tekstene sine selv.

Men spÞr du et redaksjonsmedlem pent, sÄ fÄr du nok en kopi av teksten din, sÄ du kan legge den utigjen med en stjernefri tittel, og lagre den pÄ pc'en din. For den ligger ennÄ til vurdering.

-med hilsen fra et udugelig redaksjonsmedlem som ikke kan noenting-

ludvig
17-02-2004, 19:43
MisnÞye med deg som person tviler jeg sterkt pÄ. Hehe, tviler pÄ at sÄ mange i redaksjonen, eller dikt.no generelt vet hvem du er.

Lacuna
17-02-2004, 22:22
En av mine beste tekster er nÄ blitt slettet av noen, og jeg fikk ikke noe hint kraftig nok om at det kom til Ä skje, jeg ber dere vennligst skriv i klartekst! Hvilken begrunnelse er det Ä slette en bra tekst bare fordi overskrifta inneholder to bittesmÄ tegn som noen mener ikke burde vÊre der? Jeg hadde ikke hatt noe problem med Ä fjerne dem, hvis jeg fikk beskjed om at teksten ville bli fjernet hvis jeg fortsatte Ä la tittelen vÊre sÄnn!

Jeg syntes du er passe arrogant som kommer med en sÄ krass tone sÄ lenge du faktisk fikk en advarsel (noe resaksjonsmedlemmene ikke er pÄlagt Ä gi i det hele tatt). Hvor mye klarere kan man si det enn det SadEyes gjorde? Du som tidligere red.medlem burde vite at tekster som bryter med reglene slettes og du var logget inn etter advarselen og kunne endret det, sÄ jeg syntes ikke synd pÄ deg i det hele tatt.

Jeg er svĂŠrt, svĂŠrt skuffet over det "arbeidet" som er blitt gjort. Jeg forventer en mye bedre begrunnelse for Ă„ fjerne teksten enn to smĂ„ tegn i tittelen. ”du fikk advarsel. slik tegnsetting i tittelen er unĂždvendig”. Jeg synes dette vitner om en arrogant holdning overfor meg som person. Det finner jeg stĂžtende.

Da fÄr du vÊre skuffet. Slettingen av teksten din har ikke noe med deg som person Ä gjÞre, om du skal slenge rundt deg med sÄnne anklagelser sÄ ser jeg gjerne at du begrunner de. Reglene er ikke annerledes for deg enn for andre og de gÄr ofte foran kvaliteten pÄ tekster. En trenger ingen bedre begrunnelse sÄ lenge du velger Ä se bort i fra tittelreglene pÄ siden. SÄnn er det, dessverre.

Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at teksten ble fjernet pÄ grunn av misnÞye med meg som person (eller var dere irritert pÄ at jeg ikke forandret tittelen?! Kan man slette en tekst bare fordi man har irritert seg over tittelen i lang tid? Jeg er ikke sÄ ofte innom her lenger, og selv jeg kan jo glemme at jeg en gang fikk litt ris for at jeg hadde med de tegnene).

Jeg merket teksten din fordi den hadde usaklig tegnsetting i tittelen. Jeg kjenner ikke deg som person. At tittelen er irriterende er en ting, den blir ikke slettet av den grunn (tenk pÄ alle kosmos-titlene som fÄr stÄ). Slutt Ä prÞve Ä legge skylden for dette over pÄ andre, for du innrÞmmer selv at du faktisk sÄ kommentaren men oversÄ den.

Jeg lurer seriÞst pÄ hvem som sitter i redaksjonen nÄ... en gang i tiden var det en bra gjeng som gjorde jobben sin... Send meg helst en personlig mail neste gang dere tenker Ä slette en tekst, sÄ jeg kan fjerne den selv og dermed vÊre sikker pÄ at den ikke er tapt for alltid

Vi gjÞr jobben vÄr, hvor frustrerende den enn mÄtte vÊre noen ganger. Er ikke noe av jobben til redaksjonen Ä slette tekster som bryter med reglementet da? At du skal fÄ en mail neste gang vi evt skal merke en tekst av deg er uaktuelt. Du fÄr ingen sÊrbehandling fra resten av medlemmene her og det ville blitt en stor jobb Ä informere alle om dette for sÄ Ä gi de tid til Ä endre selv og evt slette om de ikke fÞlger det opp. Det sier seg selv. Du fÄr heller titte innom litt oftere.

Det var en svÊrt personlig tekst som betydde mye for meg. Var ikke teksten min seriÞs nok? Eller synes dere at det var mer seriÞst Ä fjerne den? Hvorfor fikk jeg ikke beskjed om det, i sÄ fall?

Det er sikkert mange personlige tekster der ute, og de fleste av de tekstene betyr nok noe for forfatteren. Om den er seriĂžs er ikke poenget sĂ„ lenge den bryter med reglementet (hakk i plata). Hvert enkelt medlem blir dessverre ikke opplyst om det, de mĂ„ selv sĂžrge for Ă„ lese reglene og oppdatere seg. I dette tilfellet gjorde ikke du det. Og om du ikke har lagret tekstene dine noe sted, anbefaler jeg deg Ă„ gjĂžre det. Du_skal_alltid ha en kopi. KjĂžp deg en skrivebok du kan skrive de inn i eller lag en egen mappe pĂ„ data’n. Uansett sĂ„ er det opp til deg.

Det virker for meg som du venter deg sÊrbehandling, noe som irriterer meg. Du blir ikke behandlet pÄ noen annen mÄte enn andre brukere, og vi forventer at du forholder deg til de samme reglene. GjÞr du ikke det har du ikke noe pÄ denne siden Ä gjÞre. Ex-red.medlem eller ikke. Det sier seg jo selv at alle som fÄr tekster slettet (i alle fall de fleste) syntes dette er utrolig kjipt, men det mÄ til noen ganger for Ä holde siden vedlike. Du er velkommen til Ä legge ut teksten pÄ nytt med ny tittel. Har du den ikke kan du spÞrre om noen i redaksjonen gidder Ä sende den til deg, som nevnt. Jeg gidder ikke, nettopp fordi jeg ser pÄ deg som utrolig arrogant akkurat nÄ.

Takk for meg

tenker82
18-02-2004, 14:13
Jeg er sjokkert over noen av kommentarene som gis i etterkant av mitt innlegg. Jeg er en perosn som tÄler en del, men nÄ tenker jeg faktisk at dikt.no ikke lenger klinger sÄ bra i Þrene mine. Jeg har ikke ment Ä vÊre arrogant, og jeg fikk aldri den advarselen i forkant av slettingen, at teksten ville bli slettet. Og det med at jeg en gang for en god stund siden fikk beskjed om at jeg burde endre tittelen - det var ikke ett ord der om at teksten ville bli slettet hvis endringen ikke fant sted( jeg er da vant med Ä fÄ regelmessig kommentarer fra folk som Þnsker Ä endre pÄ tekstene mine, ingen er jo alltid fornÞyd med det jeg skriver!). Det er dette jeg reagerer pÄ. Jeg krever ikke sÊrbehandling, overhodet ikke, dette er selvfÞlger som jeg mener alle brukere av dikt.no burde fÄ oppleve. Jeg synes mange av kommentarene til innlegget mitt oser av en gal holdning. Jeg blir rett og slett dÄrlig. Da jeg var medlem (det er to Är siden), hadde jeg ikke hjerte til Ä vÊre sÄ krass som flere av dere er. FÄr dere ikke bittelitt dÄrlig samvittighet (dette gjelder ikke alle)?

Jeg har nÄ fjernet nesten alle tekstene mine, fordi jeg er redd flere av tekstene mine skal fjernes. Jeg tror det kan vÊre en grunn til at jeg ikke fikk advarsel tidsnok, og det er at mailboksen min har vÊrt veldig full lenge. Jeg har egentlig ny mailboks. Dere skjÞnner, jeg er frelst av ord, og kan ikke slette noe som er skrevet, heller ikke mailer. Men vÊr sÄ snill og ikke kall meg stygge ting av den grunn.

Jeg er dypt lei meg for tonen til noen her. Det var aldri imin hensikt Ä personlig angrepe enkeltperosner, sÄ hvorfor er det noen her som gÄr til angrep mot meg med ord som Hvem faen er du? og behandler meg som dritt? Jeg ser dette som umoden oppfÞrsel. Det er ingen tvil: dikt.no betydde mye for meg en gang (jeg har vÊrt med nesten fra starten og sett utviklingen). Alle visste dengang hvem jeg var, jeg var mye lest og det var svÊrt koselig Ä vÊre medlem. NÄ fÄr jeg mer en uggen smak i munnen (noe jeg synes er beklagelig overfor Gunnar, som jeg mÞtte i hÞst, han er en koselig fyr, han fortjener ikke dette). Jeg var med pÄ diktsamlinga i hÞst, flere av redaksjonsmedlemmene vet hvem jeg er, jeg fikk mye bra respons pÄ samlinga, ogsÄ av forfatteren HÄvard Rem. Men nÄ fÞler jeg at dere prÞver Ä redusere meg til et nivÄ jeg overhodet ikke passer Ä vÊre pÄ. Jeg skal nÄ gÄ og ha lab pÄ skolen, og til helgen skal jeg vÊre med pÄ skuespilleraudition. Jeg skal ogsÄ trolig skrive tekster til revyen som jeg kanskje skal skuespille for. Her er folk snille med meg. Jeg Þnsker meg tilbake den respekten jeg engang hadde her inne.

Jeg kan ikke lagre tekstene mine pÄ maskinen, for jeg har ikke noen egen datamaskin, bare lÄner skolens. Dessuten har jeg rundt 1000 tekster pÄ dikt.no.

For de som ikke vet det: Jeg har tekster overalt, og har snart ikke plass til flere...

Jeg er ikke ute etter Ä lage brÄk, bare rettferdighet. Og jeg Þnsker respekt.

PS: Jeg var ikke arrogant, bare dypt skuffet.

-tenker82

Peace, love and hope

tenker82
18-02-2004, 14:17
PS:

Jeg var ikke klar over at dere automatisk sletter tekster med titler som ikke er skrevet pÄ en "lovlig" mÄte (dette er nok ganske nytt, og jeg har ikke hengt med her i det siste, fÞr florerte jo titler som var skrevet pÄ alle mulige rare mÄter, jeg beklager at jeg ikke var oppdatert), jeg kjente ikke til at reglene var blitt sÄ strenge. Jeg hÄper dere kan tilgi meg i stedet for Ä angripe meg mer. Det er ikke nÞdvendig. Jeg er ikke ute etter brÄk. Og jeg regner med at dere vet at jeg har forstÄtt nÄ?
:roll:

IceRose
18-02-2004, 14:25
1: NĂ„ skal jeg gjenta meg selv. Du fikk en kommentar der det stod at tittelen din brĂžt med reglene, ikke at tittelen irriterte Sad_Eyes. Som ex.redaksjonsmedlem bĂžr du vite at ting som bryter med reglene kan slettes.

2: Du gikk rimelig hardt til angrep pÄ redaksjonen og deres "arbeid". NÄr sÄ mange av oss legger mye arbeid i redaksjonen og stÄr pÄ det vi kan, er det klart at vi blir irriterte over et slikt utsagn. Dikt.no har vokst siden du var med i redaksjonen, og det er mer tull her nÄ.

3: Du skal alltid ha en oppdatert epost pÄ profilen din. Det er ikke vÄr feil at du ikke fikk denne mailen. Selv om du er glad i ord.

4: Man skal alltid ha kopier av tekstene sine, og det at du ikke har egen pc og det at du skriver veldig mye gjĂžr ikke deg til noe unntak. Alle lider under de samme reglene her.

5: Jeg synes du gjentar deg mye i ditt nest siste innlegg her, og i det innlegget virker det ikke som om du har forstÄtt.

6: DÄrlig samvittighet: Joda. Det fÄr jeg stadig vekk. Hver gang noen skriker pga at de er urettferdig behandlet av redaksjonen, hver gang noen klager, hver gang noen bryter regler, hver gang jeg er nÞdt til Ä merke en tekst fordi folk ikke klarer Ä holde seg til reglene, hver gang jeg blir beskyldt for Ä ikke gjÞre jobben min og hver gang jeg fÄr tekster i ren drittsleningstil dedikert til meg. Det er ikke ofte jeg fÄr ros.

7: Det at du har fjernet nesten alle tekstene dine fordi du er redd for Ă„ miste dem, lukter det politisk statement av. Du kunne laget kopier, evt lest reglene og sjekket at alle tekstene dine overholdt disse.

8: Kommentarene til innlegget ditt oser kanskje av gal holdning, men innlegget ditt oste av gal holdning i vÄre Þrer.

Lacuna
18-02-2004, 15:10
jeg fikk aldri den advarselen i forkant av slettingen, at teksten ville bli slettet. Og det med at jeg en gang for en god stund siden fikk beskjed om at jeg burde endre tittelen - det var ikke ett ord der om at teksten ville bli slettet hvis endringen ikke fant sted( jeg er da vant med Ä fÄ regelmessig kommentarer fra folk som Þnsker Ä endre pÄ tekstene mine, ingen er jo alltid fornÞyd med det jeg skriver!)

Det er en forskjell pÄ forfattere som ikke liker tittelen din og et redaksjonsmedlem som sier at den strider med reglene. Da skal det ikke vÊre nÞdvendig Ä nevne at den blir slettet, for du vet at det skjer med tekster som bryter reglene.

Da jeg var medlem (det er to Är siden), hadde jeg ikke hjerte til Ä vÊre sÄ krass som flere av dere er. FÄr dere ikke bittelitt dÄrlig samvittighet (dette gjelder ikke alle)?

Man er pÄ denne siden for Ä fÄ tips til forbedringer og Ä utvikle seg. Da hjelper det ikke med kosesnakk. Vi har for lengst lÊrt at man mÄ vÊre krass noen ganger og jeg fÄr ikke dÄrlig samvittighet av den grunn. Er man krass mot noen trenger de enten Ä hÞre det, eller sÄ oppfordrer de til det selv.

Jeg tror det kan vÊre en grunn til at jeg ikke fikk advarsel tidsnok, og det er at mailboksen min har vÊrt veldig full lenge. Jeg har egentlig ny mailboks. Dere skjÞnner, jeg er frelst av ord, og kan ikke slette noe som er skrevet, heller ikke mailer. Men vÊr sÄ snill og ikke kall meg stygge ting av den grunn.

At du ikke har en mail som fungerer er ikke vÄrt problem. Om du ikke vil slette noen av mailene dine fÄr du opprette en mail til som du kan ha pÄ dikt.no. Vi har ikke kalt deg noe stygt, sÄ ikke kom med den en gang til.

Det var aldri imin hensikt Ä personlig angrepe enkeltperosner, sÄ hvorfor er det noen her som gÄr til angrep mot meg med ord som Hvem faen er du? og behandler meg som dritt?

Vi sĂ„ pĂ„ ditt innlegg som et personlig angrep sĂ„ lenge du beskylder oss for sletting pĂ„ kanten av inkompetanse. Du sier jo rett ut at du tror vi slettet teksten din pĂ„ grunn av misnĂžye med deg som person. Om jeg skal ta det som en fornĂŠrmelse eller ignoranse vet jeg ikke. Men det var ogsĂ„ pĂ„ grunnlag av dette at Alino spurte hvem faen du var. Det var ikke et angrep og du ble ikke behandlet som dritt. Poenget var at mange av oss ikke har lest noe av deg eller dannet oss et bilde av deg som person. Å bli beskyldt for Ă„ ha noe imot deg da blir ganske sĂžkt.

Alle visste dengang hvem jeg var, jeg var mye lest og det var svÊrt koselig Ä vÊre medlem. NÄ fÄr jeg mer en uggen smak i munnen (noe jeg synes er beklagelig overfor Gunnar, som jeg mÞtte i hÞst, han er en koselig fyr, han fortjener ikke dette). Jeg var med pÄ diktsamlinga i hÞst, flere av redaksjonsmedlemmene vet hvem jeg er, jeg fikk mye bra respons pÄ samlinga, ogsÄ av forfatteren HÄvard Rem. Men nÄ fÞler jeg at dere prÞver Ä redusere meg til et nivÄ jeg overhodet ikke passer Ä vÊre pÄ. Jeg skal nÄ gÄ og ha lab pÄ skolen, og til helgen skal jeg vÊre med pÄ skuespilleraudition. Jeg skal ogsÄ trolig skrive tekster til revyen som jeg kanskje skal skuespille for. Her er folk snille med meg. Jeg Þnsker meg tilbake den respekten jeg engang hadde her inne

Men alle vet ikke hvem du er lenger, sÄ ikke forvent deg noen status. Det hadde uansett hatt fint lite Ä si. Er det Gunnar som ikke fortjener dette, eller du? Jeg forstÄr ikke helt hvorfor du drar inn urettferdighet mot han sÄ lenge det er Gunnar selv som har laget de nye tittelreglene. At du har mÞtt han, fÄtt skryt av HÄvard Rem og skal ha lab og skrive tekster for revyen har ingenting Ä si for denne diskusjonen og er ganske uinteressant. Du fÄr ingen sympati selv om du sutrer over at vi er sÄ slemme og alle andre er snill. Respekt er ikke noe du fÄr, det er noe du gjÞr det fortjent til. Jeg respekterer veldig fÄ her inne og med den holdningen din er ikke du en av de. Gi og du vil fÄ. Det gjelder responsen din ogsÄ.

jeg Ăžnsker respekt

Og redaksjonen Þnsker ogsÄ respekt for den jobben vi gjÞr. Det er ikke hyggelig Ä fÄ slengt dritt til oss hele tiden. Du respekterer ikke oss nÄr du kommer med falske anklager uten begrunnelser og du respekterer ikke oss nÄr du forventer at det skal gjÞres unntak fra reglene for deg. SÄnn fungerer det bare ikke.

Og ellers stÞtter jeg IceRose i hennes innlegg. Du kan ikke legge skylden pÄ noen andre enn deg selv denne gangen.

Savant
18-02-2004, 15:41
er det i det heletatt noe Ä klikke for? Du har vel teksten liggende pÄ harddisken (som faktisk stÄr du mÄ ha nÄr du legger inn ny tekst)..?

Hvis du har det, legg teksten ut igjen, uten tegnene som i tittelen, sÄ fÄr den nok ligge i fred.

Er du sur pga du mista anb. si ifra til forfatterene som hadde anbefalt, og hvis de fortsatt liker teksten anbefaler det igjen. kommentarene tviler jeg pÄ at du savner. Det kommer nye.

Lacuna
18-02-2004, 16:00
Hun har ikke kopier av tekstene sine.

tenker82
18-02-2004, 16:30
Det er fÞrst og fremst et spÞrsmÄl om tid. Jeg har ikke hatt tid til Ä oppdatere meg pÄ dikt.no og vet at jeg ikke kommer til Ä ha mye tid fremover heller Ä bruke pÄ dikt.no. Derfor har jeg fjernet tekstene mine nÄ. Det er ikke for Ä demonstrere eller noe, jeg begynner Ä bli sliten av Ä bli misforstÄtt sÄ mye, det er ikke noe unntak denne gangen, men det virker som at folk tenker veldig snevert og tolker alt i verste mening. Hvorfor er det sÄnn?

:(

Dessuten er det jo nesten ingen som leser/kommenterer tekstene mine lenger, og da fÞler jeg det ikke sÄ viktig Ä ha tekstene mine ute her. Jeg vet ikke hva jeg skal si for Ä fÄ en vennlig tone her igjen, hvis dere hadde stÄtt ansikt til ansikt med meg, ville dere ha sett at jeg ikke Þnsker dette her, det fÞles som Ä stÄ midt oppi en brann som jeg ikke slipper fri fra, og ingen prÞver Ä slokke brannen... Men hvis flere har et Þnske om Ä si mer i denne saken, fÄr de gjÞre det. Jeg fÞler meg snart ferdig med dette. Jeg angrer ikke ting jeg har sagt, men det er leit at jeg noen ganger blir sÄ oppover Þrene misforstÄtt.

:cry:

Jeg har ikke lenger sÊrlig utbytte av Ä vÊre pÄ dikt.no, nettopp fordi det har blitt sÄ stort. Jeg drukner her inne. Jeg legger ikke ut tekster uten hensikt, og hensikten er sÄklart Ä bli lest (jeg har sÄ mange budskap jeg fÞler flere burde tenke over, for Ä gjÞre verden bittelitt bedre for et bittelite antall mennesker). Heldigvis har jeg andre medier Ä uttrykke meg i.

Det er leit at det skulle gÄ i denne retningen. Jeg har ikke lenger problemer med Ä forstÄ hvorfor folk sletter sine egne profiler pÄ dikt.no. Mange av de jeg ansÄ som de beste skribentene, har trukket seg tilbake. Dikt.no har blitt for stort. Det er for mange her. Det er ikke lenger god nok plass for oss som sÄ sterkt Þnsker Ä bli lest, vi som prÞver Ä er seriÞse.

Jeg begynner Ä tro at det er vanskelig Ä tilgi meg fordi jeg ytret meg. Jeg ser ikke at den stÞrste feilen ligger hos meg, men hos dere som ennÄ ikke har sympati og empati med meg og andre som fortjener litt mer empati - gÄr det ikke an Ä sette seg inn i en annen person sin tankegang? Det er jo det tolking av tekster gÄr ut pÄ. Hva har forfatteren tenkt? ikke: Hvordan kan jeg tolke denne teksten slik at den best passer for meg.

Takk for meg. Jeg synes dette er barnslig. Jeg blir nesten flau. Ikke ta dette som et kraftig utbrudd av aggresjon, men som et stille sukk, for det er hva det er. SÄnn, nÄ slapp dere Ä tolke det som dere ville.

:oops:

PS: Jeg har tilfeldigvis en kopi av den slettede teksten, for det var en av tekstene jeg lot HÄvard Rem fÄ lese da jeg prÞvde Ä vÊre seriÞs i hÞst - ingen her inne skal frata meg mÄlet mitt om Ä gi ut bok. Jeg trengte dikt.no i starten fordi jeg da ikke hadde andre medier Ä ytre meg i og fÄ respons via. Jeg klarer ikke lenger Ä fÄ seriÞs respons pÄ tekstene jeg har (hatt) ute pÄ dikt.no. Det er for mye unge folk her. Men jeg kan ikke garantere at jeg ogsÄ ender opp som en av eks-dikt.no'erne. Jeg lar meg ikke sÄ lett slÄ.

PS: Hvis jeg har provosert noen, har jeg i alle fall blitt lagt merke til - det er en stund siden sist. Kanskje er dette den eneste mÄten jeg kan bli husket pÄ? Bedre Ä bli husket som en drittsekk, da, enn Ä bli glemt.

PS: "Gal holdning" kan i enkelte tilfeller bare vÊre en misforstÄelse. Hvis jeg skal klandres for noe, mÄ det vÊre at jeg ikke hadde satt meg inn i de gjeldende, strenge reglene - det er jo det det hele dreier seg om. Og at jeg glemte Ä oppdatere mailadrssen min. Ei fjÊr blir som sagt til fem hÞns, det Þnsket jeg ikke, men det var det dere som sÞrget for.

Jeg kan vel ikke forvente mer forstÄelse denne gangen heller, det ser ut til at jeg prÞver forgjeves Ä fÄ til empati-tenking her, sÄ jeg fÄr vel bare tusle vekk og regne med at neste gang jeg sjekker denne siden, har jeg fÄtt et par nye misforstÄtte svar. Jeg tror det er derfor jeg skriver sÄ mye, generelt, fordi folk til alle tider har misforstÄtt meg. Man blir etter hvert veldig sliten av det.

Tapp meg for mine siste krefter, hvis dere mangler empati. Abort tÊrer pÄ livskvaliteten. Jeg har allerede mistet en baby for mye...

:cry:

Hrafn
18-02-2004, 16:38
det handler nok ikke om manglende empati, Lena.

NÄr det gjelder det Ä bli misforstÄtt er det klart at det skjer lettere i et skriftilig medium enn i et muntlig. NÄr det er sagt, sÄ er det viktig Ä vÊre veldig klar i sine uttrykk i skriftlig form, nettopp av den grunn. Du er ofte veldig uklar og "ber om" Ä bli misforstÄtt i mÄten du ordlegger deg pÄ.

Jeg er ikke i redaksjonen, men ogsÄ jeg holder nok med redaksjonen i dette tilfellet. Det handler ikke om at du ikke blir respektert, men kanskje andre veien? Reglene er tydelige. Reglene gjelder for alle. Det skal videre ikke vÊre redaksjonsmedlemmenes ansvar Ä pÄse at alle har lest reglene. Enkelt og greit.

Det siste innlegget ditt blir nok uansett litt utenfor selve diskusjonen - muligens fordi du vet du har tapt, men nekter Ă„ innse dette.

NÄr det gjelder Ä fÄ seriÞse tilbakemeldinger er det ogsÄ litt din egen feil at du ikke fÄr det lenger - du nekter Ä ta til deg kritikk og avviser blankt ethvert forsÞk pÄ Ä vÊre litt konstruktiv og kritisk. Dette vet jeg, da jeg selv har forsÞkt dette. I tillegg er det - som du sier - lite tid for deg pÄ dikt.no, ergo utviser du ikke noen sÊrlig interesse for andres tekster - og siden miljÞet er som det er fÄr du logisk nok ikke noen tilbakemeldinger da selv heller.

- Hrafn

tenker82
18-02-2004, 17:02
Hrafn skriver (<), jeg svarer:

<det handler nok ikke om manglende empati, Lena.

Har du sett Idol? Dommerne er gjerne altfor kvasse i sine kommentarer overfor "uskyldige" sangfugler, hvorfor? Gjerne fordi dommerne er slitne etter for mye negativitet fra ANDRE deltakere og andre ting i livet. Det er ikke riktig at det skal gÄ utover "uskyldige", men dessverre skjer dette altfor ofte i hverdagen til folk. Jeg fÞler jeg har blitt utsatt for det her.

<NÄr det gjelder det Ä bli misforstÄtt er det klart at det skjer lettere i et <skriftilig medium enn i et muntlig. NÄr det er sagt, sÄ er det viktig Ä <vÊre veldig klar i sine uttrykk i skriftlig form, nettopp av den grunn. Du <er ofte veldig uklar og "ber om" Ä bli misforstÄtt i mÄten du ordlegger <deg pÄ.

Jeg "ber" ikke om Ä bli misforstÄtt, men glemmer litt for ofte at ikke alle er pÄ samme nivÄ som meg, med nivÄ mener jeg nivÄ av forstÄelse. Det er nemlig sÄnn her i verden at noen mennesker er "tvillingsjeler" og forstÄr hverandre ut og inn, andre er pÄ kollisjonskurs. Jeg treffer sjelden folk som forstÄr min tankegang, men jeg har funnet noen.

<Jeg er ikke i redaksjonen, men ogsÄ jeg holder nok med redaksjonen i <dette tilfellet. Det handler ikke om at du ikke blir respektert, men <kanskje andre veien? Reglene er tydelige. Reglene gjelder for alle. Det <skal videre ikke vÊre redaksjonsmedlemmenes ansvar Ä pÄse at alle <har lest reglene. Enkelt og greit.

Men bÞr ikke da folk i redaksjonen avslutte nÄ da? Har de virkelig mer Ä si nÄ? Jeg har ikke gitt meg fordi det later til at mange ennÄ ikke ha forstÄtt at mitt innlegg ble skrevet utifra mine mangelfulle kunnskaper om de strenge, nye (?) reglene. Det virker som jeg blir beskyldt for Ä stÄ fast, men det er det flere som gjÞr.

<Det siste innlegget ditt blir nok uansett litt utenfor selve diskusjonen - <muligens fordi du vet du har tapt, men nekter Ă„ innse dette.

Hva er en taper? En som er uenig med flertallet? Det er ikke alltid bra ÄÄ tilhÞre flertallet. Det kan vitne om manglende mot og manglende evne til Ä tenke annerledes. Jeg er fremdeles uenig i mye her, og vet jeg anses som en taper av de som ikke forstÄr. Men det gjÞr ikke at jeg ser pÄ meg selv som taper. Tapere er de som ikke forstÄr.

<NÄr det gjelder Ä fÄ seriÞse tilbakemeldinger er det ogsÄ litt din egen feil <at du ikke fÄr det lenger - du nekter Ä ta til deg kritikk og avviser blankt <ethvert forsÞk pÄ Ä vÊre litt konstruktiv og kritisk.

Her har du, som mange andre, misforstÄtt. Jeg endrer sjelden en tekst fordi EN person har sagt sin mening om den. Hvis derimot flere kommenterer og gir slik kritikk, og dette er personer jeg anser som fornuftige, da kan endringer skje. Men det er ogsÄ noe med at Ä forandre en tekst man har skrevet, forandre den fordi noen andre har foreslÄtt det, da er ikke teksten lenger min. Da frister det heller Ä fjerne teksten enn Ä endre den.

Hva mener du med

"du nekter Ă„ ta til deg kritikk og avviser blankt
<ethvert forsÞk pÄ Ä vÊre litt konstruktiv og kritisk"

Mener du at jeg ikke kan vÊre konstruktiv og kritisk? Det er stort sett det jeg er dagen igjennom... Jeg har alltid prÞvd Ä gi seriÞse kommentarer nÄr jeg fÞrst skal gi en kommentar.

<Dette vet jeg, da jeg <selv har forsÞkt dette. I tillegg er det - som du <sier - lite tid for deg pÄ <dikt.no, ergo utviser du ikke noen sÊrlig <interesse for andres tekster - <og siden miljÞet er som det er fÄr du <logisk nok ikke noen <tilbakemeldinger da selv heller.

MiljĂžet her inne er merkelig. Jeg ser middels dikt fĂ„ masse kommentarer av typen: "ÅÄÄ, dette likte jeg! Les noen av mine tekster, da..."

Det er klart jeg mister litt interessen av dette. Og det er ikke slik jeg vil ha det med tanke pÄ mine tekster. Det er ikke hva jeg kaller konstruktiv kritikk. Men det kan ikke skyves under en stol: dikt.no er blitt en base fÞrst og fremst for de under 20. Jeg er for gammel for dette. Er det derfor jeg blir sÄ misforstÄtt?

-Lena, tenker82

IceRose
18-02-2004, 17:15
Du blir ikke misforstÄtt. Du blir bare ikke tatt med respekt, pga din tilsynelatende mangel pÄ respekt til resten. Det er mye dritt pÄ dikt.no men det har lite med saken Ä gjÞre.

Jeg fÞler ikke du firer pÄ noen "krav" i denne diskusjonen. Du sa hva du mente, vi svarte og du gjentar det du mente fÞrst, vi svarer og det virker som om du nekter Ä hÞre pÄ vÄre grunner til Ä ha merket teksten din for sletting.

I stedet tillegg du oss manglende evner som empati. Jeg mangler ikke empati nÄr det trengs. Men i et slikt tilfelle der du fikk to mÄneder pÄ Ä endre tittelen din, og var innlogget flere ganger etter dette, for Ä sÄ starte ramaskrik nÄr teksten din ble slettet (i lik linje med en masse masse tekster som ogsÄ har fÄtt advarsel 'bare' pÄ kommentar og gjerne kun fÄr et par uker fra kommentaren blir gitt til teksten blir slettet) og anklager oss for Ä ikke gjÞre jobben vÄr skikkelig, mens du er dÞv for vÄre argumenter... da har jeg ikke empati for annet enn at det er du som har manglende forstÄelse og empati. Redaksjonen har flerfoldige tusen teksten Ä se over og holde styr pÄ. Om noen skulle hatt empati med noen, sÄ skulle det vÊrt du som tok selvkritikk pÄ at du oversÄ en advarsel, og kreditert redaksjonen for Ä holde styr pÄ alle disse strenge reglene.

Du sutrer sÄnn. Beklager, men det virker slik pÄ meg. Og helt uten grunn ogsÄ, slik jeg ser det.

OgsÄ legger du skylden pÄ dikt.no i sin helhet. Greit det.

Endel av de som har svart deg i denne trÄden er jevngamle med deg. Jeg er ett Är yngre enn deg. GjÞr det at jeg ikke er kapabel til Ä forstÄ noe? Hrafn er tilogmed eldre enn deg, og misforstÄr pÄ lik linje med resten. NÄ skylder du pÄ en ytre faktor.

Min mening her er at du ble sint og skuffet, ok. Du reagerte kraftig, ok. For kraftig etter min mening, siden vi har all rett i regelement, og i fÞlge reglene trenger vi engang ikke gi advarsler. Og du nekter Ä innse noe som helst. Du blir bare lei deg og skylder pÄ alt annet, istedet for Ä gjÞre det jeg anser er riktig: PrÞv Ä forstÄ oss, prÞv Ä forstÄ at her er regler, prÞv Ä forstÄ at du reagerte litt for kraftig i sinne, prÞv Ä forstÄ at du bÞr ta selvkritikk.

IceRose
18-02-2004, 17:25
Og kommentaren om hvor mye bedre det var fÞr, er fÄrnytees pÄ alle mÄter. Dikt.no kommer ikke til Ä slutte Ä vokse, og det kommer ikke til Ä bli slik det var fÞr. Det kommer til Ä endre seg og endre seg. Jeg var her ogsÄ for to Är siden, jeg har ogsÄ sett utviklingen. Jeg hadde en lengre pause fra dikt.no og kom sÄ sterkere tilbake.

Jeg blir lei iblant, jeg leser mÞkk daglig, jeg orker ikke kommentere noen dager og jeg synes siden er kjip iblant. Men jeg liker dikt.no. Og jeg er med i redaksjonen fordi jeg her kanskje kan gjÞre litt for Ä fjerne endel av dritten. Mange skriver useriÞse tekster som fÄr ufortjent oppmerksomhet. Man har tatt flere skritt for Ä luke unna slikt, bl.a. at oppmerksomhetssÞkende titler skal forsvinne. Derfor har regelen om at usaklig tegnsetting i titler ikke hÞrer hjemme. Slike titler blir mer synlige pÄ listene, og man blir da pÄ en mÄte kreditert for Ä ha "feilaktig" tegnsetting. For at det skal vÊre likt for alle, er det heller ikke lov med bare store bokstaver i tittelen. osv osv.

Det var ikke sÄnn fÞr, fordi her var fÊrre brukere og fÊrre tekster. Og disse reglene er for Ä fÞlges. Selv om en tekst skulle vÊre bra. Og alle tekster er som regel bra i en eller annens Þyne, hvertfall forfatteren. SÄ slettinger er oftes triste og kjipe for en eller annen. Men sÄ lenge vi har regler, mÄ det til.

Fjern alle tekstene dine om du vil. Men i sÄ tilfelle forstÄr jeg ikke helt hvorfor du har skreket opp om dette og starter avstemning om en ordning som faktisk allerede finnes.

ludvig
18-02-2004, 18:00
Kommer sikkert til Ă„ gjenta hva andre har sagt i dette innlegget her.

Hvis du blir sjokkert over noen av kommentarene som ble gitt i etterkant av innlegget ditt, da er det mye som sjokkerer deg. Hvis du er en person som tÄler en del, sÄ burde du tÄle at teksten din ble merket for sletting 65 dager etter at du fikk advarsel. Det stod ikke direkte at teksten din ville bli slettet nei, men det stÄr at den strider imot reglementet. Da burde du som tidligere redaksjonsmedlem vite hva det innebÊrer. Hvorfor skal vi fÄ dÄrlig samvittighet? Jeg ser ikke helt poenget ditt der. Bedre Ä vÊre Êrlig og kritiske til tekster, enn Ä rose alt mulig opp i skyene.

At du har fjernet nesten alle tekstene dine tror jeg ikke spiller noen stor rolle. Tviler pÄ at sÄ mange her bryr seg om det.
Du ser alinoes svar som umoden oppfÞrsel, jeg ser hele reaksjonen din pÄ denne trÄden som umoden oppfÞrsel. Du burde lese reglementet, og du burde forandre hvis du fÄr advarsel. Hele grunnen til at vi velger Ä skrive advarsler er at du skal fÄ sjansen til Ä rette opp. Da du har vÊrt innlogget flere ganger etter du fikk advarsel, uten Ä gjÞre noe med det sÄ ser jeg ingen grunn til at du skal fÄ noe sympati.

Jeg har vÊrt registrert pÄ dikt.no siden starten jeg ogsÄ, og jeg sÄ litt aktivitet av deg fÞr, har ikke sett noe til deg pÄ veldig, veldig lenge.

SkjÞnner ikke hvorfor du blander inn Gunnar i dette her. Ja, greit du har mÞtt han. Du fikk bra respons pÄ samlinga, du var godt likt pÄ dikt.no for lenge siden, ogsÄ av HÄvard Rem, og poenget ditt er hva for noe?
Hvordan kan du forvente respekt fra redaksjonsmedlemmer nÄr du angriper oss pÄ denne mÄten? Er du for sta til Ä innrÞmme at du har ingenting Ä syte over?

Greit, du har tekster overalt, og igjen; hva er poenget ditt?

Du kan ikke forvente at andre leser tekstene dine, nÄr du nesten ikke er aktiv her pÄ siden lenger. Du fÞler som du stÄr i en brann ja? Hvem er det som har tent pÄ den da?;)

SeriÞse skribenter blir lest, sÄ lenge de er aktive. Folk legger merke til de aktive, og leser gjerne tekster av dem.

Hyggelig for deg at du hadde en kopi av teksten, ser ikke poenget i Ä nevne at HÄvard Rem har lest den. Ingen her har fratatt mÄlet ditt om Ä gi ut en bok.

femte
18-02-2004, 19:30
Virkelighetsoppfattningen din virker ikke helt patent. Jeg registrerte meg som forfatter pÄ dikt.no for fÞrste gang i mars 2002. Jeg mener Ä huske at jeg fikk kommentarer av deg pÄ etpar av de fÞrste tekstene mine, sÄ jeg sjekket ut dine tekster til gjengjeld, uten Ä bli spesielt imponert. Etter det jeg kan huske nÞt du aldri noen spesiell respekt, ihvertfall ikke fra de dyktige forfatterne. Mulig HÄvard Rem liker deg, men det er ogsÄ mulig at HÄvard Rem ikke alltid har rett.

Jeg husker deg fordi du trodde du var sÄ mye bedre enn du var. Virker som om dette fortsatt er tilfelle. Godt mulig jeg ikke forstÄr deg, men det er greit. FÞler ikke noe spesielt behov for Ä oppnÄ en slik forstÄelse heller.

Gulfuria
19-02-2004, 00:57
Tenker82:

Eg har sendt deg ein kopi av teksten din. Har den kome fram?
Hugs Ă„ lagre tekstane dine for ettertida!

ludvig
19-02-2004, 07:03
Hun hadde teksten, og jeg skjĂžnner ikke hvorfor du skulle sendt hun den.

tenker82
19-02-2004, 13:23
For siste (forhÄpentligvis) gang:

For de som ikke har skjĂžnt det (og det later til Ă„ vĂŠre altfor mange): Da jeg la ut innlegget mitt i utgangspunktet, MÅ dere vĂŠre klar over min manglende viten om:

1) At reglene den siste tiden har blitt strengere, og at dere uten Ä nykke markerer en tekst for sletting hvis tittelen inneholder ett eller flere tegn som "strider imot reglene", uten Ä legge vekt pÄ tekstens kvalitet

2) At det faktisk ble sendt en mail i god tid til meg fÞr teksten ble sletta (mailboksen min var full, sÄ jeg mottok egentlig aldri den mailen)

:(

3) Det hele har ingenting med meg som perosn Ä gjÞre, jeg mener ikke at jeg skal fÄ forskjellsbehandling, vil bare ha rettferdighet for alle

Det er min skyld at mailboksen var full, ja, jeg er en voldsomt distre person. Hvis jeg hadde fÄtt lest den mailen om at teksten ville bli slettet hvis jeg ikke endret tittelen, ja, sÄ hadde jeg nok husket Ä gÄ inn momentant pÄ dikt.no og endret tittelen, i all stillhet, jeg ville ikke ha blitt sint overhode, for da hadde jeg jo fÄtt en begrunnelse fra dere om at teksten ble slettet pÄ grunn av stjernene i tittelen, og det ville jeg ha hatt full forstÄelse for.

I kommentarene i den senere tid later det til at det ennÄ ikke er kunnskaper om min faktiske situasjon, det later til at folk ikke oppdaterer seg, men gÄr helt og holdent ut ifra bare innlegget mitt (og ikke de pÄfÞlgende kommenater) og en eller annen pÄstÄtt arroganse fra min side og et krav om forskjellsbehandling. Det ville vÊrt helt galt om jeg pÄstod noen i redaksjonen for Ä vÊre arrogante, det bÞr vÊre en sidestilling her, jeg fÞler at det ikke utÞves rettferdighet, jeg tar det ikke personlig, men generelt, jeg tenker at nÄr jeg blir urettferdig behandlet, blir helt sikkert andre det ogsÄ, er det slik det bÞr vÊre?

Hvor stÄr det at jeg krever forskjellsbehandling? NÄr lÊrte dere Ä tolke en tekst feil? Jeg har i etterkant av innlegget ikke misforstÄtt sÄ mye som dere, jeg kan forstÄ hvorfor dere slettet teksten (fordi tittelen stred imot reglementet), men det jeg ikke kan forstÄ, er hvorfor dere ikke kan forstÄ. Noen av kommentarene jeg fÄr burde etter min mening ha blitt slettet, fordi de tydelig bÊrer preg av et subjektivitet, ikke den objektiviteten jeg krever av folk som faktisk sitter i redaksjonen. Det er krevende Ä vÊre objektiv (nok), derfor kan ikke hvem som helst sitte pÄ toppen, hvor det alltid blÄser mer enn lenger nede.

Det er klart jeg reagerer sÄ lenge rettferdigheten ikke eksisterer, gjorde jeg ikke det, ville jeg vÊrt likegydlig, og likegyldighet er farlig i lengden.

Jeg regner ikke med Ä forlate dikt.no, selv om jeg er voldsomt skuffet over enkelte personer sine holdninger og uttalelser, som sagt lar jeg meg ikke sÄ lett vippe av pinnen, og jeg regner med Ä legge ut flere tekster etter hvert. Men for tiden har jeg sÄ mye annet Ä henge fingrene i. Jeg vil nok aldri kunne bruke sÄ mye tid her inne at jeg begynner Ä bli lest igjen. Men det er heller ikke sÄ viktig for meg.

Hvis dere mener jeg har en uvennlig tone i dette svaret, er det et tegn pÄ at dere ikke klarer Ä forholde dere objektive. Jeg gÄr ikke til personlige angrep, slik dere gjÞr mot meg. Redaksjonen er en utvalgt, privilegert gruppe, derfor synes jeg de skal gjÞre sitt beste for Ä behandle de andre dikt.no-brukerne med respekt. Sitter man pÄ toppen, er man nÞdt til Ä fÄ en del skitt slengt pÄ seg, derfor kan ikke hvem som helst sitte pÄ toppen, men samtidig skal man vÊre klar over at man ikke kan kaste like mye skitt tilbake. SÄnn er reglene, ikke sant? I nÊringslivet etc. Husk ogsÄ det at Ä kaste skitt fordi en tekst er slettet, er ikke skittkasting mot enkeltpersoner, mer mot systemet, men derimot er enkelte av svarene jeg har fÄtt pÄ innlegget mitt personlig skittkasting, det er jo bare til meg. Det er bra jeg er en sÄpass sterk person, ellers hadde jeg kanskje blitt svÊrt Þdelagt psykisk av denne rÄ behandlingen jeg har fÄtt. Jeg har ingen som stÞtter meg, jeg er alene mot dere som sitter i redaksjonen og kaster dere over meg etter tur. Men likevel gir jeg ikke opp.

Dere har gÄtt dere inn pÄ et feil spor og ser snevert, jeg hÄper dere fÄr tilbake roen og "hat-tanken" overfor meg snart, og klarer Ä gÄ igjennom det jeg har skrevet med objektivitet, sÄ dere ser hva dette egentlig dreier seg om. Jeg foreslÄr Ä ta tiden til hjelp, om en stund er ikke temaet sÄ varmt og man kan lettere forholde seg objektiv.

Jeg skulle gjerne ha bedt om unnskylding hvis det hjalp (jeg tror ikke det hjelper), det mÄ vÊre for at jeg ikke oppdaterte mailadressen min og ekllers ikke har vÊrt like aktiv og oppdatert pÄ dikt.no de siste mÄnedene som jeg var i begynnelsen for to Är siden, da dikt.no opptok mesteparten av min tid og mine ressurser.

Jeg hÄper dere kan unnskylde dere for at dere ikke forstod at jeg skrev innlegget utelukkende fordi jeg ikke var klar over (de nye) reglene (nye kanskje mest i den forstand at de gjaldt fÞr ogsÄ, men da var det nesten ingen som gjorde noe med det).

NÄ skal jeg hvert Þyeblikk legge ut igjen teksten dere slettet. Jeg tror ikke den blir slettet igjen, for nÄ er jeg kjent med reglene. MisforstÄ meg rett.

MvH
Lena, tenker82

IceRose
19-02-2004, 14:25
Du skriver her at du hÄper dette er siste innlegg.

Da burde du ikke stille oss sÄ mange spÞrsmÄl. Jeg skal ikke falle for fristelsen Ä svare deg. Dette fordi du sÄ tydelig ikke vil ha svar (med tanke pÄ at du hÄper dette ble punktum) og fordi du ikke tar til deg noen av svarene du allerede har fÄtt.

*rister pÄ hodet*

Vit det, at sÄ lenge du peker pÄ feil hos noen, og stiller spÞrsmÄl ved deres gjÞremÄl og karakter, sÄ vil du hÞre motmÊle. Du har flere ganger prÞvd tilsynelatende Ä stoppe diskusjonen, men i hvert av dine "siste ord"-innlegg starter du nye, ved Ä stille spÞrsmÄl.

Neste gang foreslÄr jeg at du setter punktum i et faktisk (forhÄpentligvis) siste innlegg.

tenker82
19-02-2004, 14:57
> er hva Icerose skrev,
er hva jeg svarer

<Du skriver her at du hÄper dette er siste innlegg.
<Da burde du ikke stille oss sÄ mange spÞrsmÄl. Jeg skal ikke falle for <fristelsen Ä svare deg. Dette fordi du sÄ tydelig ikke vil ha svar (med <tanke pÄ at du hÄper dette ble punktum)

Det jeg mente, var at jeg hÄpte det var MITT siste innlegg/svar, det kan da ikke misforstÄs? SelvfÞlgelig Þnsker jeg svar pÄ spÞrsmÄlene mine.

<og fordi du ikke tar til deg noen av svarene du allerede har fÄtt.

Jeg leser alle og tar dem til meg, men det later som at det er enkelte redaksjonsmedlememr som IKKE tar til seg MINE svar. Det er problemet.

<*rister pÄ hodet*

Det har jeg gjort lenge ogsÄ, ristet pÄ hodet, altsÄ.

<Vit det, at sÄ lenge du peker pÄ feil hos noen, og stiller spÞrsmÄl ved <deres gjÞremÄl og karakter, sÄ vil du hÞre motmÊle.

Takk det samme:)

Du har flere ganger prÞvd tilsynelatende Ä stoppe diskusjonen, men i hvert av dine "siste ord"-innlegg starter du nye, ved Ä stille spÞrsmÄl.

Jeg har forsÞkt Ä fÄ folk til Ä komme til fornuft, til Ä innse fakta og innta en objektivitet, i stedet for Ä traske rundt med skylapper. Jeg har stilt spÞrsmÄl nÄr jeg har fÞlt at det er visse ubesvarte spÞrsmÄl som det er viktig Ä fÄ svar pÄ for Ä fÄ folk til Ä forstÄ.

<Neste gang foreslÄr jeg at du setter punktum i et faktisk
<(forhÄpentligvis) siste innlegg

Og jeg hÄper pÄ en slags unnskyldning/oppvÄkning av enkelte som har blandet seg inn i diskusjonen snart, for fÞrst da kan jeg/vi sette punktum i denne debatten, som har tatt en unÞdvendig ubehagelig vri. Jeg gjÞr bare det jeg fÞler er nÞdvendig.

PĂ„ gjenskriv?

Peace is only possible if both parts wants to end the war

MvH Lena, nok en gang

IceRose
19-02-2004, 15:30
Vel, jeg fÞler jeg har svart ganske sÄ saklig pÄ innlegg slik jeg har oppfattet situasjonen. Jeg anser meg for helt ferdig med dette nÄ, selv om du tar opp rettferdighet pÄ dikt.no og hvorvidt vi behandler flere enn deg urettferdig. (Det er endel av diskusjonen som jeg ikke fÞler jeg trenger Ä gÄ innpÄ ettersom du er den eneste som krangler pÄ urettferdighet: det er derfor alle er "mot" deg, de er ikke enige.)

Personangrep har du ikke vÊrt utsatt for. Du mÄ tÄle Ä bli motsagt.

Ha en fin helg.

femte
19-02-2004, 16:51
tenker82, hva er det egentlig du Þnsker? Hva er det du vil hÞre? Hva er det du vil folk skal forstÄ? Hvis folk ikke skjÞnner hva det er du Þnsker, hvorfor prÞver du ikke Ä si det mer rett frem? Jeg kan prÞve Ä gi noen eksempler pÄ hvordan du kan gjÞre dette:

-Jeg vil at Alinoe skal be om unnskyldning for at han sa "hvem faen er du?". <(Dette var ikke noe personangrep. Det var et svar pÄ din insinuasjon om at teksten ble slettet pga "misnÞye med deg som person".)

-Jeg vil at Lacuna/IceRose/ludvig (velg en eller flere etter Þnske) skal be om unnskyldning for tonen i innleggene sine. <(Du var krass i ditt fÞrste innlegg. Da mÄ det vÊre forstÄelig at folk kan bli litt krasse nÄr de svarer, ihvertfall nÄr du (tilsynelatende) setter sÄpass store spÞrsmÄlstegn ved deres integritet. Mulig folk bare har feiltolket deg, men ville det da ikke vÊre en idé Ä forklare hva du egentlig mente pÄ en mÄte som kan vÊre lettere Ä forstÄ? Du har heller ikke i dine senere innlegg tatt noen sÊrlig selvkritikk for de feilene du innrÞmmer Ä ha gjort, men derimot fortsatt Ä beskylde andre for Ä vÊre urettferdige. Hvordan vil du folk skal tolke dette? Du snakker stadig om at du er bÄde skuffet og sÄret, uten Ä si _hva_ du er skuffet og sÄret over.)

-Jeg vil at femte skal be om unnskyldning for at han husker ting annerledes enn meg, og bruker dette for Ä forsÞke Ä sette meg i dÄrlig lys. <(Ja, jeg kunne nok be om unnskyldning for dette, hvis jeg ville. Men det vil jeg ikke, fordi jeg fÞler folk som ikke var til stede pÄ det tidspunktet (rundt vÄren og sommeren 2002) har rett til Ä fÄ hÞre en annen side av saken. Du snakket varmt om deg selv og din situasjon, jeg forsÞkte Ä gi folk et annet perspektiv. SÄ kan de selv velge hvem de vil tro pÄ.)

Dette var bare etpar eksempler, men med sÄ mange personangrep og sÄ mye drittslenging som du har blitt utsatt for her, mÄ du da ha en hel haug slike Ä komme med. Skriv dem ned, sÄ folk kan fÄ vurdere om de vil imÞtekomme dem, evt. forsvare seg pÄ en fornuftig mÄte.

ForÞvrig vil jeg enda en gang gjenta et poeng som har blitt tatt opp igjen og igjen, og som vel i utgangspunktet er grunnlaget for hele ditt fÞrste innlegg. Jeg vil skrive i store bokstaver, slik at du kanskje legger merke til hva som stÄr der:
DU BLE FORTALT AT DIN BRUK AV TEGNSETTING I TITTELEN VAR I STRID MED REGLEMENTET. TEKSTER SOM PÅ EN ELLER ANNEN MÅTE STRIDER MOT REGLEMENTET, HAR _ALLTID_ BLITT SLETTET. DET SPILLER INGEN ROLLE AT REGLENE ER ENDRET, DU BLE JO _FORTALT RETT UT_ AT REGLENE VAR BRUTT! DESSUTEN PLIKTER DU ALLTID Å HA EN FUNGERENDE OG OFTE LEST E-POST-ADRESSE PÅ PROFILEN DIN, NETTOPP FOR AT SITUASJONER SOM DENNE IKKE SKAL OPPSTÅ. DET ER EN REGEL SOM HAR EKSISTERT SIDEN SIDEN BLE STARTET.
Du har enda ikke tatt noen sÊrlig selvkritikk for disse feilene. Det du derimot har gjort, er Ä lange ut mot redaksjonen, kun fordi de gjorde jobben sin. Greit nok, du kan unnskyldes med at du ikke var oppdatert pÄ de strenge reglene, og at du ikke var klar over at du hadde fÄtt en slik varsel-e-post som du etterlyste. Men _nÄ_ er du oppdatert, _nÄ_ er du klar over det, sÄ _nÄ_ er det FAENMEG pÄ tide at du ber om unnskyldning for det fÞrste innlegget ditt, som er grunnen til at hele denne "brannen" har oppstÄtt. FÞr du gjÞr det, ser jeg ingen grunn til at noen skulle Þnske Ä "forstÄ" deg.

Begge sider har muligens ting Ă„ be om unnsklydning for her, men siden du var "slem" fĂžrst, er det ikke mer enn rett og rimelig at du ber om unnskyldning fĂžrst.

femte
19-02-2004, 16:52
PS: At folk ikke er enige med deg i en diskusjon, betyr ikke at du blir angrepet. Du ber folk slutte Ă„ feiltolke deg: SĂ„ bĂžr du slutte Ă„ feiltolke andre.

tenker82
19-02-2004, 17:26
Sukk... jeg HAR jo tatt selvkritikk, jeg vet hva jeg gjorde feil. Jeg har jo innrÞmmet at jeg ikke er feilfri, jeg har aldri prÞvd Ä fremstÄ som feilfri heller, tvert imot sÄ viser jeg hele tiden hvor full av feil jeg er. Det er mitt varemerke og min styrke. Men altsÄ: I denne saken virket det som at det var andre som mente de var feilfrie nÄr de ikke var det, det er alt.

Jeg Þnsker IKKE Ä gÄ inn pÄ navn og be den og den si unnskyld til meg. Det kan ikke vÊre sÄ vanskelig Ä forstÄ hva jeg Þnsker, at jeg er nÞdt til Ä gÄ sÄ langt. Og jeg har heller ikke tenkt Ä unnskylde meg noe mer heller. Mine ord fra tidligere sier nok, gjÞr de ikke?

Takk for meg. Jeg nyter nÄ en vakker solnedgang, og bryr meg ikke sÊrlig over oppstyret. Det begynner Ä bli sÄ banalt og tragikomisk.

Takk for denne gang.

Fred pÄ jord og i ethvert menneskesinn.

-tenkeren

IceRose
19-02-2004, 17:30
femte har et veldig bra poeng, det er at du mÄ forklare nÞyere hva det er vi misforstÄr og ikke forstÄr, istedet for Ä bare fortelle oss at vi ikke viser forstÄelse og empati.

NÄr elevene ikke forstÄr mattestykket, mÄ lÊreren forklare en gang til da, ikke bare gjÞre det klart for dem at de er uforstÄende.

Og jeg forstÄr ikke hva det er jeg tidligere ikke har forstÄtt, og stiller meg uforstÄende til denne mangelen pÄ forstÄelse som sÄdan.

tenker82
19-02-2004, 17:47
Det er ikke mer Ä si, jeg har allerede fÄtt beskjed om at jeg gjentar meg selv hele tiden, det samme ville skjedd igjen hvis jeg skrev noe mer nÄ. SÄ jeg lar vÊre. SÄ hÄper jeg vi alle finner meningen med livet snart, og finner ut hva som virkelig betyr noe, hvilke verdier som skrives med stor V, og hvor vi bÞr sette foten neste gang.

Det er ikke rart det blir krig i verden.

ludvig
19-02-2004, 17:51
- Du la ut en tekst med en tittel som ikke var tillatt.
- Du fikk advarsel fra et redaksjonsmedlem om Ä forandre pÄ tittelen.
- 65 dager etter at du mottok advarselen pÄ kommentar ble teksten din slettet. I lÞpet av disse 65 dagene hadde du flere ganger vÊrt innlogget pÄ dikt.no.
- Du skriver et innlegg hvor du mener det var urettferdig at teksten din ble slettet.
- Flere redaksjonsmedlemmer gir deg saklige begrunnelser pÄ hvorfor teksten din ble merket. Det virker som du ignorerer enkelte innlegg.
- Du skriver flere ganger at det er ditt siste innlegg, men du stiller spÞrsmÄl som vi mÄ svare pÄ.

Hva vil du egentlig?

Du vet vi har rett, og du har feil, men du vil ikke innrĂžmme at teksten din ble rettferdig slettet?

IceRose
19-02-2004, 17:53
Nei, jeg er enig. Det er ikke rart det er krig i verden, nÄr den som strekker ut hÄnden (ber om forstÄelse) for samarbeid trekker den til seg igjen nÄr noen (jeg) vil ta den (forstÄelsen) i mot.

Jeg tolker det som at du ikke fÄr mer ut av denne diskusjonen: altsÄ du har fÄtt det slik du vil (og ingen vet hva) eller at du ikke har noe mer Ä tilfÞye (eller utdype) og slik ikke er interessert i Ä gi redaksjonen (her i min rolle, jeg kan ikke snakke pÄ vegne av alle) den rettferdighet, empati og forstÄelse de mÄtte ha bruk for.

Da blir desverre min slutning at du ikke har hatt noe kraftig poeng Ä komme med. (NÄ ser jeg bort fra alle lÞse trÄder og argumenter du har kommet med som ikke henger pÄ greip).

God jul

ludvig
19-02-2004, 17:56
Hun gir seg nÄ, hun vet teksten ble rettferdig slettet.

IceRose
19-02-2004, 17:58
Med lÞse argumenter og trÄder mener jeg for eksempel det at du slenger ut beskyldninger om at du er angrepet som person her inne. Du drar inn usakligheter som Gunnar Tjomlid og HÄvard Rem og ditt ufÞdte barn. Og dramagrupper, og mangel pÄ empati... Og lÞse trÄder som at flere blir urettferdig behandlet (noe de ikke blir, for alle blir behandlet som du, og du har nÄ gÄtt med at at din behandling var rettferdig). Du skylder ogsÄ pÄ ytre faktorer som alder... og ingenting av dette gÄr du dypere inn pÄ.

Derfor finner jeg det vanskelig Ä forstÄ noe som helst. Med "noe som helst" mener jeg poenget i denne saken.

Og jeg har ennÄ ikke fÄtt et skikkelig svar pÄ et spÞrsmÄl jeg stilte i mitt fÞrste innlegg: Hva mener du egentlig med det avstemningen, jeg forstÄr den ikke?

tenker82
19-02-2004, 18:42
NĂ„ begynner jeg virkelig Ă„ bli lei av dette tullet. Jeg tvinges til Ă„ gjenta meg selv, samtidig som det klages og sytes over at jeg gjentar meg selv! Hva vil DERE? Hvorfor tar ikke DERE litt mer selvkritikk? Har jeg ikke en gang for alle gitt klart uttrykk for hva jeg Ăžnsker? Jeg har forĂžvrig lagt ut teksten igjen, uten problemer.

<Du la ut en tekst med en tittel som ikke var tillatt.

Jeg Ăžnsket bare at teksten min skulle bli lest, fordi jeg fĂžlte det var en viktig tekst som kunne passe Ă„ lese for mange. Jeg ante ikke at jeg lekte sĂ„ voldsomt med ilden, jeg hadde tross alt erfaring med en hel haug med tekster med titler med lignende ”feil” som fikk lov til Ă„ vĂŠre pĂ„ dikt.no (det var vel fĂžr reglene ble strengere og redaksjonen begynte Ă„ gjĂžre en solid innsats for Ă„ renske opp nettstedet). Jeg var ikke klar over dette vendepunktet. Det er en av tingene jeg hĂ„per dere kan tilgi meg for. Hvis dere ikke har skjĂžnt det ennĂ„. Hvis det da ikke er sĂ„nn at dere aldri kan tilgi brukere av dikt.no som av ulike Ă„rsaker ikke er oppdaterte til enhver tid. Det er viktig Ă„ kunne tilgi.

<Du fikk advarsel fra et redaksjonsmedlem om Ä forandre pÄ tittelen.

Jeg vil ikke kalle det en advarsel, det var mer ”du bĂžr”, ikke ”du mĂ„â€. Det resulterte i at jeg ikke gjorde noe der og da, og etterpĂ„ glemte jeg det hele, det er svĂŠrt lett Ă„ glemme pĂ„ 65 dager nĂ„r man generelt er en distrĂ© person.

<65 dager etter at du mottok advarselen pÄ kommentar ble teksten din slettet. I lÞpet av disse 65 dagene hadde du flere ganger vÊrt innlogget pÄ dikt.no.

Svarte pÄ dette ovenfor.

<Du skriver et innlegg hvor du mener det var urettferdig at teksten din ble slettet.

Det var FØR jeg kjente til de gjeldende regler og det at en mail med varsel om sletting faktisk var blitt sendt til meg i god tid, denne mailen mottok jeg altsÄ ikke fordi mailboksen min var full og jeg glemte Ä oppdatere mailadressen min.

<Flere redaksjonsmedlemmer gir deg saklige begrunnelser pÄ hvorfor teksten din ble <merket. Det virker som du ignorerer enkelte innlegg.

Jeg ignorerer det ikke, jeg vet nĂ„ (og har visst det siden like etter at jeg skrev innlegget) at teksten ble slettet kun fordi tittelen var ”gal” i tegnsettingen. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan du har det for deg at jeg ikke vet hvorfor teksten ble slettet! Det eneste (og nĂ„ gjentar jeg meg sikkert for femtende gang) jeg ikke forstĂ„r, er at dere fremdeles skittkaster etter meg, nĂ„r dere er innforstĂ„tt med at jeg i utganspunktet ikke kjente godt nok til de gjeldende regler. Herregud...

<Du skriver flere ganger at det er ditt siste innlegg, men du stiller spÞrsmÄl som vi mÄ svare pÄ.

Jeg lover ikke at det er mitt siste innlegg jeg hele tiden skriver, det er et hÄp jeg har. For jeg hÄper at dere svarer sÄ bra neste gang at jeg slipper Ä stille flere spÞrsmÄl, ergo ville det da ha blitt mitt siste innlegg. SkjÞnner?

<Hva vil du egentlig?

Jeg vil ha dere til Ä forstÄ. Det er ett redaksjonsmedlem som har vist meg sympati/empati, en stor takk til henne, men hun har sendt meg personlig mail, hun var vel redd for Ä bli en del av dette surret her, hun ogsÄ. Hun klarer Ä se saken fra begge sider.

Jeg liker meg best nÄr jeg vet folk forstÄr. MisforstÄelser er egentlig noe av det verste man kan oppleve.

<Du vet vi har rett, og du har feil, men du vil ikke innrĂžmme at teksten din ble <rettferdig slettet?

Fryktelig provoserende og unÞdvendig utsagn: Du vet vi har rett. Rett i hva? At jeg hadde en tittel som brÞt med reglene? Ja, det vet jeg. Da mÄ vel jeg fÄ lov til Ä skrive: Dere vet at dere burde begynne Ä forstÄ det som er en selvfÞlge. Det er like meningslÞst Ä skrive det.

Jeg har ikke problemer med Ä innrÞmme sannheter, det er det visse andre som har. Jeg hater falskhet og det som ikke er ekte/sannheter. Jeg vet at teksten ble rettferdig slettet (det visste jeg altsÄ ikke da jeg skrev innlegget), men det er oppfÞrselen til visse personer i etterkant av mitt innlegg som er urettferdig. SvÊrt unÞdvendig. Intet mer, intet mindre.

Sorry seems to be the hardest word. Dere vet at dere burde be om unnskyldning. Kunne jeg ha skrevet. Jeg gjorde det ogsĂ„. For Ă„ vise hvor provoserende et slikt utsagn er. Si aldri: ”Du vet at...” For du er ikke Gud.

<Nei, jeg er enig. Det er ikke rart det er krig i verden, nÄr den som trekker ut hÄnden <(ber om forstÄelse) trekker den til seg igjen nÄr noen (jeg) vil ta den (forstÄelsen) i <mot.

Det er naturlig Ă„ gi opp nĂ„r man har gitt sĂ„ mange hint som jeg har gitt. Man mister mye av respekten for mennesker som ”ikke klarer Ă„ forstĂ„â€ det som er innlysende og som har blitt skrevet sĂ„ mange ganger allerede. Man blir rett og slett lei av hĂ„plĂžse mennesker.

<Jeg tolker det som at du ikke fÄr mer ut av denne diskusjonen: altsÄ du har fÄtt det <slik du vil (og ingen vet hva) eller at du ikke har noe mer Ä tilfÞye (eller utdype) og <slik ikke er interessert i Ä gi redaksjonen (her i min rolle, jeg kan ikke snakke pÄ <vegne av alle) den rettferdighet, empati og forstÄelse de mÄtte ha bruk for.

Jeg har ikke fÄtt det slik jeg vil, men har skjÞnt at jeg kommer ingen vei lenger nÄr de jeg prÞver Ä forklare meg for, lukker Þrene og Þynene. Jeg regner med at utenforstÄende kan forstÄ nok, hvorfor skal jeg prÞve Ä forklare meg lenger for et par mennesker som likevel nekter Ä forstÄ?

<Da blir desverre min slutning at du ikke har hatt noe kraftig poeng Ä komme med. <(NÄ ser jeg bort fra alle lÞse trÄder og argumenter du har kommet med som ikke <henger pÄ greip).

Jeg har aldri sagt jeg er ei bombe, og jeg har ikke kommet med lÞse trÄder/argumenter som ikke henger pÄ greip. Da har du bare en manglende evne til Ä se den rÞde trÄden. Kanskje du er fargeblind?

Men prÞv for all del ikke Ä komme deg inn i min tankegang/mine tanker, for jeg Þnsker ikke Ä ha deg der. Du fÄr ikke hjernevaske meg slik du har hjernevasket deg selv.

God kveld, og godt nytt liv!

<Hun gir seg nÄ, hun vet teksten ble rettferdig slettet.

Jeg vet teksten ble rettferdig slettet, ja, men bare kanskje gir jeg meg. Det kommer an pÄ om det kommer flere utsagn som jeg fÄr lyst til Ä svare pÄ.

PS: Avstemningen lagde jeg da jeg IKKE VISSTE at det faktisk var/er slik at man fÄr varsel (om at en tekst slettes) noen dager fÞr den faktisk slettes. Hvis man ikke vet at jeg ikke visste det da jeg lagde undersÞkelsen, har man ikke fÄtt med seg den viktigste grunnen til at jeg ennÄ ikke har lagt vekk pennen. Og da bÞr man ikke rope for hÞyt, det kan bli pinlig.

pale_eyes
19-02-2004, 18:54
gratis valium deles ut ved dĂžren.

ludvig
19-02-2004, 18:57
Du er ikke den eneste som begynner Ă„ bli lei alt dette tullet, men det var ikke vi i redaksjonen som startet dette.

Stort sett alle som legger ut en tekst pÄ denne siden Þnsker at teksten skal bli lest.

At du ikke vil kalle det en advarsel er opp til deg, det ble tydelig uttrykt i kommentar at tittelen stred mot reglementet.

Kan du konkretisere den sÄkalte skittkastingen?

Ser ikke helt grunnen til at du skal motta noen sympati fra noen i redaksjonen. Antar det var Gulfuria utifra hennes innlegg tidligere her.

Du vil ha oss til Ä forstÄ, forstÄ hva da?

Kjempemyemegautrolig provoserende utsagn, ja. Du legger jo opp til det.

Det blir bare enda mer tragisk nÄr du skriver at det er vi som skal be deg som unnskyldning. Hva skal _vi_ unnskylde _deg_ for?

Nei, jeg er ikke gud, og det driter jeg i.
Ikke fortell meg hva jeg skal/skal ikke si(skrive)

Er det noen her som lukker Þrene, sÄ er det deg.

Artig skrue.

Savant
19-02-2004, 20:37
hva med Ă„ sette punktum her : .