Se full versjon : Hva får deg til å lese en tekst?
Noe spesielt som får deg til å lese en tekst? kjenner du forfatteren? Er det noe med tittel eller spiller andre faktorer inn?
For meg er det en blanding. Selv om jeg ikke selv er god på å lage tittler så elsker jeg andres og det er en appetittvekker når det kommer til å lese:)
Vel, eg har etterkvart ei heftig lista med forfattara. Anbefalte. Desse les eg alltid tekstane til. Og da er for da mesta ein fin opplevelse.
Ellers so klikke eg meg inn på dei tekstane som har tittla som er innbydande. Blir ofta skuffa der, men og overraske. Er da ein tekst som blir mykje kommentert, ser eg og på den.
Jaaa, so ser eg jo på tekstane til alle i skrivesirkelen. Da må til.
Og sist men ikkje minst, so klikke eg meg inn på dei eg trur er elendige.
Koffor eg gjer da, hirr hirr, kan no vera da samma. Men sånn er da.:D
Skrivesirkel og anbefalte lista mi følger jeg og, takk for det.):)
tittel, hvem som har skrevet den, og hvem som har gitt siste kommentar.
no har eg berre tre forfattarar på favorittlista mi, og ingen av dem lastar opp tekstar på dikt.no så ofte. ikkje les eg så ofte heller. men det som har innverknad på meg er nok litt tittel, for tittelen gir meg ei magekjensle. og som i_dass sa, eg ser ofte på sist kommenterte tekstar.
Jeg har ikke mer enn to stykker på lista jeg heller da,men de skriver ofte:)
toby christ
18-05-2006, 20:11
Så lenge jeg vet at forfatteren har hatt en spesiell rolle, om det er provoserende eller noe unikt så vekker det interesse. Spesielt nytenkning vekker interesse hos meg.
Det gir selvsagt leselyst:)
Titler er absolutt appetittvekkere og gi en pekepinn på om teksten er av god eller dårlig kvalitet. Dog, der kan man også bli grundig lurt. Kjenneskap til forfatter er av mindre betydning for meg.
Det er jeg enig i og desuten er det også veldig hyggelig å kunne gi tilbakemelding på nye folk synes jeg. Alltid gøy å følge feks folk som viser en klar utvikling også, jeg er svak for vekst:)
Jeg prøver å følge anbefalingslista mi, men det er ikke alltid like lett.
Jeg har en del anbefalte forfattere, og hvis jeg ikke er aktiv med å kommentere en liten periode hoper det seg opp, som nå.
Det er jeg enig i og desuten er det også veldig hyggelig å kunne gi tilbakemelding på nye folk synes jeg. Alltid gøy å følge feks folk som viser en klar utvikling også, jeg er svak for vekst:)
Sier meg enig i det ja. Om jeg snubler over noen som viser klar interesse for å utvikle seg og bli bedre så er det alltid fint å lese og kommentere. Ellers så er nok titler viktig, siden på en sånn side som dette er titler det vi ser først. Og så tekster som har blitt mye kommentert er alltid spennende å se på.
Sier meg enig i det ja. Om jeg snubler over noen som viser klar interesse for å utvikle seg og bli bedre så er det alltid fint å lese og kommentere. Ellers så er nok titler viktig, siden på en sånn side som dette er titler det vi ser først. Og så tekster som har blitt mye kommentert er alltid spennende å se på.
Det er jeg og enig i:)
Det som skal til for at man skal kunne lese noe er enkle ting som F.I.D.L. (Fasinasjon, Interese/intresant, Drømmer og Live alias virkelighetsfølelsen i det). Hvis noen bok har det kan man lese det uendelig mange ganger og aldri gå lei.
Jeg liker også å følge de knallflinke forfatterne på lista mi og selvsagt de gangene man har gitt gjesteoppgaver fra sirkelen:)
Jeg går litt etter siste kommentarer-lista, pluss anbefalte forfattere-lista mi, pluss at jeg plukker litt hist og her, tekster som ser artige eller interesserte ut. Titler teller jo en del da, siden det er det første en ser. Er en tittel fengende er det stor sansynlighet for at jeg titter innom :)
Endymion
17-06-2006, 00:29
Går for det meste etter "Siste tekster" eller "Siste kommenterte tekster". Har ingen anbefalte forfattere, men leser gjerne om jeg tilfeldigvis kommer over tekster av noen jeg har gode erfaringer med.
Har lettere for å lese tekster med titler som appelerer til meg, men også titler som virker voldsomt kryptiske/spesielle.
Leser for det meste tekster av de som allerede har kommentert mine, og.
Tittel. Helt klart.
For tiden er jeg inne i en 'la oss kalle en spade for en spade'-periode, og da ser jeg helst at ikke tittelen er for pompøs. Men det varierer jo litt, helt klart.
God blanding av forfatteren, tittelen og de første linjene. Dikt av mine anbefalte forfattere leser jeg alt av. Får mail når de legger ut nye ting.
vBulletin v3.5.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.