PDA

Se full versjon : Mål

Asfalt
05-06-2006, 17:12
Hva slags mål har dere for skrivingen deres?

Selv bestemte jeg meg for noen år siden, da jeg fant ut jeg var for evneveik til noe annet, at jeg skulle leve av å skrive. Så målet mitt er altså å brødfø meg ved hjelp av skriving, om det er skjønnlitterært eller journalistisk eller hva det måtte være, spiller ikke så stor rolle. Det må bare ha et snev av kreativitet i seg.

Hva med dere?

toby christ
05-06-2006, 17:17
Skrivingen har mange mål for meg. Et viktig mål og samtidig hjelpemiddel er jo utløpet for tanker man har, og ved å strukturere de kan jeg enklere forstå min tankegang evt. utikle den videre.

Hvis jeg skriver noe så er det først og fremst kommentarer eller analyser av litteratur, så jeg satser på å utvikle en strukturert oppgave som skal forenkle eller rasjonalisere et tema og diskutere det på en måte som oppfordrer til individets eget initiativ om å tenke selv.

Det ble veldig vanskelig å forenkle de tankene, men slik er det for øyeblikket.

tinti
05-06-2006, 17:54
Jeg har vel igrunn ikke noen særskillt store mål, bare å få utløp for tanker, utvikle meg og .. ja. Bli bedre og bedre, ikke for å få skryt eller være oppmerksomhetshore men for min egen del. Og kaaanskje når jeg er klar for det, gi ut noe? Vi får se. Alt til sin tid heter det jo.

moztiq
05-06-2006, 18:22
hm. målet mitt er vel å la hodet få slippe noen av ordene som surrer der inne (ja, vet det er oh-så-oppbrukt, men det er jo sant), å utvikle/forbedre meg, se om det kan bli til noe en eller annen gang. ja. og så synes jeg rett og slett det er morsomt å skrive.

korrupt
05-06-2006, 18:52
Jeg har ikke noen mål med skrivingen min, egentlig. Jeg drømmer ikke om at tekstene mine skal gis ut, kanskje med unntak av en artikkel i et tidsskrift en eller annen gang... Sukk...

Keisha
05-06-2006, 18:52
Mitt mål med skrivingen? Jeg har bare som mål å kose med meg det jeg gjør og ha det gøy, det er for å lære mest mulig om en skapende prossess jeg skriver:)

Jeg var jo frilanser tidligere så mine artikler har vært på trykk, det nærmeste jeg kommer " utgivelse":)

daeira
05-06-2006, 19:34
Å en dag bli utgitt og kunne leve av det er vel det ultimate målet. Men selv om jeg skulle på en måte få vite at jeg aldri kunne blitt utgitt uansett så ville jeg ikke sluttet å skrive. Det er ikke noe jeg greier å slutte med, tror jeg. Sier meg i så måte litt enig med Moztiq - å få ut noe av alt det som surrer og går rundt inni hodet mitt.

i_dass
06-06-2006, 09:59
målet mitt er å få hele verden til å tenke som meg ved å skrive lure tekster som får de til å innse at jeg har rett og gjør meg til verdenshersker!

LisaMari
07-06-2006, 15:52
målet mitt for skrivingen er vel å få ut tanker, sinnsstemninger, kreativitet og slikt. senere i livet ønsker jeg også å muligens gi ut en diktsamling.
målet for min egen skriving er utvikling.

Shitwit
07-06-2006, 16:35
recreational... just like smack...

Skriver og bruker det til enkelte ting, blant annet performancer her nede, enkelte av mine tekster har blitt brukt (stykkevis) som del av noen av våre oppsetninger her... målet er vel å kunne artikulere på fler måter og kunne ha en variende skrift, så vel som å finne "min egen måte".

Gjennom mine tekster skal man på et eller annet plan blitt opplyst om noe essensielt om "livet". Livet som vesen og ikke fenomen, tilstand eller erfaring.

hohum...

natemor
07-06-2006, 21:03
Mitt mål med skrivingen har alltid vært det å få ut tanker får de "vokser fast" som jeg liker å si. I det siste har jeg også lekt med tanken om å skrive for å nå inn til andre, men jeg er ikke helt sikker på om jeg har den egenskapen, da jeg tror den ikke kan komme over natten.

Keisha
08-06-2006, 01:40
målet mitt er forøvrig delvis å ære Gud med det han har gitt meg:)

Printed
08-06-2006, 17:47
For meg er det to typer skriving, i all hovedsak. Den terapeutiske automatskriften, og den bearbeida teksten. Automatskrift leder meg ofte til en tekst, den kan berabeides, og jeg bruker av og til deler av den i andre tekster.

Så ved siden av for å få orden på tankene og slikt, skriver jeg for å dele, overbevise, more, gjøre narr av, sjokkere, underholde meg selv og andre. Mye skriver jeg fordi jeg rett og slett liker å skrive. Det er så mange vakre, skittne, vonde, trange, smale øyeblikk, søte, undrfundige mennesker og historier som bare må bli fortalt. Jeg skriver for å formidle, for å skape.Målet er vel å klare å gi liv til noe. Jeg vet ikke, men mye musikk har gitt meg fantastiske opplevelser. En del ting har trengt under huden min. Det har jeg lyst til å klare. Formidle noe. Pierce. Lage noe en må ta stilling til, noe en ikke så lett kan klare å overse. Noe som griper tak i en.

Det er selvfølgelig veldig bombastisk å si noe slik. Ikke så reint lite svulstig, og høytravende. Men hey, når en først skal sette seg et mål, hvorfor ikke.

Keisha
08-06-2006, 17:56
For meg er det to typer skriving, i all hovedsak. Den terapeutiske automatskriften, og den bearbeida teksten. Automatskrift leder meg ofte til en tekst, den kan berabeides, og jeg bruker av og til deler av den i andre tekster.

Så ved siden av for å få orden på tankene og slikt, skriver jeg for å dele, overbevise, more, gjøre narr av, sjokkere, underholde meg selv og andre. Mye skriver jeg fordi jeg rett og slett liker å skrive. Det er så mange vakre, skittne, vonde, trange, smale øyeblikk, søte, undrfundige mennesker og historier som bare må bli fortalt. Jeg skriver for å formidle, for å skape.Målet er vel å klare å gi liv til noe. Jeg vet ikke, men mye musikk har gitt meg fantastiske opplevelser. En del ting har trengt under huden min. Det har jeg lyst til å klare. Formidle noe. Pierce. Lage noe en må ta stilling til, noe en ikke så lett kan klare å overse. Noe som griper tak i en.

Det er selvfølgelig veldig bombastisk å si noe slik. Ikke så reint lite svulstig, og høytravende. Men hey, når en først skal sette seg et mål, hvorfor ikke.

Det er da ikke noe galt med mål for seg selv:)

daeira
09-06-2006, 00:00
Jeg skriver for å formidle, for å skape.Målet er vel å klare å gi liv til noe. Jeg vet ikke, men mye musikk har gitt meg fantastiske opplevelser. En del ting har trengt under huden min. Det har jeg lyst til å klare. Formidle noe. Pierce. Lage noe en må ta stilling til, noe en ikke så lett kan klare å overse. Noe som griper tak i en.

*nikke energisk* Helt enig med det der.

Magnar
09-06-2006, 00:22
å skrive noko som gjev meining for folk, noko dei kan legge i hjarta sitt for så å smile. noko dei kan relatere til, og om Gud gjev meg visdomen til det, syne løysingar til mørke tider. å gjere noko stort, av noko så lite som eit dikt.

fyrst og fremst ynskjer eg å fremje det vakre i livet, eigentleg. særskild naturen.

sjølv om eg har mest lyst her og nå til å gje ut diktsamling, er det eit større mål at dikta kan gjer noko for folk her på sida, enn at dei berre er penger i kassa dersom eg får gitt ut ein eller annan gong ^^

Keisha
10-06-2006, 04:11
men gir teksten min mening for et menneske føler jeg at jobben er gjort:)