![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Ikke nok med at de stenger spritserveringen 0030 på de 3 dagene i uken dette er tilgjengelig, og vanlig alkoholservering 0130, men det kom en trønder i skinnjakke inn på Plaza (1/3 utesteder i 12.000 befolkning byen egersund) og spurte etter færnet og da VISSTE IKKE FYREN I BAREN HVA DET VAR ENGANG!
Vi trenger nasjonalt uteserveringsdirektiv, eller en oppdatering av det nåværende! Det virker selvsagt for meg at kunnskap om drinker og alkoholvare må være like rigidt krevet som å overholde disse vanvittig tøvete lokale reglene som disse småkongene i enkelte steder av norge velger å innføre. Det er sikkerhet i seg selv, man kan jo bli forgiftet hvis de skulle få inn noe slags dårlig vare og kontrolløren har 0 peiling. Nei, for meg virker det selvsagt at når det gjelder en så hardt kontrollert vare som alkohol med slike enorme kostnader (og gleder) for samfunnet så bør ihvertfall en nordmann kunne forventede det samme av regler uansett hvor i norge man er, og det samme høye kunnskapsnivå om alkohol og serveringen av denne.. Forresten visste ikke bartenderen hva en long island ice tea var heller.. sukk
|
||||
|
||||
|
Hm. Rekkefølgen pleier vel være motsatt, og om inntak av LIIT = o er vel behovet for Fernet (merk: e) likeså?
Opplevde en gang å få servert LIIT med fire hvite, med begrunnelsen: vi får ikke servere større enn 8 cl. Blir liksom ikke helt det samme da. Om man ikke har et snev av interesse for yrket man utøver, så kan man ikke forvente annet. F.eks. får ordene "shaken, not stirred" det til å vende seg i magen til enhver bartender med respekt for seg selv. Heter det forresten bartender fortsatt? Nå for tiden er jeg jammen ikke sikker på om ikke kjøkkenpersonalet har forvillet seg bak feil disk ![]() |
![]() |
| Brukere som leser denne tråden nå: 1 (0 medlemmer og 1 gjester) | |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|